Ga naar inhoud

Help please! Terugflashen!


Aanbevolen berichten

Hallo people! Ik heb een vraag: ik heb m'n bios geflasht om geen reden, daarna kreeg ik problemen dus ik flashte de bios weer terug (ik had een back-up gemaakt). Nu weet ik de instellingen niet meer, want gek genoeg heeft ie die niet opgeslagen in de back-up. Weet iemand hoe ik die instellingen weer tevoorschijn tover (zijn ze er nog)? Ik heb nu namelijk het probleem dat mijn pc zomaar uitvalt en weer opnieuw opstart zomaar?!? Ik heb hem aan de praat gekregen door "high performance defaults" te doen, maar dit zuigt. Wie weet help? Het is een MSI 6380, oftewel een MSI K7T266 Pro2-RU Thanks! Hans
Link naar reactie
Hoezo zuigt het? De enige optie is gewoon je manual te pakken en instelling voor instelling naar gelieven in te stellen. Anders moet je het doen met 1 van de defaults. Als alles nu crasht dan kun je iig de failsafe defaults laden om dat te voorkomen maar vaak worden alles dan gewoon op de laagste preformence gezet en dat wil je eigenlijk ook weer niet.
Link naar reactie
je zult gewoon je Bios opnieuw handmatig moeten instellen.. maar goed, je was ook zo handig om je Bios zonder reden te flashen, dus ik neem aan dat je ook wel handig genoeg bent om je bios opnieuw te configuren.. dat ie reboot kan er aan liggen dat je misschien bepaalde dingen te agressief hebt staan, geheugen timings maybe... weer een wijze les geleerd, Flash je Bios nu niet als het niet nodig is, of als je niet weet wat de originele instellingen waren.. (misschien volgende keer even opschrijven :wink: )
Link naar reactie
[quote:c95adb463c="turbulence"]je zult gewoon je Bios opnieuw handmatig moeten instellen.. maar goed, je was ook zo handig om je Bios zonder reden te flashen, dus ik neem aan dat je ook wel handig genoeg bent om je bios opnieuw te configuren.. dat ie reboot kan er aan liggen dat je misschien bepaalde dingen te agressief hebt staan, geheugen timings maybe... weer een wijze les geleerd, Flash je Bios nu niet als het niet nodig is, of als je niet weet wat de originele instellingen waren.. (misschien volgende keer even opschrijven :wink: )[/quote:c95adb463c] "I couldn't agree more..." Hee lui, ik heb dus nu alles goed ingesteld vind ik, met het boekje en wat handige sites voor dit moederbord en nu werkt alles weer, gelukkig maar. 't Is namelijk niet leuk om steeds te moeten denken aan: "Zou ie uitvallen?" :) Thanks a lot and I won't flash the machine anymore without reason! Hans, Happy New Year!
Link naar reactie
Altijd schelden, das het enige wat meneer stamboekvee kan. Maar goed, Mr. Ouwe Rot, of anderen. Het probleem is nog steeds niet goed opgelost, hij crashte namelijk net weer... - Die voltages van het RAM staan allemaal op "auto" (dat leek me het beste) - Iemand zei tegen me: misschien zit er een stekkertje los... zou dat kunnen, en heeft dat als gevolg dat ie even uitgaat en weer aangaat? Welk stekkertje zou het kunnen zijn? - Wat kan het nog meer zijn? HEEL ERG BEDANKT!!!! Hans
Link naar reactie
Ik dacht dat jullie elkaar persoonlijk kenden??? :-? Anders vind ik de opmerkingen van Robertstam nogal beledigend. // RAM voltage moet 2.5V zijn // tjaa, misschien je PSU niet helemaal goed vast. Lijkt me BTW erg sterk. // Als het alleen maar na de flash is gebeurt dan staat er ongetwijfeld iets fout in je BIOS. Je hebt neem ik aan wel de failsafe defaults geladen??
Link naar reactie
