Ga naar inhoud

hoeveel graden mag een systeemkast binnenin worden?


Aanbevolen berichten

ik zou zelfs zeggen onder de 40 graden houden wat nu niet echt een grote opgave is, misschien eens op een uitzonderlijk warme zomerdag dat ie er even bovenkomt. 't is niet echt je cpu die daar onder lijdt omdat daar meestal een zware koeler op zit , maar je videokaart is meestal niet zo sterk gekoeld en die kaarten van tegenwoordig verbruien nogal wat stroom, en produceren dus een hoop warmte, ook je mobo zelf heeft het liefst niet te warm. Indien je 1 harde schijf hebt nog niet echt een probleem, maar als je er twee dicht bij elkaar zitten hebt wel, die produceren ook een hoop warmte en als die al in een warme omgeving zitten kan je er wel pannekoeken op bakken. moraal van het verhaal = onder de 40 graden houden bij mij komt die temp (in hoeverrre dat ze juist is tenminste) nooit boven de 30 graden.
Link naar reactie
bedant, ik heb er nu 3 case-fans in zitte, want er zitten 3 hdd;s en een cd in. de processor is lekker koel (lijkt me met een temp van 40) alleen als ik de pc aanzet lijkt het alsof er een brommer op men kamer start :wink: wat mag ik ongeveer uitgeven voor een grote ventilator ik heb achterin, boven de voeding (beetje een rare plek maar het is nou eenmal zo) een hdd zitte en de voeding geeft ook wat warmte, er zit daar een rooster voor een ventilator. +/- 10 cm. wat gaat zo fan kosten?
Link naar reactie
dit heb je bij veel kasten dat ze daar een bescherming voor je fan zetten die veel lucht ophoud, dus zoals black shadow uitdremelen, dit zal de luchtstroom versterken en minder turbulentie geven in de lucht die dan op zich ook zorgd voor minder lawaai. nog een trucje om minder lawaai te bekomen is waar de fan tegen de kast komt een beetje silicone tussenspuiten zodat de trillingen niet direct aan de kast worden doorgegeven want die versterkt die ook nog eens.
Link naar reactie
[quote:e4993f19bf="The Avenger"]Ik heb nergens last van. Ik heb mijn systeemkast in een kast weggewerkt. Ik hoor 'm en zie 'm niet :D. En hij blijft lekker koel, een casetemp van 26 graden :D[/quote:e4993f19bf] hoe doe je dat man? Ik heb een GF4 TI4200 een HD en nog wat spul dat veel hitte opwekt. Hoe kan je dan in vredesnaam een temp halen van 26 celcius?
Link naar reactie
Ook mijn PC is in een kast weggewerkt. Hoor en zie hem ook niet. Case 36° en Proc 38 à 42°. Geen apparte fans, wel opgevoerde proc fan. 2 HD's, 3 CdRoms, Floppy, Zip100, Geforce4, Sound Blaster, Usb Modem, Raid Scsi kaart. Voeding 300w. Ik snap niet hoe sommigen, behalve AMD'ers met standaardfans, aan die hoge temps komen. Overclokt?
Link naar reactie
[quote:bed1540975="Salv"][quote:bed1540975="The Avenger"]Ik heb nergens last van. Ik heb mijn systeemkast in een kast weggewerkt. Ik hoor 'm en zie 'm niet :D. En hij blijft lekker koel, een casetemp van 26 graden :D[/quote:bed1540975] hoe doe je dat man? Ik heb een GF4 TI4200 een HD en nog wat spul dat veel hitte opwekt. Hoe kan je dan in vredesnaam een temp halen van 26 celcius?[/quote:bed1540975] Ik heb een kast met aan de voorkant 2 klapdeuren. Aan de achterkant zitten 3 grote luchtgaten. De systeemkast is aan beide zijden open zonder case-fan. :) Lekker stil :D
Link naar reactie
[quote:af1d0b3879="The Avenger"]Ik heb nergens last van. Ik heb mijn systeemkast in een kast weggewerkt. Ik hoor 'm en zie 'm niet :D. En hij blijft lekker koel, een casetemp van 26 graden :D[/quote:af1d0b3879] Ik heb mijn kast ook gewoon open staan, dan hoor je hem misschien maar wat meer, maar das nog altijd beter dan dat gestofzuig van die Casefans te horen :). Hij blijft bij mij ook gewoon lekker koel: in ieder geval onder de 30 graden
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...