Ga naar inhoud

Enkele vragen met betrekking tot een Athlon 1700 en ECS.


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een Athlon 1700 met een ECS k7s5a lan besteld. Als alles binnen is (ook een nieuwe voeding), laat ik het in een winkel allemaal inbouwen. (Heb nu een pentium II 350 @ 392, en dat wordt dus vervangen). Ik heb een paar vragen: 1. Ik heb nu een Viper 550 videokaart...ja oud. Maar dit kan gewoon in het systeem blijven? Ik wil over een tijdje een nieuwe videokaart aanschaffen. 2. Bij het moederbord is een Cd-rom met drivers e.d. meegeleverd. Moet de winkelier hiermee het BIOS installeren? En de drivers? Of is het bios al standaard aanwezig? (Misschien stomme vraag... ) 3. Waarschijnlijk is niet het nieuwste BIOS geiinstalleerd, is het aan te raden een BIOS flash uit te laten voeren om gelijk het nieuwste BIOS te hebben? Kan ik dit op CD-rom zetten en het aan de winkelier geven? 4. Het Cheepobios...daar hoor ik veel over. Is het aan te raden dit BIOS te installeren? Of het originele ECS bios? 5. De Athlon is standaard locked....kan ik als het locked is wel een beetje overklokken? Dus met alleen de fsb? (Heb gehoord dat het een 1800 of hoger kan worden) 6. En met programmaatjes als CPU fsb, kan ik dar nog wat meer? (Overklokken?). Ja het zijn aardig wat vragen...., hopelijk kan het beantwoord worden!! Bedankt
Link naar reactie
1. Tuurlijk kan dat. 2. Drivers installeren is net zo makkelijk als het installeren van een spel. Bios is een chip op je mobo, die zit er dus al op. je kan het wel flashen enzo maar dat hoeft niet percé 3. je kan zelf ook flashen. waaro alles door de winkelier laten doen, die vragen denk ik € 4. Ik weet niet waar je het allemaal over hebt maar er zit gewoon een normale bios op. Mijn ecs heeft een fastrak 100 uit aprol 2002. die doet het naar mijn weten best aardig. 5. Je kan de FSB wel hoger zetten de multiplier niet. ik zou niet hoger klokken dan 100 mHz. 6. CPU fsb? Nog nooit van gehoord. Is dat overklokken in Windows zelf? Wel handig voor de gebruiker die niet in het Bios durft te rommelen. Zelf zou ik het niet aanraden om dit te doen in Windows zelf.
Link naar reactie
Wat betreft drivers, indien je werkt onder WinXP, hoeven er geen extra drivers te worden geinstalleerd. XP herkend de SIS 735 chipset en installeerd de hierbijhorende AGP en IDE drivers. Enige mogelijke uitzondering, afhankelijk van de versie van het moederbord zijn de drivers voor het onboard geluid. Voor de versie 3.1 zijn geen XP drivers beschikbaar. Eddy
Link naar reactie
4. Ja al meerdere mensen op het forum hebben hun bord hiermee geflashd en het werkt heel goed. Je kunt het op een goede flop (zonder badsectors!!!) aan de winkelier geven. 6. Tuurlijk kan je daar nog wat mee al is het Cheepo BIOS toch veel comfortabeler. 2. Drivers moet je het geval van Windows 2000, gewoon vanaf de CD installeren. Hier zitten oa drivers bij voor chipset (PCI, AGP) en onboard zaken.
Link naar reactie
En op de CD staan de nieuwste drivers? Of zijn er nog geen nieuwe chipset drivers uit voor de Sis 735? En wat betreft die flop met het BIOS... hoe gaat dat precies? Wat moeyt er precies op de diskette komen?(http://www.tweakers.net/meuktracker/3071), is de nieuwste? Zou ik dat zelf ook kunnen flashen? Of moet ik dit de winkelier maar laten doen? En raden jullie aan het Cheepobios te laten installeren, of het nieuwste ECS Bios? (officieel) (http://www.tweakers.net/meuktracker/3032) Ja...ben nog niet echt thuis hierin! :oops:
Link naar reactie
# Op de CD staan drivers, maar of die de nieuwste staan weet ik natuurlijk niet. Ligt er maar net aan waarneer dat bord in de doos ging. # Kijk maar even op de ECS site: www.ecs.com.tw je moet gewoon die flash methode gebruiken alleen dan met de Cheepo BIOS. Ik neem aan dat dat ook wel op de site van de maker van Cheepo (OCworkbench??) staat. # Je kan ook zelf flashen, winkelier is wel veiliger # Ik raad Cheepo aan
Link naar reactie
Ik doe niet aan overklokken. Mijn geheugen is iets geklokt oke. Maar mijn CPU laat ik staan zoals ie is. De snelheid die je extra krijgt is te verwaarlozen als je kijkt naar het risico ervan. Overklokken doe je óf voor de lol, of om erbij te horen. waarom ga je anders van een snelle proc de settings veranderen? Niet echt slim...
Link naar reactie
[quote:a424aa2237="ProblemPc"]Ik doe niet aan overklokken. Mijn geheugen is iets geklokt oke. Maar mijn CPU laat ik staan zoals ie is. De snelheid die je extra krijgt is te verwaarlozen als je kijkt naar het risico ervan. Overklokken doe je óf voor de lol, of om erbij te horen. waarom ga je anders van een snelle proc de settings veranderen? Niet echt slim...[/quote:a424aa2237] overklokken is idd een hobby, de snelheidswinst in reallife is nihil. Alleen het overklokken van je grafische kaart is vaak wel erg merkbaar. Maar vhobby's moet je ook hebben en als Charlotte wil overklokken dan zal ze dus het Cheepo BIOS moeten nemen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...