Ga naar inhoud

athlon xp 2800, vanaf wanneer?


Aanbevolen berichten

Vanaf wanneer zal de athlon 2800 XP waarschijnlijk leverbaar zijn? (en waar?) De snelste die ik op dit moment overal zie is de 2700..... Wilde eerst direkt op barton overstappen, maar dat zal nog wel wat langer duren...? Bovendien is het misschien beter de eerste versies van de barton even over te slaan aangezien er misschien nog niet ontdekte problemen mee kunnen zijn?
Link naar reactie
[quote:80527ce159="micky.g"]Vanaf wanneer zal de athlon 2800 XP waarschijnlijk leverbaar zijn? (en waar?) De snelste die ik op dit moment overal zie is de 2700..... Wilde eerst direkt op barton overstappen, maar dat zal nog wel wat langer duren...? Bovendien is het misschien beter de eerste versies van de barton even over te slaan aangezien er misschien nog niet ontdekte problemen mee kunnen zijn?[/quote:80527ce159][url=http://www.tweakers.net/pricewatch/44101]http://www.tweakers.net/pricewatch/44101[/url] :P De reden waarom de Barton nu nog niet voor de deur staat is dat AMD juist probeert de 'nog niet ondekte problemen' eruit te halen vóórdat je hem kan kopen. Andere redenen zijn slechte yields (veel misbaksels), en dus de probleempjes zelf. Maar er zijn maar weinig processoren die bij hun release gelijk al buggy waren. De bekendste daarvan zijn de Pentium 60 (F00F bug) en de Intel PIII 1,13 GHz slot 1. Maar ik zou zeker niet de barton laten liggen, mits je genoeg geduld hebt, want ik gok dat ze niet voor Maart leverbaar zijn helaas.
Link naar reactie
Het lijkt erop dat Barton gewoon een vrijwel ongewijzigde T-bred met alleen meer cache is. De kans op kinderziekten acht ik dus vrij klein. Richtlijn is dat een fabrikant geen nieuwe producten vlak voor het kerstseizoen introduceert, uit angst dat de verkoop van de bestaande lijn eronder zal lijden. Als er iets nieuws geïntroduceerd zal worden is de kans groot dat het volgende week gebeurt, je kunt dus het beste in ieder geval nog een weekje wachten.
Link naar reactie
lees net dit : Doch wie funktioniert das sogenannte "Unlocken" nun beim Thoroughbred? Man wird es kaum glauben, aber AMD lässt hier dem Käufer die Freiheit den Multiplikator frei zu wählen. Das heist, dass von Anfang an alle Multiplikatoren frei einstellbar sind und somit das Übertakten des Prozessors noch viel leichter geworden ist, als es ohnehin schon war. klopt het dat alle nieuwere troughbreds vanaf de 2400 al unlocked zijn?
Link naar reactie
[quote:8fd328b358="micky.g"]lees net dit : Doch wie funktioniert das sogenannte "Unlocken" nun beim Thoroughbred? Man wird es kaum glauben, aber AMD lässt hier dem Käufer die Freiheit den Multiplikator frei zu wählen. Das heist, dass von Anfang an alle Multiplikatoren frei einstellbar sind und somit das Übertakten des Prozessors noch viel leichter geworden ist, als es ohnehin schon war. klopt het dat alle nieuwere troughbreds vanaf de 2400 al unlocked zijn?[/quote:8fd328b358]Ich glaube, daß die 1800+ und hoher schon ünlockt sind aber nur fur die Multiplikatoren bis 12,5x, aber beidem umschalten von der L10 nur von 13x und hoher. Aber dieses geldt nur für die Thoroughbred B Cores. Oftewel: de b's zijn al unlocked, maar om dus de 13x en hoger te gebruiken moet je de L10 omwisselen (dus brugje verwisselen). Maar je kan ook de draadbrug truuk gebruiken of een mobo met ingebouwde unlockbrug kopen (o.a. van Iwill).
Link naar reactie
[quote:acb944bcd2="micky.g"]op de site waar ik dit van had stond juist dat vanaf 13x en hoger als vrij was en als je lager wilde dat je dan wel een brug moest doorverbinden....?[/quote:acb944bcd2]Ja, ok want vanaf de 2100+ zit je op 13 en hoger dus bij die kan je juist de lagere groep benaderen d.m.v. de L10. De 1800 t/m 2000 zitten juist wel in de lagere groep.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...