Ga naar inhoud

Audio in bios uitschakelen ??


Aanbevolen berichten

Hallo, heb een msi kt4ultra moederbord gekocht, nu heb ik de audiodrivers geinstalleerd van het moederbord. Nu wil ik binnenkort de geluidskaart van m'n ouwe pc in de nieuwe plaatsen maar normaal kun je toch de audio in je bios uitschakelen? Ik ben aan het zoeken geweest maar kan niets vinden, want geeft dit geen problemen als je hem niet kunt uitschakelen i.v.m. dat windows zegt: nieuwe hardware gevonden.
Link naar reactie
Meetal kun je de geluidskaart inderdaad in het bios uitschakelen. Het kan ook zijn dat dit met jumpers moet worden gedaan. Zodra je de onboard geluidskaart hebt uitgeschakeld en de nieuwe geluidskaart erin doet, zal windows de nieuwe geluidskaart vinden. Je moet dan de drivers installeren. Als de oude geluidskaart niet vanzelf uit Apparaatbeheer weg gaat, moet je deze handmatig verwijderen.
Link naar reactie
1e Het is geen AC'97 chip maar een C-Media 8738MMX chip. 2e Je hebt gelijk, heb het boekje nog eens heel goed doorgelezen en onder Integrated Peripherals staat Onboard PCI Controller en nu blijkt dat dit een submenu is (Ja en als je dat niet weet dan kom je er ook niet achter :roll: ) Dit heb ik nog niet eerder gezien in een bios. Inierder geval bedankt voor jullie reacties.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...