Ga naar inhoud

PC start niet meer op


Aanbevolen berichten

Hier is mijn probleem: Ik doe mn computer aan, maar het systeem blijft hangen bij het testen van het geheugen (volgens de LED-functie op mn moederbord). Ook krijg ik geen beeld op mn monitor. Nu denk ik zelf dat het aan de voeding ligt. Mijn systeem is al een tijdje zeer onstabiel (vaak kortsluiting, springt mn PC uit). Ik heb het zelfs voor elkaar gekregen dat er rook uit de voeding kwam zetten, het plastic in voeding begon te smelten. De ventilator van mn voeding is kapot (heb een 'huisventilator' op mn PC gezet, werkte aardig :). Nu wil ik dus een nieuwe voeding aanschaffen, maar ik weet niet zeker of het aan mn voeding ALLEEN ligt. En welke voeding kan ik het beste aanschaffen? Tevens wil ik meteen ook een nieuwe proccesor aanschaffen (en daarbij dus een nieuw moederbord). Ik zat te denken aan een P4 2,4Ghz (is er trouwens ook een AMD proccesor met dezelfde snelheid en goedkopere prijs?). Als ik voor de P4 2,4Ghz ga, welk moederbord kan ik dan het beste kopen (niet TE duur 150-200 Euro maximaal). En zijn er nog andere onderdelen die ik moet aanschaffen om mn systeempje samen met die nieuwe proccesor, moederbord en voeding goed te laten draaien (geheugen ofzo)?
Link naar reactie
Als je veel geld hebt kan je wel een Chieftec kopen inclusief voeding. www.freezinghardware.nl Als je voor een moederbord aan het kijken bent; koop een asus of een epox, gigabyte is ook goed. Mijn Pc maakt ook weleens een rare blackout. opeens middenin een potje Ut2003 -flits- het enige dat dan nog aanstaat is de Pc zelf, maar voor de rest zie je niks meer. ik denk dat het bij ook mij aan m'n voeding ligt. zlef houd ik van merken, dan heb je toch een zekerheid van kwaltiteitspul. Koop dus een enermax (+/- 350 watt.) dat zou genoeg moeten zijn voor een 1600 Mhz processor. Nieuw geheugen is ook wel welkom. Ik heb zelf DDR333 (2700) Maar er zijn ook snellere geheugens.
Link naar reactie
Ok, ik heb nu een andere voeding erin gezet, 400watt, dual fan van gtec. Niet het beste, maar de prijs is lekker. Alleen, mn PC doet het nog steeds niet. Ik druk op de powerknop, PC begint met opstarten, maar blijft dan hangen, beeld krijg ik sowieso niet. Zelfde dus als eerst. Wat is het probleem? Is er iets opgeblazen (en zo ja, wat en hoe kom ik daar achter)?
Link naar reactie
[quote:18308a38f7="Stern"]Ok, ik heb nu een andere voeding erin gezet, 400watt, dual fan van gtec. Niet het beste, maar de prijs is lekker. Alleen, mn PC doet het nog steeds niet. Ik druk op de powerknop, PC begint met opstarten, maar blijft dan hangen, beeld krijg ik sowieso niet. Zelfde dus als eerst. Wat is het probleem? Is er iets opgeblazen (en zo ja, wat en hoe kom ik daar achter)?[/quote:18308a38f7] Kijk eens naar je videokaart ik had gisteren ook zo'n probleem bleek de videokaart iets scheef te zitten
Link naar reactie
[quote:5502d39132="Stern"]Ok, ik heb nu een andere voeding erin gezet, 400watt, dual fan van gtec. Niet het beste, maar de prijs is lekker. Alleen, mn PC doet het nog steeds niet. Ik druk op de powerknop, PC begint met opstarten, maar blijft dan hangen, beeld krijg ik sowieso niet. Zelfde dus als eerst.[/quote:5502d39132] Ik zou beginnen met het wissen van de CMOS (Bios) data. Ga dus op zoek naar de clear CMOS jumper. Als die andere voeding heet is geweest dan vertrouw ik die niet meer zo. Het lijkt me wel handig omdat gewoon na te meten. Op rood staat 5Volt, op geel 12 Volt (zwart is nul). Dan zijn er nog andere spanningen 3,3V, -5V en -12V. Als die spanningen er zijn dan werkt de voeding. Of die voeding 100% okay is, dan is wat moeilijker na te gaan. Tja, wat je verder moet dan, dan heb ik heel erg recentelijk al een paar topics over gezien. Alles loskoppelen (ook harde schijf ... IDE kabels + voeding kabels) en met het minimum weer opbouwen (CPU, geheugen moderbord, videokaart) en zo.
Link naar reactie
Start je pc eerst eens op met alleen je moederbord en je voeding. Je hebt een nieuwe voeding dus dat kan het niet zijn. als je mobo het doet (je komt in de bios, na reset CmoS) zet je je Geheugen erin. Probeer voor de zekerheid eens een ander slot. Kijk ofdat ie een geheugen-test doet. Als dat goed is, de HD erin. Zet gewoon op slave. Als dat het doet Videokaart erin. Ben je bijna klaar...ondertussen heb je vast wel iets gevonden. de volgorde kan anders zijn, je zal gewoon alles even moeten proberen. het beste zou je gewoon je mobo erin kunne laten. Videokaart het liefst op een ander systeem tetsen, evenals HD en geheugen. Als het 5 minuten draait is het goed. ik denk dat het je wel moet lukken. Ik weet wat het is om problemen te hebben. Echt heel vervelend als je een dure Pc hebt die er bij mee spel mee kapt. Ik wacht op je antwoord...
Link naar reactie
Damn, wat kan de oplossing soms simpel zijn Ik heb de Cmos ge-reset en alles doet het weer. Ik had in gedachten om mn hele PC uit elkaar te slopen, elk onderdeel er weer apart in zetten om zo te checken wat er kapot is gegaan, gelukkig dus niet nodig (YESSS! ) Nu ga ik sowieso een nieuwe proccesor+mobo+geheugen kopen. Alleen de mobo moet ik nog bepalen welke voor mij de beste keus is
Link naar reactie
[quote:dca6603439="Stern"]Mijn systeem: AMD Athlon K7-850 (850Mhz) MSI MS 6195 Athlon Pro Hyundai 128 MB PC100 (2x dus 256Mb totaal) Western Digital 20.5Gb Geforce 3 64Mb TV-DVI Creative Live Player Middletower ATX 300Watt Athlon K7 Koeler[/quote:dca6603439] Kan dat niet in één regel? Dit slaat nergens op!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...