Ga naar inhoud

HDD led blijft Hangen & geen beeld


Aanbevolen berichten

Ik heb een probleempje met een Intel Celeron 400 (450Mhz) systeempje met een Gigabyte GA-6EA moederbord. Hij heeft een S3 Virge 8MB PCI. 160Mb Mem. Met het opstarten geeft hij geen beeld en de HDD led blijft hangen. Heb de BIOS al gereset en een ander PCI slot geprobeert voor de videokaart (die niet kaduuk is, heb ik geprobeert). Wie kan mij helpen???
Link naar reactie
[quote:07b28e38eb="De Geest Van Oirlo"]Ik bedoel hiermee dat ik de batterij uit het mobo heb gehaald en toen een paar uur heb gew8 en aangenomen dat ik hiermee load failsafe defaults heb geladen, dit noem ik een BIOS Reset.[/quote:07b28e38eb] Als de Bios dit heeft gemeld, dan is het okay, meestal moet je dan eerst op F1 drukken om de BIos in te gaan en op F2 als je niks wilt veranderen. Na een Clear CMOS start de computer niet op zonder een waarschuwing! En anders, dan is de CMOS data, waarvan de Bios gebruik maakt, nog niet gewist . Overigens is een Bios reset een beetje verwarrend. Dat lijkt erop dat je de BIos wilt wissen, maar dat wil je volgens mij echt niet. Een betere en makkelijke manier is om op zoek te gaan naar de CLear CMOS jumper o.i.d. Dan ben je afgezien van het zoeken naar die jumper, in 10 seconden klaar. Lees in de handleiding even de instructies.
Link naar reactie
[quote:7ec833dccd="Hans.Vosman"][quote:7ec833dccd="De Geest Van Oirlo"]Ik bedoel hiermee dat ik de batterij uit het mobo heb gehaald en toen een paar uur heb gew8 en aangenomen dat ik hiermee load failsafe defaults heb geladen, dit noem ik een BIOS Reset.[/quote:7ec833dccd] Als de Bios dit heeft gemeld, dan is het okay, meestal moet je dan eerst op F1 drukken om de BIos in te gaan en op F2 als je niks wilt veranderen. Na een Clear CMOS start de computer niet op zonder een waarschuwing! En anders, dan is de CMOS data, waarvan de Bios gebruik maakt, nog niet gewist . Overigens is een Bios reset een beetje verwarrend. Dat lijkt erop dat je de BIos wilt wissen, maar dat wil je volgens mij echt niet. Een betere en makkelijke manier is om op zoek te gaan naar de CLear CMOS jumper o.i.d. Dan ben je afgezien van het zoeken naar die jumper, in 10 seconden klaar. Lees in de handleiding even de instructies.[/quote:7ec833dccd] Als je mijn eerste post goed had gelezen wist je dat ik geen beeld kreeg :wink: Ga vanavond nog met die PC plaren.
Link naar reactie
Als ie de titel had gelezen wist hij dat ook :D Het prob is niet ontstaan na die BIOS clear maar was daarvoor dus al aanwezig. Er is dus of iets kapot gegaan met inbouwen of er is ene conflict. Ik denk dus dat je mobo kapot is, maar dat moet je ff testen. BTW druk dan eens op F1 zonder beeld, verklaard namelijk ook waarom hij niet piept dan.
Link naar reactie
Ik heb de reset switch uit het mobo getrokken en hij deed het weer. Nu heb ik alleen nog een vraag. Ik wil Win2k op dat systeem installeren. Ik heb nog een paar 4x cdrom spelertjes liggen. Heb er al 2 geprobeert maar volgens mij ondersteunen die dingen helemaal niet dat ze 1e boot zijn. Kan ik van die oude dingen booten?????
Link naar reactie
Gefeliciteerd, je bent er toch nog uitgekomen! Wat betreft die CD-Rom spelers, ik dacht dat de Bios het opstarten moet regelen. Of het nou een oude of een nieuwe afspeler is, dat zou niet uit mogen maken, dacht ik ... De CD-Rom spelers worden correct herkend? Het probleem is soms dat oudere spelers niet altijd tijdig worden herkend (meestal wel na een herstart).
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...