Ga naar inhoud

cas 2 instellen?


Aanbevolen berichten

Hallo, er steken 2x256 mb modules pc2700 op men mobo. 1 van het merk samsung en het ander van het merk apacer Nu merk ik dat ik de cas kan instellen (de modules staan auto op cas 2.5) Na het het instellen op cas 2 save ik de instellingen in de cmos, dan start het systeem op, en wat krijg ik te zien, een blauw scherm met de info "systeem herstelt van ernstige fout en tralalala" zijn er nog instellingen die ik moet veranderen als ik op cas 2 wil draaien of wil men systeempie deze instelling gewoon niet. Mijn systeem bestaat uit: processor: xp2000+ geheugen: 2x 256 ram pc 2700 3d kaart: gforce 4 ti4200 point of view mobo: gigabyte ga-7vax harde schijf: maxtor 60 giga 7200rpm ata133 cd-rom: lg 48x16x48 kast: thermaltake xaser II 5000 serie 3d mark score: 10200 Is deze score aanvaardbaar of is er meer uit te halen, alvast bedankt.
Link naar reactie
al weer een tijdje op het forum, en nog nooit gehoord van de [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=60465]FAQ[/url] ?? [quote:e3cbe8344b]SDRAM cycle length (Cas 2 of 2.5) CAS staat voor Column Acces Strobe, en deze setting bepaald hoe lang het duurt voordat de geheugenmodules aan een leesopdracht kunnen beginnen, als zij die ontvangen hebben. Ook bepaald deze setting hoe lang het eerste deel van een Burst transfer duurt. Hoe lager hoe beter, dus 2 is de snelste setting. Als het systeem daarna onstabiel wordt, probeer dan 2.5. [/quote:e3cbe8344b]
Link naar reactie
probleem is dat ik zo niet weet of die Apacer reep wel stabiel blijft op agressive timings.. je kan ze eens proberen iets lager te zetten.. mijn Samsung pakt RAS 4 nog maar net, maar dan kan ik Cas 2 wel vergeten... probeer alles eens op 2 of 3 te zetten CAS op 2,5 en RAS op 4.. gewoon ff een paar benches draaien, en blijft ie stabiel, dan kun je proberen lager te gaan... ik weet niet of de settings veel uitmaken als je de Cas latency niet lager zet, maar gewoon proberen...
Link naar reactie
De problemen zijn opgelost, na dat men geheugen maar bleef raar doen ben ik maar met men mobo terug naar de verkoper gereden en de man was zo vriendelijk men mobo ff op de geheugenbank te zetten en alles es lekker af te stellen, en wat gebeurd er , de goede man maakt een kortsluiting en blaast lekker men mobo op , zonder enige schroom zegt hij dat ik een nieuw gigabyte ga-7vax mobo mag nemen of ik mocht ook kiezen voor de msi kt4 ultra als ik 5 euro bijpaste , enige ogenblikken later was ik eigenaar van een msi mobo. Thuisgekomen onmiddelijk het mobo in men kast geschroefd, geheugenmodules geplaatst ,bios ingesteld en het geheugen op de aggressiefste settings gezet en raad es , het mobo nam de settings zonder morren aan en men pc draait zo stabiel als een trein, wat met gigabyte zeker niet het geval was. GEHEUGEN MODULES: apacer 256mb pc2700 cas 2.5@ 266mhz samsung 256mb pc2700 cas 2.5@ 266mhz DEFAULT SETTINGS: - cas: 2.5 - ras pulse width: 6t - ras to cas delay: 3t - bank interleave: 4-way - sdram burst length: 4 - sdram command: 2t - fast command: normal - fast r-2-r turnaround: disabled HUIDIGE SETTINGS: - cas: 2 - ras pulse width: 5t - ras to cas delay: 2t - bank interleave: 8-way - sdram burst length: 8 - sdram command: 1t - fast command: ultra - fast r-2-r turnaround: enabled Groetjes :wink:
Link naar reactie
[quote:540fade616="woeterke"]de goede man maakt een kortsluiting en blaast lekker men mobo op , zonder enige schroom zegt hij dat ik een nieuw gigabyte ga-7vax mobo mag nemen of ik mocht ook kiezen voor de msi kt4 ultra als ik 5 euro bijpaste.[/quote:540fade616] wtf heeft ie gedaan dan dat ie het mobo ''zomaar'' opblaasde... dan heeft ie ook echt gek gedaan lijkt mij... bockempiep be my guest om er heen te gaan, maar zo'n prutser die direct je mobo opblaast.. nee thanx... [quote:540fade616]GEHEUGEN MODULES: apacer 256mb pc2700 cas 2.5@ 266mhz samsung 256mb pc2700 cas 2.5@ 266mhz [/quote:540fade616] huh??? 266 mhz... het is PC2700 toch... dan lijkt het me eerder de bedoeling dat ie op 333 mhz draait... of heb je het over je FSB?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...