Ga naar inhoud

Sneller opstarten?


Aanbevolen berichten

tsjonge jonge, kun je niet eens 1 minuutje wachten???? :-? opstarten duurt toch niet zo lang, of heb je soms nog een P1 133 ofzo? verwacht er dan niet veel van, maar koop voor 3000 euro een nieuw systeem... leg eerst eens even uit waar je probleem ligt, duurt het bij jou een paar minuten voordat ie opstart? wat voor systeem heb je???
Link naar reactie
[quote:b21c66971d="Marcel de Reus"]Ik heb natuurlijk de ultime oplossing ;) Slackware (linux) erop zetten. Start echt beresnel op. Wil je Me houden dan is de beste oplossing een 7200rpm schijf kopen. Dat zul je het meest merken. Tenminste het ligt ook aan de rest van je setup natuurlijk.[/quote:b21c66971d]Ik heb een veel betere oplossing: Windows 3.11, die start (na het bios dan) op mijn systeem in welgeteld 3,13 seconden op!
Link naar reactie
Mijne met WinXP Prof doet er van knopje tot desktop een kleine minuut over, iets wat ik overgins te lang vind, ook na defrag en het uitzetten van nutteloze opstartdingen. En voor on-topic: De tip van Marcel doet veel, probeer ook eens je HDD te defragmenteren en via Start>Uitvoeren>MSConfig>Opstarten eens wat dingen uit te zetten die je niet echt nodig hebt. Maar je moet natuurlijk zelf wel reageren.
Link naar reactie
[quote:af44bcbf87]ik heb me weleens afgevraagd hoe dat OS zou draaien op mijn pc... Maar nooit geprobeerd.[/quote:af44bcbf87] Dit gaat over WIN3.11, jammer maar dat is geen volledig besturingssysteem. Dan heb je het over dos, op mijn P75 staat dat (na BIOS) binnen de 10 sec. volledig opgestart. Op mijn Duron 650 duurt het langer want dat gaat van een schijfje. Dos blijft het snelste!!! (en een van de meest stabiele). Anders inderdaad de eerder genoemde tip, Slackware Linux, als je er niets bij installeerd start het sneller dan dos.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...