Ga naar inhoud

verkeerde cpu aanduiding


Aanbevolen berichten

verkeerde cpu aanduiding weet iemand hier raad mee net een nieuwe mobo geplaatst een Chaintech 7VJL Deluxe Apogee met een athlon cpu van 1900 als ik nu de pc opstart komt er maar een AMD 1152 te voorschijn :( dit met de default setting voer ik de waarde in de bios op van 100 naar 128 bv dan is de cpu aanduiding juist maar de pc is dan bijzonder instabiel jumpers op het mobo staan ingesteld op 133 ik gebruik DDR ram net gebeld met de computer boer die doodleuk beweerde een nieuwe bios te plaatsen toch effe gaan kijken maar geen nieuwe bios beschikbaar kan er iemand mij verder helpen aub , had dit bordje gekocht na lang beraadslagen en omdat het een goede prijs kwaliteit had groeten; grijze wolf
Link naar reactie
Beetje een raar verhaal. Als je bij een 1900+ de FSB op 100 Mhz laat staan, dan moet je op 1200 MHz uitkomen (12x100) De juiste instelwijze is 12x133 = 1600 MHz. Als joue op 1150 MHz uitkomt bij een FSB van 100 MHz, dan is het waarschijnlijk ook nog eens een 1800+ ipv een 1900+. Daar zou ik dus even achteraan gaan.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...