Ga naar inhoud

Welke CPU voor 9500pro/9700


Aanbevolen berichten

Binnenkrt ga ik een nieuw moederbord aanschaffen, Epox 8RDA+, maar mijn vraag is nu; wat voor een processor kan ik het beste op dat moederbord plaatsen ivm de grafische kaart. Gezien de gunstige prijs zou ik in principe gaan voor de 2100+. Maar is dit voldoende om voluit van de -ook binnenkort aangeschafte- 9500pro of 9700 te kunnen genieten :D ?? Of is dan toch een 2400+ aan te raden? (dacht eerlijk gezegt dat het niet veel uitmaakte) Verder ben ik evt. wel van plan de CPU iets hoger te klokken.. (hoop trouwens dat dit het goede forum is, door de videokaart-kennis op dit forum denk ik het wel :))
Link naar reactie
zou persoonlijk dan voor een XP2400 gaan, die zijn tegenwoordig al standaard unlocked, dus je kan goed OC'en dan.. weet niet of de 2100's ook al met TB core geleverd worden.. heb zelf de 8RDA+ icm met een XP2400 ook, en een echte aanrader als je goed gaat OC'en... ik weet niet of je echt gaat OC'en, maar neem dan direct een actieve koeler voor de northbridge als je gaat bestellen, die wordt superheet als je op een hoge FSB gaat draaien...
Link naar reactie
[quote:3f7b3397ba="Elgerv"]Binnenkrt ga ik een nieuw moederbord aanschaffen, Epox 8RDA+, maar mijn vraag is nu; wat voor een processor kan ik het beste op dat moederbord plaatsen ivm de grafische kaart. Gezien de gunstige prijs zou ik in principe gaan voor de 2100+. Maar is dit voldoende om voluit van de -ook binnenkort aangeschafte- 9500pro of 9700 te kunnen genieten :D ?? Of is dan toch een 2400+ aan te raden? (dacht eerlijk gezegt dat het niet veel uitmaakte) Verder ben ik evt. wel van plan de CPU iets hoger te klokken.. [/quote:3f7b3397ba] Ligt er aan wat je budget is. ik zou zelf voor een 2400+ gaan zoals turbulence ook al aangeeft. ander belangrijk punt is dat je een goeie voeding aanschaft. Een 350 a 400 watt MERK voeding is voor een Radeon 9500 pro of Radeon 9700 wel prettig. [quote:3f7b3397ba="Elgerv"](hoop trouwens dat dit het goede forum is, door de videokaart-kennis op dit forum denk ik het wel :))[/quote:3f7b3397ba] Niet helemaal goeie forum vind ik, dus verplaatst.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...