nou ja, hij weet al waarom hij het bios geflashed heeft ,dus ik neem haast aan dat ze elkaar kennen... [quote:962c224ead]Maar goed, Mr. Ouwe Rot, of anderen. Het probleem is nog steeds niet goed opgelost, hij crashte namelijk net weer... [/quote:962c224ead] hoe bedoel je deze zin dan? klinkt wel een beetje raar.... je hoeft niet te denken dat we je niet willen helpen... als je gaat flamen denk ik niet dat ook maar iemand je wil helpen... geef ook eens even wat meer info over je systeem, dus lijstje van je hardware.... mocht het kloppen wat Robertstam zegt, dan komt het me bekend voor, conflicteren met de AGP port.... bij mijn ouwe mobo wou mn GF3 ti-200 ook niet draaien.... maar dat is maar gissen naar de oplossing.. geef eerst eens wat meer info.. edit:// ow nu snap ik het... http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=487097#487097 jij en Roberststam zijn zeker broers of niet??? sorry hoor maar familia vetes vechten jullie thuis maar uit, dat doe je hier niet!!!! happy newyear 8) :lol:
Link naar reactie
Beste mensen, 1. Robertstam en ik zijn géén broers oke? 2. Ik geef mijn lijstje met hardware 3. Ik heb nu i.p.v. "high performance defaults" de functie "standard bios defaults" genomen (helaas merk ik dit wel in 3d mark, hij is van ongeveer 6850 punten naar 6550 gegaan), maar ik wacht dus nu ff af tot ie weer uitvalt, zo niet, dan ga ik de functies AGP Master 1 W/S Write en Read weer op enabled zetten (wat is dit eigenlijk?) Lijstje hardware: -Mobo: MSI K7T266 Pro2-RU (VIA chipset 266a) -ASUS GeForce 3 Ti 200 V8200 Deluxe @ 2x AGP :( -SB Audigy 1 -Lite-On DVD 48x16x -Plextor PleXWriter 24/10/40A -Verneukte 3d Mark score Nieuwe vraag voor mensen die familiair zijn met de MSI reeks: Ik heb dus een backup van mijn oude bios vóór dat ik hem flashte, daar zit 256 kb van ROM in en 8 kb van NVRAM, dat NVRAM staat voor de instellingen in je bios, is er geen manier dat ik die weer terugkrijg? (dat zou alles weer goedmaken), en nee, in de flashprogramma staat er alleen "clear NVRAM", en dat betekent dat ie het !bestaande! NVRAM cleart... Jeej, nog niet uitgevallen... Dank voor iedereen die reageert! Hans
Link naar reactie
Name Chipset AGP Pro AGP PCI Driver SE ME NT 2K XP ASUS: AGP-V8200 Geforce3 Series Nvidia GeForce3 64MB DDR X Detonator v23.11 X X X ASUS: AGP-V8200 T5 Series Nvidia GeForce3 Ti500 64MB DDR X Detonator v23.11 X X X als ik zo naar de kruisjes kijk dan ondersteund die kaart geen windows xp. ps een gelukkig nieuwjaar. ook voor die genen die denkt dat er forumleden zijn die in de wei staan
Link naar reactie
Ja, we kennen elkaar persoonlijk, maar we zijn geen broers. Ik en anderen werden nogal ziek van z'n gezeur over z'n 4x agp die niet werkte en ik vond het wel eens tijd worden om te zeggen waarover het eigenlijk ging. :wink: Ik zit (hopelijk nu niet meer) met een steeds crashende computer en meneer zat te zeuren over zijn 4x agp. Een vriend van ons heeft z'n computer al 3 keer terug moeten brengen naar de winkel en meneer zat weer te zeuren. Dus we werden er een beetje chaggie van.
Link naar reactie
[quote:b84dc7b506="Robertstam"]Ja, we kennen elkaar persoonlijk, maar we zijn geen broers. Ik en anderen werden nogal ziek van z'n gezeur over z'n 4x agp die niet werkte en ik vond het wel eens tijd worden om te zeggen waarover het eigenlijk ging. :wink: Ik zit (hopelijk nu niet meer) met een steeds crashende computer en meneer zat te zeuren over zijn 4x agp. Een vriend van ons heeft z'n computer al 3 keer terug moeten brengen naar de winkel en meneer zat weer te zeuren. Dus we werden er een beetje chaggie van.[/quote:b84dc7b506]waarom koopt hij geen andere videokaart die wel goed werkt (4xagp) :evil:
Link naar reactie
Tuurlijk wordt XP wel ondersteunt, maar je moet zoiezo niet de Asus Detonators hebben. Ik heb een vriend van mij die in zijn foute dagen ;) nog Windows XP gebruikte en die heeft een Asus GF3 ti200 zonder probs draaien (nu Linux :P ). Je moet gewoon de nVidia Detonators van www.nvidia.com gebruiken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...