Ga naar inhoud

[Casemod+Waterkoeling] Jullie meningen:


Aanbevolen berichten

// Eas Bedankt, ik zal als ik even tijd heb het stukje doorlezen en nadat ik de kast gekocht heb eens kijken of ik het aandurf :) Op welke site stond het trouwens, misschien staan er nog meer leuke tutorials of info. // Diniz Misschien wil ie het deurtje er niet de hele tijd voor, en dan lijkt het me eerlijk gezegd wel lelijk die witte cd-rom speler. Spuiten lijkt me overigens niet heeeel moeilijk, of vergis ik me daarin? -- Heeft hier iemand ervaring met zagen in zo'n chieftec kast? :) Dremel heb ik niet geloof ik, decoupeer zaag wel :D
Link naar reactie
  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:19d07e11eb="Hercul3s"]// Eas Bedankt, ik zal als ik even tijd heb het stukje doorlezen en nadat ik de kast gekocht heb eens kijken of ik het aandurf :) Op welke site stond het trouwens, misschien staan er nog meer leuke tutorials of info. [/quote:19d07e11eb] Stond op [url=http://users.pandora.be/freakytweaker/Tweaking4all/]deze[/url] site.
Link naar reactie
[slijmmodus] Wow... [/slijmmodus] Ik ga denk ik ook waterkoeling nemen, als ik genoeg geld heb. Is het ook mogelijk het water te koelen zonder dat er fans nodig zijn, want ik wel van het geluid af. Ziet er wel mooi uit allemaal... Maar goed, dat ziet er echt vet uit... Wat voor budget heb je eigenlijk nodig om een redelijk systeem te bouwen? Ik heb namelijk een miditower, en misschien heb ik wel een bigtower nodig. Ik weet het allemaal niet.
Link naar reactie
[quote:f518f9046c="Erik den Toom"][slijmmodus] Wow... [/slijmmodus] Ik ga denk ik ook waterkoeling nemen, als ik genoeg geld heb. Is het ook mogelijk het water te koelen zonder dat er fans nodig zijn, want ik wel van het geluid af. Ziet er wel mooi uit allemaal... Maar goed, dat ziet er echt vet uit... Wat voor budget heb je eigenlijk nodig om een redelijk systeem te bouwen? Ik heb namelijk een miditower, en misschien heb ik wel een bigtower nodig. Ik weet het allemaal niet.[/quote:f518f9046c] Budget: - Alleen cpu +- 200E - CPU en Video kaart +- 240E Geluid: Ik heb zelf een Papst 120mm fan, ik hoor em niet, hij komt in ieder geval niet boven het geluid van de hardeschijven uit, en anders maakt je voeding wel meer geluid :) Kast: - Buiten de kast Ik heb het zelf buiten de kast, niet ideaal maar wel makkelijk. Ik heb een miditower, het past er makkelijk in. Je hebt alleen 2 slangen nodig die de kast in gaan, verder niks. - Binnen de kast Ehm, ik denk dat je daarvoor het best een Big-Tower kunt nemen, ik heb zelf geen ervaring maar ga het (hoop ik) binnenkort doen. Dan zal ik wel wat meer zeggen. // Oirlo Je kan dat soort dingen aftapen niet? -- Bij www.aqua-computer.de kun je niet onder rembours betalen, maar alleen op vooruit betaling, heeft iemand hier ervaring mee, lijkt me namelijk bestwel eng :)
Link naar reactie
[quote:b6f9828e3e="Hercul3s"]Hey, ik ga morgen op vakantie naar Italië :D, ik heb er wel internet maar alleen telefoon, dus ik zal het forum nog wel checken, maar niet meer zo actief voor 2 weken. Na de vakantie ga ik de chieftec kast, het reservoir e.d. kopen en dan maar casemodden :D[/quote:b6f9828e3e] Wat zijn de temps eigenlijk? en hoe heb je dat blokje op de videokaart vast gemaakt? Voor de rest: SUPERB, die waterkoeling. Jammer dat het zo f&*%$ng duur is :evil:
Link naar reactie
[quote:6a0f4eb978="rombaft"]heb ik mij al altijd afgevraagd, gebeurt het nooit dat er eens een waterlek is in zo'n koelingssysteem, ik wil nu echt geen water over mijn cpu, moederbord of wat dan ook. 'k vind het wel mooi maar water vertrouw ik toch niet in mijn pc[/quote:6a0f4eb978] Ja, het gebeurt wel eens dat er een lek is. Maar als je gedestilleerd water neemt, dan heb je een kans dat je pc het overleeft. En je moet het circuit altijd een paar dagen testen voordat je het in de computer douwt. Wat je natuurlijk nooit moet doen is de voeding water koelen. Vraag me af of je ook goed met (sla)olie kunt koelen. Want dat geleid niet, dus dan is er eigenlijk nooit wat aan de hand als je WC lekt.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[quote:48038bc2f1="no_name"][quote:48038bc2f1="Hercul3s"]Hey, ik ga morgen op vakantie naar Italië :D, ik heb er wel internet maar alleen telefoon, dus ik zal het forum nog wel checken, maar niet meer zo actief voor 2 weken. Na de vakantie ga ik de chieftec kast, het reservoir e.d. kopen en dan maar casemodden :D[/quote:48038bc2f1] Wat zijn de temps eigenlijk? en hoe heb je dat blokje op de videokaart vast gemaakt? Voor de rest: SUPERB, die waterkoeling. Jammer dat het zo f&*%$ng duur is :evil:[/quote:48038bc2f1] Thnx ;) Temps : - Idle : +-32 Graden (in lekker warme kamer) - Stressed : +-37 Graden Het blokje op mjn videokaart? Ehm, er zaten speciale plastic schroefjes bij, met een moertje, kon je zo vastschroeven. Idd duur... :)
Link naar reactie
wat voor merk setje heb je er op zitten??? lijkt me zo'n kant en klaar WC setje of niet?? wat heeft dan gekost dan? hoeveel pompt ie rond in totaal per uur?? en nu is ie wel lekker stil, maar met die fan op je radiateur buiten de kast, dan is ie ook weer niet echt superstil te noemen wel?? en die temps, hoever is je Cpu dan Geoced??? kun je jouw ''reservoir niet inbouwen in je case zelf??? zie vaak zat lui met hun reservoir onder in de kast ingebouwd...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...