Ga naar inhoud

onstabiel!!


Aanbevolen berichten

Ik heb een systeempje samengesteld van de volgende onderdelen: - asus a7v333 - AMD XP 2100+ - collermaster cooler - Maxtor 60 GB 7200 - Hercules radeon 8500LE 64 MB - HP writer Nu heb ik dit alles in elkaar zitten, en alles ingesteld. Ik heb XP pro als OS. Wanneer ik nu een zware app. uitvoer zoals een game, dan laat m'n systeem het na +/- 1 min. afweten en start het zonder pardon gewoon opnieuw op. Na dat opstarten geeft ie ook geen foutmelding ofzo :( Ik heb mijn geheugen en harddisk al uitvoerig gecheckt maar zijn beide ok. Ik heb de nieuweste drivers en directX versies geinstalleerd, dus daar ligt het ook niet aan. wie kan mij helpen ???
Link naar reactie
Dat kan liggen aan vele dingen. Ikzelf denk dan meteen aan koeling. Pak eens een grote ventilator en richt deze op de zijnkant van de kast als je het panel eraf hebt (natuurlijk) Als dit helpt weet je wat je te doen staat: een paar casefans. Als je een grote kast hebt zal je er eigenlijk 2 in moeten zetten van papst. 80x80 is de standaard maat. Onder de 12Db kan je lekker slapen neem deze dan dus ook. Zijn meestal onder de 0,6 watt. Je kan ze bestellen bij www.freezinghardware.nl Maar voordat ik er een hele verkooppraat van maak...Kijk eerst maar ofdat de keukenventilator werkt 8)
Link naar reactie
OKE, there we go: 1. formateer je schijf en doe een volledige fresh install, dus alles opnieuw installeren en voor alles de nieuwste drivers pakken. Alleen de nieuwe Via 4in1 drivers zijn niet noodzakelijk omdat de XP drivers ook erg goed zijn. 2. zijn de temperaturen idle??? De 2100+ is namelijk nogal een heethoofd en het zou best kunnen dat ie als je hem goed belast hij te warm wordt, kast open houden had geen effect?? 3. test je geheugen eens uitgenbreid met memtest86 4. Heb je zelf de koeler aangebracht en zo ja met welke pasta en hoeveel ed?
Link naar reactie
Ik heb gisteren een fresh install gedaan met de nieuwste drivers incl. de VIA 4 in 1 drivers. Ik heb het geheugen al uitgebreid getest maar geen fouten gevonden, ook de maxtor HD heb ik getest maar ook hier was nog geen fout clustertje te vinden. De kooler heb ik zelf geplaatst, maar ik heb GEEN pasta gebruikt!! Mij werd verteld dat de warmte genoeg werdt doorgegeven aan de koeling d.m.v. een laagje onderop het koelblok. Er zat een soort plastic laagje aan de onderkant, dat naar mijn weten zal gaan smelten wanneer het warm wordt en dat dat dan als koelpasta ging dienen. Dit deel onderop het blok was ook was afgedekt met een plastic kapje. Duss... :-? Ik hoor en lees het wel!
Link naar reactie
Monitor je 3, 5 en 12 volt lijnen eens (met bijv. [url=http://mbm.livewiredev.com/]motherboard monitor[/url]), terwijl je een programma draait die [i:d663e738e3]veel[/i:d663e738e3] van je CPU en videokaart vergt. Bij games zal dat moeilijk worden, dan moet je een timedemo draaien ofzo in een venster (fullscreen -> no). Vooral de 3 en 5 volts lijn mogen niet onder de (resp.) +3.135V en +4.75V duiken. Test verder eens of je geheugen corrupt is, niet met die standaard geheugen test programma's (die testen veel te simpel) maar met b.v. [url=http://www.mersenne.org/freesoft.htm]prime 95[/url]. En dan gewoon de torture test een uur (of twee) laten draaien. Moet ie zonder fouten doorkomen ! Er zijn nog veel meer manieren om te testen waar de fout zit, maar dit zijn (om te beginnen & zonder gelijk te sleutelen aan je systeem) de makkelijkste !
Link naar reactie
[quote:5735e3979d="smitjuh"]He, die torture test werkt!!! Na nog geen 30 sec geeft ie al een fout en als ik de test nog eens uitvoer, dan geeft ie weer een fout!! Terug dus naar de winkel met het geheugen!! THANX :D :D :D :D :D :D[/quote:5735e3979d] Voordat je dat doet, kijk dan eerst wat de memory timings in het geheugen zijn. Deze moeten zo langzaam mogelijk staan (= zo hoog mogelijke getallen in BIOS); als prime 95 dan ook nog fouten geeft, is waarschijnlijk een geheugenblokje corrupt. Of het moederbord kan niet overweg met meerdere [i:5735e3979d]verschillende[/i:5735e3979d] geheugenblokjes (2 x 256 MB van verschillende merken), daarom kun je de prime 95 test ook eens herhalen met elk geheugenblokje afzonderlijk erin (als het van toepassing is).
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...