Ga naar inhoud

case fans aansluitingen?


Aanbevolen berichten

[quote:7b83b08c96="abeldebeer"]euhm jamaar... waar sluit jet dan op aan? hoe werkt dat precies??? (bedankt voor de reacties!)[/quote:7b83b08c96] Jekunt ze gewoon op de gele en zwart draad aansluiten op een 4 voedingsblokje, dat is die je aan je HD hebt hangen of je A drive. daar zitten er genoeg vaan aan je Chieftec voeding
Link naar reactie
Wat bedoel je nou? Heb je een tekort aan 3 pin molexen? Of 4 pin molexen? Nou, ik bijde gevallen kan je bij freezinghardware.nl terecht. Kijk even onder kabels... Je hebt dus een splitte nodig...Ze hebben er splitters voor de stekkers op je moederbord en ze hebben ook splitters voor 4 pins molexen (die je in je IDE apparaten stopt. Koop als je het goed wilt doen meteen zo'n splitter van Zalman, daarmee kan je ook een fan aansluiten met 9.5 volt. Dat scheelt geluid. Natuurlijk moet je dat alleen doen als je ook bij een kleinere voltage een luchtverplaatsing houdt die groot genoeg is om je kast koel ze houden. Maar je hebt een miditower met 4 bays dus dat moet kunnen....
Link naar reactie
Aan die papst zit een blauw en rood draadje. Stop de rode bij het gele voedingsdraad in en de blauwe stop je bij de zwarte voedingsdraad van je 4pins molex in. Vind je dat ze teveel herrie maken, het kan haast niet met een Papst dan kun je hem langzamer laten lopen door de blauwe bij de rode draad in te stoppen succes
Link naar reactie
Blauwe bij de rode??? De blauwe is de draad die een rpm draad en die moet helemaal die hele molex stekker niet in. Langzamer laten draaien doe je door de rode op de gele te zetten en de zwarte op de rode waardoor je 12V-5V=7V krijgt. Je kunt dus idd gewoon de rode en de zwarte draad van de Papst fan uit de 3 pin connector halen. Vervolgens stop je de rode draad bij de gele draad van een 4 pin molex connector. Dat is dezelfde die je gebruikt voor, HDD; CD; DVD enz. En de zwarte draad van de fan zet je op de zwarte draad van de molex connextor. Dan krijg je 12V-0V=12V en dat is het default voltage van de fan dat hij normaal ook krijgt als hij op het mobo zit. Nou, nu zou het toch moeten lukken dacht ik zou :) Ow ja, de draden kun je gewoon eerst ff een stukje strippen en dan aan het ijzer van de huidige draad solderen. Voordeel is dat de molex stekker ook gewoon bruikbaar blijft voor een apparaat.
Link naar reactie
[quote:ffe49fb148="ProblemPc"]Papst kunnen weldegelijk herrie maken. Dat ze goed gelagerd zijn wil nog niet zeggen dat ze stil zijn. Veel Papsten zijn luider dan 25dB dat hoor je écht wel![/quote:ffe49fb148] Die van mij maken slecht 12dB (8412NGL- 33m3/u) en koelen ruim voldoende mijn case, verder nog een variabele van tussen 13 en 26dB met een verplaatsing van 35-58m3/u. Heerlijk stil dus
Link naar reactie
[quote:be08410a3b="boss63"][quote:be08410a3b="ProblemPc"]Papst kunnen weldegelijk herrie maken. Dat ze goed gelagerd zijn wil nog niet zeggen dat ze stil zijn. Veel Papsten zijn luider dan 25dB dat hoor je écht wel![/quote:be08410a3b] Die van mij maken slecht 12dB (8412NGL- 33m3/u) en koelen ruim voldoende mijn case, verder nog een variabele van tussen 13 en 26dB met een verplaatsing van 35-58m3/u. Heerlijk stil dus[/quote:be08410a3b] Mijne maken maar 19dba. 25dba+ is wel hoorbaar en daar heeft ProblemPC natuurlijk gelijk in. Echter is het zo dat veel Papst fans helemaal geen 25dba maken :) Als casefans voldoen zoiezo de 12 en 19dba fans.
Link naar reactie
Prijs dat merk niet te veel de hemel in. Die adjust speed fannetjes zijn inderdaad wel stil te krijgen ja. Vooral als je meerdere fans hebt is 12 Db-fan wel genoeg. Maar voor echt een beetje koeling heb je er dan meer nodig (2 of 3) Ik heb maar een blowhole in mijn kast (Rainbow miditower) dus heb ik een sterke nodig. Kijk maar eens wat voor lawaai sommige maken.... Papst 3412N/2GL -Type: 3412N/2GL -Grootte: 92 x 92 x 25 mm. -Vermogen: 1,2 W. -Toerental: 1950 RPM. -Luchtverplaatsing: 91 m³/h -Geluidsproductie: 23 dba -Spanning: 12 V -Aansluiting: 3-pin -Lagering: Sintec ------------------------------------------ Papst 712F/2L - 70 x 70 x 15 mm -Type: 712F/2L -Grootte: 70 x 70 x 15 mm. -Vermogen: 0,8 W. -Toerental: 3300 RPM. -Luchtverplaatsing: 26 m³/h -Geluidsproductie: 37 dBA -Spanning: 12 V -Aansluiting: 3-pin -Lagering: Sleeve ----------------------------------------- Papst 8412N/2GM - 80 x 80 x 25 mm. -Type: 8412N/2GM -Grootte: 80 x 80 x 25 mm. -Vermogen: 1,3 W. -Toerental: 2600 RPM. -Luchtverplaatsing: 58 m³/h -Geluidsproductie: 26 dBA -Spanning: 12 V -Aansluiting: 3-pin -Lagering: Sintec ----------------------------------------- 3 fans, allemaal goed hoorbaar. Het zijn en blijven hoorbare apparaten.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...