Ga naar inhoud

ACPI Bios fout melding Compaq 7478


Aanbevolen berichten

Ik heb een bron conflict code 15 bij systeemkaart uitbreiding ACPI bios (VMM32.VDX (configmg.vdx)) hierdoor een geheugenconflict met Hercules video kaart en Netwerkkaart Resulteerd in vaak blauwe schermen bij opstarten springt de monitor (Compaq MV720) op ....geheel zwart en alles is geblokkeerd. Kan alleen via aan/uit knop systeem opstarten, soms loopt hij wel door of het herhaald zich. via veilige modus en meerdere keren opstarten kom ik er wel in... alle bekende update van HP (Compaq) al geinstalleerd wie kan mij de oplossing aandragen!
Link naar reactie
[quote:3e409d5990="Bosje"]In je BIOS de netwrkaart en de videokaart gescheiden IRQ toewijzen. Hoe komt dit plotseling ? Heb je iets gewijzigd ? Videokaart pas ingebouwd ? Volgens mij levert compaq standaard geen Hercules[/quote:3e409d5990] Helaas het is Compaq! dus in de bios kan je weinig veranderen Inderdaad Nieuwe video krt ingebouwd omdat de onboard krt te langzaam was. Maar ook zonder de kaart geeft hij deze foutmelding een bron conflict code 15 en de zwarte schermen en de blauwe fout meldingen VDX geheugen bereik
Link naar reactie
Kun je ook gene onboard spullen zoals die onboard videokaart en parralelle porten uitschakelen? Hierdoor maak je namelijk IRQ's vrij. Je kunt ook je netwerkkaart in verschillende PCI sloten proberen. Dan krijgt hij namelijk ook een andere IRQ. Probeer het onderste PCI slot eens. Het bovenste slot is vaak namelijk geshared met onboard dingen.
Link naar reactie
ik ken jouw type compaq niet. Mijn vrouw heeft een EVO D300 en na wat zoeken in het BIOS kon ik wel IRQ toewijzen zij het beperkter dan een gewone PC. Vaak moest ik enter geven dan pas zag je wat je kon wijzigen. Loop dat nog eens na ? Wat kan helpen om IRQ etc toch te kunnen doen en evt Onboard Video uitschakelen : Ga naar Compaq site en dan moet je naar doc zoeken, iets met technical reference etc.. Download maar alles wat je tegenkomt. Lees ze maar eens door. Zo snap ik mijn Compaq nu een beetje Ik douwde een Radeon 9000 in en kreeg problemen met USB. Heb toen de IRQ gewijzigd en ontdekte dat je dat maar beeprkt kan. Succes ermee en laat horen hoe je vaart
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...