Ga naar inhoud

Nieuw moederbord of bestaande computer upgraden


Aanbevolen berichten

Hai. Zit met een klein dilemma. Bezit op dit moment een Dell 8100; P4-1.4Ghz/256RDR-Ram met Geforce2 Ultra 64Mb. Ik zou graag overstappen naar Geforce 4 Ti 4200/4600 128Mb. Maar volgens kenners moet ik dan een moederbord hebben, welke 8xAGP ondersteunt. ( oog is gevallen op een ASUS A7V8X/SATA ATX of een Asus P4S8X gecombineerd met P4-2.4Ghz ) Goed ben bereid een ander moederbord aan te schaffen, maar past elke moederbord in elke pc kast, dus ook in mijn dell, voorzien van een dell custom made 850 moederbord ? Zo ja. des te beter. zo nee. volstaat het dan alleen een nieuwe behuizing te kopen ? Of is het interessanter om , met het oog op het uit te geven bedrag, mijn systeem te upgraden met extra geheugen en harde schijf en de komende paar jaar het uiterste te halen uit mijn P4tje met zijn 1400 moter ? Indien er binnenkort een opvolger van de GF4 komt, dan gaat mijn voorkeur uit naar het aanpassen van het moederbord zodat dit al voorbereid is op.
Link naar reactie
Dat 8x AGP is helemaal niet nodig. Ze willen gewoon een nieuw mobo verkopen waar 8x AGP opzit wat voor jou extra duur wordt ;) Die Asus A7V8X is voor een Athlon ;) Ik zou een Epox 8RDA+ aanschaffen met een AMD Athlon XP 2400+, but that's just me :P Dan moet je wel ander geheugen kopen en ook nog de videokaart :roll: Ik hou het hier bij: koop gewoon een GeForce 4 Ti4200 met 128MB(PoV voor 230 Euro) en dan ben je klaar ;)
Link naar reactie
allereerst maakt 4 of 8x AGP haast geen verschil.. de GF4 kaarten zijn allemaal 4x AGP, zijn tegenwoordig ook al met 8x, maar die kun je beter laten liggen.. zou persoonlijk kijken voor een Radeon 9500 pro. die is iets duurder als de GF4 serie, maar presteren ook stukken beter en hij ondersteund DX9... over je mobo moet je zelf beslissen, maar probleem is meestal met die Oem computers dat ze meestal niet de allernieuwste hardware ondersteunen mocht je het in 1x goed willen doen, dan ben je iets van 140 euro kwijt voor mobo (epox 8RDA+) en plm. 200 voor een (AXP 2400) en 220 voor de videokaart.. weet niet wat voor geheugen er in je systeem zit? nu grade je jouw computer helemaal op, en kan je er echt weer lange tijd goed mee vooruit...
Link naar reactie
Okay, mijn systeem bezit nu de volgende onderdelen. :-? P4-1.4Ghz 256 RIMM-geheugen, met 850 moederbord ( dell custom made ?) met een 64Mb Geforce 2 Ultra Pro. Dus ik zit aan het volgende te denken. Een andere videokaart, GF4 of ATI Radeon 9500/9700 of zoiets, met 512MB extra geheugen . :o Volgens mij kan ik er dan weer een aantal jaren tegenaan. Niet ? :D
Link naar reactie
[quote:57a0bd9e8c="Vino"]Okay, mijn systeem bezit nu de volgende onderdelen. :-? P4-1.4Ghz 256 RIMM-geheugen, met 850 moederbord ( dell custom made ?) met een 64Mb Geforce 2 Ultra Pro. Dus ik zit aan het volgende te denken. Een andere videokaart, GF4 of ATI Radeon 9500/9700 of zoiets, met 512MB extra geheugen . :o Volgens mij kan ik er dan weer een aantal jaren tegenaan. Niet ? :D[/quote:57a0bd9e8c] zou iig geen radeon 9700 nemen... die is naar mijn idee wat te snel, je cpu zal het dan niet bijkunnen benen... wat voor type mobo zit erin dan??? merk bedoel ik... ik zou iig ook eens kijken naar een cpu upgrade....
Link naar reactie
Inderdaad is een 9700 overkill voor die CPU. Een CPU upgrade is het overwegen waard, ook omdat CPU's met een 400MHz FSB - 533MHz FSB werkt bij jou niet - over enkele maanden zeldzaam zullen worden. De vraag is welke 400MHz FSB CPU je maximaal kunt plaatsen, dat weet ik niet. Een tweede problem met de 9700 is dat het ding veel van de voeding vraagt en DELL gebruikt bij mijn weten nog 250W voedingen. Of die genoeg vermogen kunnen leveren om een 9700 te voeden durf ik niet te zeggen. De voeding is volgens mij ook custom-made, dus die kun je niet gemakkelijk upgraden.
