Ga naar inhoud

Computer blijven draaien


Aanbevolen berichten

[quote:902c650abf="Giljom"]Mag een computer dag en nacht blijven draaien alleen met een webcamera Detectie bewaking, ik laat de schijven en het scherm uitvallen , en dan hoor ik alleen nog de koeling draaien.[/quote:902c650abf]Als je de schijven idd op standby laat gaan is er weinig op tegen. De meeste servers blijven ook dag en nacht aan hè :wink:
Link naar reactie
[quote:da6ed62965="egslim"]Zelf heb ik vaak twee pc's 24/7 aanstaan, nooit problemen mee. Wat betreft het standby laten gaan van de hd's, iedere keer dat dit gebeurt "crashed" de leeskop van de hd op de schijf en op de lange duur is dat niet goed.[/quote:da6ed62965]Vreemde harde schijven heb jij, meeste harde schijven gaan bij standby net zo uit als ze dat doen als de stroom uitgaat. Juist het constant laten draaien is vooral voor IDE schijven niet aan te raden, want die zijn daar niet voor ontworpen. De wat duurdere SCSI schijven (dus meer voor servers) zijn hier juist speciaal voor gemaakt.
Link naar reactie
[quote:43bf329509="Giljom"]u zie dat ik een leek ben, ik heb bijschermbeveiliging en energie staan. scherm uitval na 30 min en hardeschijven uitval na 30 min, maar in het vak stanby mode heb ik "nooit" staan, want als ik op stanby wat ingeef, kan ik toch mijn webcam niet meer gebruiken als detectie, doe ik het zo goed op fout mvg[/quote:43bf329509]In mijn ogen is het zo goed.
Link naar reactie
[quote:2a7cc2d126="egslim"]Zelf heb ik vaak twee pc's 24/7 aanstaan, nooit problemen mee. Wat betreft het standby laten gaan van de hd's, iedere keer dat dit gebeurt "crashed" de leeskop van de hd op de schijf en op de lange duur is dat niet goed.[/quote:2a7cc2d126] Dat was in de prehistoirie zo, maar nu toch niet meer? Als het goed is worden de koppen netjes geparkeerd, ook met het standby gaan. // Giljorn de instellingen die je noemt zijn goed hoor, zou moeiteloos 24/7 moeten draaien als de spullen van een beetje kwaliteit zijn.
Link naar reactie
[quote:e6989a20bc="plextor"][quote:e6989a20bc="Giljom"]Mag een computer dag en nacht blijven draaien alleen met een webcamera Detectie bewaking, ik laat de schijven en het scherm uitvallen , en dan hoor ik alleen nog de koeling draaien.[/quote:e6989a20bc]wat heb je daar aan>webcamera Detectie bewaking als je monitor uit staat :wink:[/quote:e6989a20bc] De monitor neemt toch geen beelden op, dat doet de webcam. En die neemt alleen beelden op als er beweging geconstateerd is. De andere dag zet je de monitor weer aan om te kijken of er iets gebeurd is. Of je moet de hele dag/nacht bij de pc blijven zitten, ja dan moet hij aan ja. Maarja, dan heb je geen webcam nodig; alleen een stuk ijzer :lol: :lol:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...