Ga naar inhoud

Upgrade...


Aanbevolen berichten

Ik heb het volgende systeem: P4 1400 (Willamette, duh) 256 SDR RAM ATI Radeon 8500 Aopen AX4BS moederbord Voeding: staat niet op het ding, dus ik heb echt geen idee, zal nog eens kijken... Ik neem aan dat de beste upgrade voor mij een nieuw moederbord is, + een nieuwe processor, maar aangezien ik niet zwem in het geld, heb ik het liefst alleen een moederbord + ddr-ram, de rest komt later wel. Alleen de vraag is, welk moederbord? Het mag het liefst niet (veel) duurder zijn dan 150 euro...
Link naar reactie
Het moederbord of de hele upgrade mag niet duurder zijn als 150??? Je kunt voor de hele upgrade (moederbord, eventueel CPU, DDR geheugen) wel op zo'n 500 euro rekenen (Pentium 4 is duur) Als je toch gaat upgraden kun je ook een AMD athlon pakke. Goedkoper en presteerd net zogoed. Dan zou ik gaan voor een XP 2000 (100) Epox EP-8K5A2+ (129) en als je niet wil overclocken kun je voor zo'n 100 euro 256mb PC2700 hebbe. Dat zou dan uitkomen op zó'n 350 euro. Als je een Pentium4 systeem pakt ben je meer kwijt: 2Ghz P4 (219) MSI 648 Max (120, prijs/kwaliteit CT! Dec) 256Mb PC2700 (100) Dat komt op 450 euro uit. (geschatte prijzen) Wat je ook doet. Je komt altijd boven de 200 euro uit.
Link naar reactie
als het niet meer dan 150 euro mag kosten kun je beter eens op www.marktplaats.nl kijken naar wat 2ehands spul, want voor 150 euro koop je tegenwoordig niet veel dappers meer.... waar ga je het systeem voor gebruiken??? games? office? je kan misschien wel wat korten op bepaalde onderdelen... als je het goed wilt doen, wacht dan gewoon nog even met de upgrade, en spaar wat meer geld op zodat je niet direct weer echt achterloopt op hardware gebied... spaar er gewoon nog eens 100/150 bij ofzo, en ga dan eens goed kijken wat passend binnen je budget is...
Link naar reactie
Dan moet je dus automatisch ook nieuw geheugen kopen. En ik denk dat die CPU die je nu hebt een oude Pentium4 (socket423) is en daar zijn voor zover ik weet zijn daar niet zoveel moederborden meer voor. Dat wil dus zegge dat je automatisch naar een nieuwe CPU toe moet. Daarom stelde ik die AMD al voor :wink:
Link naar reactie
Nee, volgens mij is het al een 478, want op Aopen.com staat dat mijn moederbord dit ondersteundt... [u:686fc2a77d]Support 400Mhz FSB for Intel Pentium 4 socket 478 CPU[/u:686fc2a77d] Link: http://www.aopen.com/products/mb/AX4BS.htm Dus... Zoals ik al zei ALLEEN het moederbord, met het geheugen heb ik al rekening gehouden...
Link naar reactie
Toch wel, kijk: SiSoftware Sandra Processor(s) Model : Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 1400MHz Co-Processor (FPU) : Built-in Speed : 1.40GHz Performance Rating : PR1538 (estimated) Type : Standard Packaging : FC µPGA478 Rated Speed/FSB : [u:b4e047b6e9]1400MHz[/u:b4e047b6e9] / 4x 100MHz Multiplier : 14x Generation : 7th (7x86) Model Information : P4W (Willamette) Pentium 4 1.3-2G 1.7-1.75V Revision/Stepping : 0 / A (8) Stepping Mask : C1 Microcode : MU0F0A09 Core Voltage Rating : 1.750V Processor Cache(s) Internal Data Cache : 8kB synchronous write-thru (4-way sectored, 64 byte line size) Internal Trace Cache : 12kµops synchronous write-thru (8-way, 64 byte line size) L2 On-board Cache : 256kB ECC synchronous ATC (8-way sectored, 64 byte line size) L2 Cache Multiplier : 1/1x (equiv. 1398MHz) Host Interface(s) Front Side Bus Speed : 4x 100MHz (400MHz data rate) Upgradeability Socket/Slot : [u:b4e047b6e9]Socket 478[/u:b4e047b6e9] Upgrade Interface : ZIF Socket Supported Speed(s) : 2.40GHz (or more)
Link naar reactie
[quote:4308ddb76c="egslim"]Koelblok verwijderen, processor eruit halen en pinnen tellen. :) Je hoeft de pinnen niet eens te tellen, als je een foto van S478 en van S423 opzoekt zie je dat de verschillen vrij groot zijn en dat je ze in éen oogopslag kunt herkennen.[/quote:4308ddb76c] Iemand had het een keer over een of andere Intel Reference list. Staat het daar niet op?? (weet niet zeker of jij dat was) Heb bij intel gezocht maar ik kon daarover niks vinden.
Link naar reactie
Ach, ik heb gewoon natuurlijk een heel speciaal model :wink: ... Dat zal het zijn! Jaja, custom-made... Nah, ik weet niet, maar effe serieus, laten we het er gewoon op houden dat het een 1,4 ghz met 472 pins, welk moederbord is aan te raden prijs richting +- 150 euro? Edit: Mijn moederbord heeft sowieso een 472 pins socket, dus het kan niets anders zijn toch?
Link naar reactie
[quote:72a5157e59="Hu'uruun"]Wil niemand me dan helpen??? Edit: Weet iemand want PNP/PCI of zoiets is?[/quote:72a5157e59] wees eerst eens een beetje geduldig aub, het gekick van je draad helpt echt niet mee hoor.... PNP/PCI heeft betrekking op je PCI sloten. hoe de IRQ's ingesteld worden, en of ze autom. worden herkend PNP (Plug and PLAY) in windhoos...
Link naar reactie
[quote:23f62c41fe="Hu'uruun"]Ik weet ook wel dat het niets helpt, maar het punt is dat ik nog steeds geen antwoord heb op mijn originele vraag, de topic wordt steeds onderbroken door dat gezeur over een niet-bestaande 472 pins 1.4 ghz... *Zucht*[/quote:23f62c41fe]Waarom kan je niet zelf het wijde web af gaan zoeken naar reviews? Waarom moeten wij dat voor jou gaan doen? Wij kunnen enkel zoiets zeggen als "Neem de Asus huppeldepup, werkt prima!"! Er zijn simpelweg té veel P4 moederborden, dus zou ik zeggen: ga zelf op zoek naar reviews! (tip: google) En kicken binnen 24 uur wordt hier niet op prijs gestelt, dat onderbreekt het topic ook namelijk.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...