Ga naar inhoud

Ik kan geen schijfcontrole uitvoeren


Aanbevolen berichten

Ik wil windows(98 ) op nieuw instaleren maar hij geeft steeds aan dat hij teweinig werkgeheugen heeft om de schijcontrole uit tevoeren ik sluit dus steeds programa's af die ook opstarten als ik windows start.. doet het nog steeds niet in dos doet hij het ook niet... ik heb northon eens aangezet voordat er misschien een virus opzat.. ook nix! mijn ideen zijn op!
Link naar reactie
Krijg je misschien een foutmelding over een fout in shell32? ik heb dit probleem ook in 98. ik kan geen scandisk doen met mijn muis anders krijg ik een serie van foutmeldingen. ik gebruik dus mijn keybord. Wordt je werkgeugen door Windows beheerd? Zou best kunnen zijn dat je daar even een verandering in zou moeten maken.
Link naar reactie
1. wisselbestand? kunt u uitleggen wat dat is? 2. dat is ook een vaag iets.. hij geeft aan in windows dat er 128 mb. inzit maar als ik hem opstart staat er ergens 64 ... 3. hij geeft opzich geen fuotmelding in shell 32 (wat het ook mag wezen..) hij zegt gewoon dat er teweinig geheugen is en dat ik programma's moet afsluiten
Link naar reactie
Probeer eens om te defragmenteren. Het wisselbestand zit als het goed is onder systeem en dan prestaties. Daar bij geavenceerde eigenschappen. ik weet het niet precies met Win98. Laat de grootte van het wisselbestand beheren door windows zelf. maar in feite zal je 1.5 keer zoveel wisselbestand moeten hebben als geheugen. Als niks helpt en je hebt meer problemen met windows, ga eens formatteren. Problemen moet je gewoon uit de weg ruimen, anders blijf je er maar mee zitten.
Link naar reactie
Windows 98 kan soms echt heel irritant zijn. Heb je een fout. 2 dagen later komt er nog eens eentje bij. Dan heb je dus 2 fouten. 3 dagen later heb je 2 fouten in het kwadraat. Zit er niks anders op dan formatteren. Het klinkt heel dom maar dat is ook zo. Windows 98 is een ster in het vernietigen van zijn eigen opstartbestanden. :lol:
Link naar reactie
[quote:082bd128b3="ProblemPc"] Windows 98 is een ster in het vernietigen van zijn eigen opstartbestanden. :lol:[/quote:082bd128b3] Dat is echt voor het eerst dit ik dit hoor. Nu zit ik al wat jaartjes in dit "vak", maar dit heb ik nog niet meegemaakt. Ook niet bij andere pc's. Ja, dat werd dan veroorzaakt door een virus, maar niet door het besturingssysteem zelf. Maar terug naar het probleem. Wiebie; heb je nu al je geheugen getest? Ik ben er bijna zeker van (99%) dat het daar aan ligt. Zeker door het feit dat hij het ook niet onder DOS doet, dus waarom praten we over WindowsXX. :P
Link naar reactie
Inderdaad, te weinig geheugen!Probeer dit:ga naar startmenu,vervolgens uitvoeren,tik in"msconfig"ENTER.Dan tabblad "opstarten",vervolgens haal je vinkjes weg bij alle programma's die niet hoeven mee te lopen bij opstarten zoals PCHealth,StateMgr,SchedulingAgent enz.Let op sommige programma's mòet je aan laten staan anders start je helemaal niet op. Oòk je Norton en Firewall wegvinken,je kunt dit later weer ongedaan maken.Vergeet niet te "Uitvoeren"en "OK"-en.Daarna uitzetten en opstarten,mocht dit niet lukken dan moet je alle laatste downloads en nieuw geinstalleerde progs verwijderen tot je genoeg ruimte hebt om schijfcontrole te doen.Uiteindelijk is er maar één oplossing,geheugen uitbreiden op welke manier dan ook!Succes.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...