Link naar reactie
Oeps...sorry. :-? Inderdaad ja. Ehh, na een aantal benchmark tests van oa jullie te bekijken en wat te vergelijken denk ik dat ik ga voor GF4 ti 4200 /4400 ( dat weet ik nog niet helemaal ) 8) 512 MB Extra geheugen ( RIMM - PC 400 ) 8) 120 Gb harde schijf :o ik denk dat ik hiermee wel een voldoende verbetering zal halen :lol: Een aantal benchmark tests waren oa met Gf4 4200 met mobo 4 AGP. Deze tests waren zowat allemaal het dubbele/driedubbele score tov mijn systeem op dit moment. Mijn benchmark scores op editie 2000 : 6430 en benchmark 2001 : 3500 :-? :cry: ( stuk lager, waarom weet ik niet maar goed ) PC benchmark test was om en nabij 3200 geloof ik. Maar goed. ik kies voor een upgrade van mijn huidig systeem met mijn huidige componenten. Daarbij rekening houden met het feit dat DirectX 9 spellen pas over enkele jaren aan de orde is, de grafische kaarten dan weer verbeterd zijn ( ik kan nu wel alles aanpassen voor een Ati radeon 9700 Pro, maar tegen die tijd is die weer ' oud' :x ). Ik denk dat het interessanter is alles uit mijn huidig systeem te halen en over een paar jaar een volledig nieuw state of the art systeem te kopen. Waarschijnlijk nog een tv kaart erbij en dan eens lekker gaan klooien met opnemen en bewerken..... :) :D :D nogmaals bedankt voor de info .....prettige dagen en een happy, joyful 2003 :D :D
Link naar reactie
zou dan voor een GF 4 ti4200 gaan... kijk maar eens naar de Point of View Ti-4200 bij Eynstein.. http://www.eynstein.nl/a/2300.html deze wordt hier vaak aangeraden omdat er sneller geheugen opzit als een standaard TI-4200, en hij zeer goed overclockbaar is.. daarnaast modden ze de 2d filters ook nog eens, waardoor ie beter 2dbeeld geeft als een ''normale GF4....
Link naar reactie
Bedankt voor de tip. Maar heb dan toch NOG een vraagje. :o OVERKLOKKEN :o Heb de info van iemand gelezen, hoe je je cpu kan overklokken. Maar ik kan in mijn bios absoluut niet die dingen instellen van agp en bus ( of zoiets ) Nu zeg/typ je dat je die GF$ ti 4200 ook kan overklokken. Oh ja hoe dan ? en met wat. en.....waarom ? is dat overklokken nu echt zo profijtig, of is het meer voor iemand die zo nodig wil klooien met zijn systeem. Snel is snel, zou ik denken..... :lol:
Link naar reactie
lees dit eens over de verschillende instellingen voor je computer: http://forum2.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=60465 en dit: http://slashhead.homestead.com/files/BA_OC/OCguide1.htm eens voor het echte werk, wordt zeer duidelijk uitgelegd hoe en wat... edit:// en je videokaart kun je OCen met Rivatuner.. www.guru3d.com/files
Link naar reactie
Het is inderdaad zo dat er heel mooi uitgelegd wordt hoe je moet overklokken. Maar wat ontbreekt is via wat ik dat moet doen. :( Er staat dat je dat in de bios configuratie moet doen. MAAR ik kan bij mijn setup van de bios nu net helemaal NIKS instellen :-? . NIKS NADA NOPPES. :cry: :cry: :cry: Het enige wat ik er kan doen is een system security password in zetten en wat dingen opvragen omtrent PCI bussen. maar daar kan ik voor de rest niks aan veranderen. :( :( :( De beelden die gebruikt worden bij die bios, die heb ik dus niet. :o :o IS het zo dat je dan je bios moet aanpassen of zo, of zit er een verborgen knop waar je op moet drukken ? ( Om in de setup te komen moet ik op F2 drukken.....) 8) dat van die videokaart is wel interessant. daar gaan we eens op het gemak voor zitten en bekijken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...