Ga naar inhoud

prosessor te snel ingesteld...


Aanbevolen berichten

hallo mijnproleem: ik heb een prosessor die ik tesnel heb injgesteld in de bios.. hij start nu niet meer op. op het moederbord zi ik ngens waar ik de cpu snelheid kan instellen wilt u aub niet in dat moeilijke taal antwoorden.. ik ben een beginner wat computers beterft. :oops: . bijvoorbaat dank voor uw reactie ik heb geenboekje bij m'n mobo.. kun je het ook ergens op internet opzoeken?
Link naar reactie
[quote:f41b4d9517="wiebie"]heb geen boekje... btw wat is een mobo .. een kaart waar de prosessor op zit? kun je het op internet opzoeken?[/quote:f41b4d9517] niet verkeerd bedoeld, maar je hebt er niet echt veel verstand van, heb ik zo door.. neem anders je computer gewoon even mee naar een computerboer, laat die er even naar kijken, zo ben je gewoon direct van je probleem af, hoef je zelf niet zitten te rommelen in je computer... dit: [img:f41b4d9517]http://www.challengecomputers.nl/pix/141081.jpg[/img:f41b4d9517] is een moederbord...
Link naar reactie
ok ik weet wel wat een moederbord is maar ik had gen id dat datb een moederbord heette :-? en ik heb de jp1 opgezocht maar als ik die verander doetie niet veel anders en dat met die batterij eruit.. moet de pc da aanstaan of kun je hem uitlaten? ik doe de batterij er uit(pc staat uit natuurlijk) reset hij dan de bios of moet je de pc daar voor eerst een paarkeer aan en uit doen? bijvoorbaatdank voor reacties
Link naar reactie
[quote:2368df35c4="wiebie"]ok ik weet wel wat een moederbord is maar ik had gen id dat datb een moederbord heette :-? en ik heb de jp1 opgezocht maar als ik die verander doetie niet veel anders en dat met die batterij eruit.. moet de pc da aanstaan of kun je hem uitlaten? ik doe de batterij er uit(pc staat uit natuurlijk) reset hij dan de bios of moet je de pc daar voor eerst een paarkeer aan en uit doen? bijvoorbaatdank voor reacties[/quote:2368df35c4] Als je niet veel verstand hebt van wat je doet kun je beter naar iemand gaan die er wel verstand van heeft. Wil je toch zelf de batterij er uit halen, doe dan eerst de computer uit. Ook stroom eraf is wel zo fijn. Dan voorzichtig het batterijtje er uit halen. Even een tijdje wachten. (En ondertussen niet de computer aan doen!!) Dan stop je het batterijtje er weer goed in, en opstarten maar. Maar een makkelijkere oplossing zou een jumpertje omzetten zijn.
Link naar reactie
[quote:701e68add0="spiderned"]Waarom begin jij in vredesnaam aan overclocken?[/quote:701e68add0] je kan toch perongeluk in je bios 166 mhz FSB aangeklikt hebben, en toen opgeslagen.. komt zo vaak voor dat iemand per ongeluk een setting veranderd.. probleem is vaker dat ze ook niet meer weten wat, dus dan is een CMOS clear meestal enige remedie..
Link naar reactie
[quote:9654321e53="turbulence"][quote:9654321e53="spiderned"]Waarom begin jij in vredesnaam aan overclocken?[/quote:9654321e53] je kan toch perongeluk in je bios 166 mhz FSB aangeklikt hebben, en toen opgeslagen.. komt zo vaak voor dat iemand per ongeluk een setting veranderd.. probleem is vaker dat ze ook niet meer weten wat, dus dan is een CMOS clear meestal enige remedie..[/quote:9654321e53] Ik geloof niet dat hij het "per ongeluk" heeft gedaan. Hij weet namelijk wel WAT hij heeft gedaan.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...