Ga naar inhoud

ide aansluitingen


Aanbevolen berichten

[quote:a35ec3b289="g force"]ik heb een asus A7266-E moederbord. hier zitten 4 IDE aansluitingen op. het probleem is dat als ik op twee van deze aansluitingen iets aansluit dat ziet de computer dit als SCSI apparaten, terwijl dit gewone apparaten zijn. weet iemand hoe ik dit kan veranderen. bij voorbaad dank gijs[/quote:a35ec3b289]Ik gok dat je ze dan op de RAID controller aansluit... heb je wel de drivers daarvan geïnstalleerd?
Link naar reactie
bedankt, maar hoe moet ik dat doen. ik kan nergens in de bios iets vinden over RAID en de jumpers staan op Enable ATA100. klopt het eigenlijk ook dat er voor deze twee aansluitingen een apparte bios is, dat krijg ik ook aldoor te zien als ik opstart. Dan krijg ik ook te zien dat er geen drivers attached zijn.
Link naar reactie
[quote:44b9fde046="g force"]bedankt, maar hoe moet ik dat doen. ik kan nergens in de bios iets vinden over RAID en de jumpers staan op Enable ATA100. klopt het eigenlijk ook dat er voor deze twee aansluitingen een apparte bios is, dat krijg ik ook aldoor te zien als ik opstart. Dan krijg ik ook te zien dat er geen drivers attached zijn.[/quote:44b9fde046]Ik gok dat ookal disable je de raid-controller met de jumpers, je toch de drivers voor de promise chip moet installeren. En idd dat 2e bios is voor de promise chip. Het is alleen wel vreemd dat het 2e bios dan geen schijven ziet, zijn die wel goed ingesteld/aangesloten?
Link naar reactie
Even voor de duidelijkheid: het hoeft geen raid controller te zijn mijn pc zegt ook dat mijn harddisk op de scsi controller zit maar hij zit op een promise ata 100 controller. Meestal zijn de kabels van die 'speciale' controller blauw of in iedergeval een andere kleur dan zwart. Het beste kan je de harddisk(s) aansluiten op de ide poorten (2) van die speciale controller en die dan mocht het een raid controller zijn raid op disabeled zetten en de cd-rom speler(s) end. op de 'gewone' ide poorten
Link naar reactie
[quote:68295b2b7a="scenic20"]Even voor de duidelijkheid: het hoeft geen raid controller te zijn mijn pc zegt ook dat mijn harddisk op de scsi controller zit maar hij zit op een promise ata 100 controller. Meestal zijn de kabels van die 'speciale' controller blauw of in iedergeval een andere kleur dan zwart. Het beste kan je de harddisk(s) aansluiten op de ide poorten (2) van die speciale controller en die dan mocht het een raid controller zijn raid op disabeled zetten en de cd-rom speler(s) end. op de 'gewone' ide poorten[/quote:68295b2b7a]Dat laatste doet hij dus al en dat werkt dus niet. Maar de kabels van die 'speciale' controller zijn gewoon ATA66 kabels, dus 80-aderig. Die moet je idd met de blauwe stekker op het mainbord aansluiten, de andere 2 maken niet uit (tenzij je Cable Select gebruikt). Zo bijzonder zijn die kabels niet.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...