Ga naar inhoud

Floppy disk werkt niet?


Aanbevolen berichten

moet ik mijn hele computer weggooien omdat mijn floppy disk niet meer werkt? mijn computerboer keek mijn computer na waar ik bij stond. Bij het opstartten hoorde wij iets, hetgeen [b:ea6927d312]mij bekend [/b:ea6927d312]was, (een soort heel lichte hamertik als bij een klok die gaat slaan, (stroomkabeltje dat geen stroom geeft dacht ik?) Maar mijn computer boer trok direct daarna de kabel van de floppy van het mobo, (die tot dat moment goed gewerkt had) en drukte deze ook weer terug op het mobo. Door dit gerommel tussen de kabels, startte mijn computer weer gewoon op, maar.... mijn floppy-disk werkte niet meer. Hij trok weer de kabel (van de floppydisk) uit het mobo en toen ontdekte hij, dat hij bij het terug drukken van de kabel op het mobo, [b:ea6927d312]een [/b:ea6927d312]pinnetje had kromgebogen. Na dit pennetje weer rechtop te hebben gezet, en de kabel er weer is opgezet, werkt mijn floppy-disk nog steeds niet, ach zei hij, je bent toch aan een nieuwe computer toe. Om verder kort te gaan, kan het ombuigen, en het terugbuigen van dat ene pennetje betekenen dat mijn floppy disk hiedoor niet meer werken kan??? en dat ik een nieuw computer moet gaan kopen??? Wat kan er nog aan de hand zijn, zou er kortsluiting kunnen zijn geweest door dat dat omgebogen pennetje een ander pennetje geraakt zou hebben?? Weet iemand nog een oplossing, want ik zit er behoorlijk mee, echt. Ik ben een 64 jarige man, erg blij dat ik een computer heb, maar ik kan niet weer een andere computer kopen. ik kan er nog wel het een en ander mee, maar mijn floppy-disk is niet meer te gebruiken, en dat mis ik echt. Mensen doe jullie a.u.b. eens je best voor mij, misschien is er nog hoop. Doen jullie dat??? elke sugestie is heel erg welkom, van kabels omdraaien, tot.... het einde van de kabel gebruiken wat gedraait zit, maar misschien weten de kanjers onder jullie er iets meer over??? Vast heel hartelijk bedankt, Rob
Link naar reactie
Beste Rob, Je heb zeer zeker [b:4f0a50149f]geen[/b:4f0a50149f] nieuwe computer nodig. Als je de mogelijkheid heb, probeer de floppy-drive is in een andere computer uit. Doet de floppy-drive het daar ook niet dan is je floppy-drive kapot, en het enigste wat je dan moet doen is een nieuwe kopen, en erin zetten. Kosten 19 euro voor een floppy-drive. Ik heb zelf ook wel eens een kapotte floppy-drive gehad, nieuwe er zelf in gezet kosten 19 euro en 5 minuten werk. Kijk ook even of alles goed is aangesloten en kijk even in je bios of je floppy daar goed staat aangegeven.
Link naar reactie
als je computerboer je "PC" molt is dat zijn verantwoording. Een antwoord zoals, je moet toch een nieuwe PC kopen, slaat nat. nergens op. Het [b:49d1014a26]ergste[/b:49d1014a26] geval zou kunnen zijn dat de aansluiting van de floppy op je Mobo defect is. Kost de computerboer dan een nieuw MOBO. Die hij netjes in je PC moet zetten (kostenloos) Ik weet nat. niet precies wat voor PC je hebt. Maar als er een echt een nieuw mobo in zou moeten kan je een kleine upgrade van je systeem overwegen. En eea over de prijs regelen met de computerboer.
Link naar reactie
[quote:281f2e7ac5="squel"]moet ik mijn hele computer weggooien omdat mijn floppy disk niet meer werkt? Hij trok weer de kabel (van de floppydisk) uit het mobo en toen ontdekte hij, dat hij bij het terug drukken van de kabel op het mobo, [b:281f2e7ac5]een [/b:281f2e7ac5]pinnetje had kromgebogen. Na dit pennetje weer rechtop te hebben gezet, en de kabel er weer is opgezet, werkt mijn floppy-disk nog steeds niet, ach zei hij, je bent toch aan een nieuwe computer toe. [/quote:281f2e7ac5] Dit slaat werkelijk alles!! wat onbeschoft!! Als door zijn onhandigheid of onwetendheid iets aan je pc kapot gaat is dat zijn verantwoordlijkheid en heeft hij ervoor op te draaien! Als je dan ook nog zo'n antwoord krijgt kan ik hem in ieder geval als mens, deskundige en verkoper niet meer serieus nemen!! Het zou fijn zijn als je even de naam en dergelijke zou willen opgeven zodat mensen die dit lezen in ieder geval niet ook nog door zo'n persoon opgelicht worden........ Laat je in ieder geval geen kompleet nieuwe pc aansmeren wat ogenschijnlijk zijn bedoeling is en niet nodig is.. Het standaard antwoord "je bent toch aan een nieuwe pc toe" slaat nergens op. als de pc voldoet voor wat jij ermee wilt is het prima. probeer inderdaad als je de mogelijkheid hebt de floppy in een andere pc uit, doet ie het niet koop je een nieuwe. Doet ie het daar wel probeer je eerst de kabel te verwisselen, als ie het dan nog niet doet is er waarschijnlijk door je verkoper een schade aan het moederbord ontstaan en hoort hij dit te vervangen!! zou hij dit niet willen zijn er nog andere wegen om tot je recht te komen! p.s. heeft hij de kabel er wel weer op de goede manier opgestoken? d.w.z. niet verdraait? (dit zou je bijvoorbeeld merken doordat het lampje op de floppy permanent brand...)
Link naar reactie
[quote:ebc714cacd]Dit slaat werkelijk alles!! wat onbeschoft!! Als door zijn onhandigheid of onwetendheid iets aan je pc kapot gaat is dat zijn verantwoordlijkheid en heeft hij ervoor op te draaien! Als je dan ook nog zo'n antwoord krijgt kan ik hem in ieder geval als mens, deskundige en verkoper niet meer serieus nemen!! [/quote:ebc714cacd] Daar ben ik het 100% mee ééns, alleen toon jij nou maar eens aan dat het zijn schuld is dat er iets door zijn schuld kapot is gegaan. Want je weet zelf ook wel dat het antwoord wat je krijgt is van, ja je heb die computer zo gebracht. [quote:ebc714cacd]Laat je in ieder geval geen kompleet nieuwe pc aansmeren wat ogenschijnlijk zijn bedoeling is en niet nodig is.. [/quote:ebc714cacd] Helemaal mee ééns, en zeker niet in die zaak. Als je met de tijd besluit om te upgraden, dan zou ik naar een andere zaak gaan. Die kluns had me nooit meer in zijn winkel gezien
Link naar reactie
Er bestaan ook losse diskettestations met USB aansluiting. Als je nog een USB poort vrij hebt zou je daar dus een dergelijk apparaat op kunnen aansluiten. Maar de pc-boer hoort gewoon te zorgen dat het probleem kosteloos wordt opgelost, omdat het gebeurt is terwijl hij aan het systeem zat te prutsen.
Link naar reactie
Mijn A-floppy werkt nog steeds niet, en dat die computerboer dit anders zou moeten oplossen dat weet ik, maar..... kan een omgebogen pennetje kortsluiting hebben veroorzaakt? lees anders nog eens goed mijn vorige oproep. kabels draaien, het gedraaide uiteinde gebruiken, kabels goed aandrukken andere floppy drive broberen, niets helpt, dus toch een ander moederbord?
Link naar reactie
[quote:e45bcf1dbf="squel"]kabels draaien, het gedraaide uiteinde gebruiken, kabels goed aandrukken andere floppy drive broberen, niets helpt, dus toch een ander moederbord?[/quote:e45bcf1dbf] Eerst uitzoeken of de floppy drive kapot is. Heb je een andere om te proberen? Kun je de bewuste floppy drive in een andere computer uitproberen? Heb je gecontroleerd of de kabel er goed op zit (dus bv niet 2 pennen verschoven?) en of alle pennetjes echt goed rechtop staan? Heb je eventueel nog een andere floppy kabel liggen? Persoonlijk ben ik geen voorstander van lukraak kabels wisselen. Verkeerd om aangesloten betekent meestal een kortsluiting en ja, kennelijk gaat dat meestal goed. Probeer gewoon alles volgens de regels te doen! Uiteinde kabel (gedraaide kant) op floppy drive. De gekleurde kant van de kabel, markeert pen 1. Pen 1 (en/of 34) staat vaak op de floppy drive aangegeven. Vaak ontbreekt er aan de kant van pen 1 een pennetje, dus dat is makkelijk te vinden. Op het moederbord iets vergelijkbaars. Bij verkeerd om aansluiten blijft meestal het ledje continu branden, maar nogmaals maak er geen gewoonte van. Gevolgen voor eigen risico. Zorg dat de voedingskabel goed is aangesloten. Controleer ook of in de Bios de floppy drive is gedefinieerd.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...