Ga naar inhoud

MSI-6380 WinXP IRQ18 ???


Aanbevolen berichten

Als ik op een pc met een MSI-6380 moederbord XP-home installeer dan staan er in apparaatbeheer apparaten met de IRQ's 17 en 18. Dat schijnt allemaal nog goed te werken ook totdat ik een Creative SB 5.1 player installeer. Die gaat op IRQ 18 staan en dan wordt het systeem opgehangen tijdens de installatie van de software op het moment dat er naar de kaart wordt gezocht. Voor zover ik weet zie je deze hoge IRQ's alleen bij systemen met dubbele cpu, maar misschien heb ik een stukje ontwikkeling gemist? In BIOS (yep reeds geflashed) kan ik voor de pci sloten niet deze hoge IRQ's instellen. Als ik de kaart in bijv slot 4 zet en probeer hieraan IRQ 9 te koppelen dan gaat dat in de BIOS goed maar XP trekt zich daar weinig van aan. Wat hebben we hier nu, een defect moederbord? Een nieuwe ontwikkeling? Iemand enig idee?
Link naar reactie
[quote:f1c2a62d3c="Marcel de Reus"]Ik da ht BTW ook dat procs maar IRQ's van 1 t/m 15 hadden en hebben????[/quote:f1c2a62d3c] Om precies te zijn, zijn IRQ's er in de smaken 0 t/m 15. IRQ 17 en 18 bestaan dus gewoon niet mag je concluderen. Alweer een XP-probleem. Ik had laatst iemand met XP waarbij het toetsenbord foetsie was in de device-manager. Leuke was dat de boel vastliep zodra je een toets aansloeg. Na het opstarten in repair-mode was er opeens weer een toetsenbord.... Ja, XP is weer nieuwer... De bugs ook...
Link naar reactie
[quote:ccf12f33d5="DemK"][quote:ccf12f33d5="Marcel de Reus"]Ik da ht BTW ook dat procs maar IRQ's van 1 t/m 15 hadden en hebben????[/quote:ccf12f33d5] Om precies te zijn, zijn IRQ's er in de smaken 0 t/m 15. IRQ 17 en 18 bestaan dus gewoon niet mag je concluderen. Alweer een XP-probleem. Ik had laatst iemand met XP waarbij het toetsenbord foetsie was in de device-manager. Leuke was dat de boel vastliep zodra je een toets aansloeg. Na het opstarten in repair-mode was er opeens weer een toetsenbord.... Ja, XP is weer nieuwer... De bugs ook...[/quote:ccf12f33d5]IRQ's lopen niet tot 15. op mijn pc zit het onboared geluid op IRQ 22. kijk eens met de optie msinfo32.
Link naar reactie
[quote:98a8af9ab5="Marcel de Reus"]Zijn de andere dan geen software matige IRQ's oid? Ik weet heel zeker dat ze maar 15 IRQ's hebben namelijk.[/quote:98a8af9ab5]IRQ 0 Systeemtimer OK IRQ 1 Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord OK IRQ 6 Standaarddiskettestationcontroller OK IRQ 8 Systeem-CMOS/Real-timeklok OK IRQ 9 Systeem dat voldoet aan Microsoft ACPI OK IRQ 13 Numerieke-gegevensprocessor OK IRQ 14 Primair IDE-kanaal OK IRQ 15 Secundair IDE-kanaal OK IRQ 16 NVIDIA GeForce2 MX/MX 400 OK IRQ 17 Intel 21140-Based PCI Fast Ethernet Adapter (Generic) OK IRQ 21 VIA Rev 5 of later USB universele host-controller OK IRQ 21 VIA Rev 5 of later USB universele host-controller OK IRQ 22 Realtek AC'97 Audio for VIA (R) Audio Controller OK dit is bij mijn te zien
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...