Ga naar inhoud

CPU-koeling verbeteren


Aanbevolen berichten

Ik heb nu een Spire 2. De CPU wordt makkelijk 60 graden bij mij, da's te hoog voor Word. Dat ding loopt echt stressed Ik wil mijn pasgekochte systeem maar meteen gaan upgraden dus wat zal ik nou voor 'n CPU koeler kopen? Ik heb al wat mooi sup gezien: http://is41.introweb.nl/cgi-bin/salland.filereader?3dfb8dda0462ff252719504160470658+NL/catalogs/1056 Die Volcano 9 lijkt me wel wat. Alleen hoor ik dat ie veel lawaai maakt. Wie weet nog een CPU cooler (niet alleen heatsink) die goed werkt, en niet zo veel lawaai maakt.
Link naar reactie
Waarschijnlijk heeft Blacks shadow niet genoeg gesmeerd met de koelpasta. Is die Volcano 9 nou echt beter dan een Spire2? Ik wil ook wel 37 graden. Mijn CPU wordt dus al 60 graden stressed, niet fijn krijg ik crashes. Die koelvinnen die Zalman heeft lijken mij iets te groot. Al geloof ik best dat het goed koelt
Link naar reactie
[quote:917344d139="De Geest Van Oirlo"]Bij de Volcano9+ hoeft er geen koelpasta tussen. Er zit een Koperen laagje op de plaats waar de core moet komen. Dit werkt beter als koelpasta. Daarom d8 ik al hij hem verkeerd om had zitte. Ik denk wel dat hij beter is dan je Spire.[/quote:917344d139] Er moet zeker wel pasta tussen, dat koperen laagje en ook je core is nooit 100% vlak. BTW een TB1400 wordt zelfs veel warmer dan een 1800+
Link naar reactie
Ik wil dus een Zalman of een Thermaltake. Als ik een Zalman neem dan wil ik géén koelvinnen. die koelen de processor wel maar verder zorgt het ook voor een stijging van de systeemtemperatuur. ik zou liever een Zalman nemen met een airduct. Dat lijkt me best wel lekker werken. Als ik een Thermaltake neem, welke moet ik dan nemen? Een 7 of een 9? Welke is nieuwer? ik zie alleen dat die 7 iets meer kost.
Link naar reactie
je mag nog de beste cpu koeler hebben je hebt ook goede luchtstroom nodig in je kast, zodat hij niet constant warme lucht door zijn koelvinnen zuigt. Mijn amd athlon xp 1900+ liep op idle 52 graden stressed (na heavy gaming) soms 60 graden gewoon 2 casefans ingebouwd eentje inblazen en eentje uitblazen, voor die ene heb ik wel een gat moeten maken in de kast omdat ik ze zover mogelijk uit elkaar wou hebben voor een grote luchtstroom, nu idle 42 graden stressed 48 graden dus ik heb nog een beetje over voor de zomer. Pasta is altijd nodig, deze dient om de oneffenheden (hoe klein die ook zijn) weg te werken tussen cpu en koelblok, indien er zelfs maar een beetje lucht tussen zit krijg je warmteverschillen op de processor en die zijn niet aangeraden. Kwestie van lawaai valt het allemaal wel mee, casefans ball beared die lopen veel stiller en zitten gemonteerd op moesjes zodat ze geen trillingen doorgeven aan de kast en de roostertjes ervoor zijn uitgeslepen en vervangen door grilletjes die veel minder luchtweerstand bieden dan heb je weinig turbulentie en dus veel minder lawaai. cpu koeler draait op 3200 rpm
Link naar reactie
Wat kan je dat toch mooi vertellen :) ik ben van plan om met het krantenkaartjesga-langsdedeurdengeld nieuw materiaal te kopen. Ik zit te denken aan een thermaltake. Ff de specs. Volc 9 -Grootte (incl. koeler): 80 x 80 x 79 mm. -Grootte van de koeler: 80 x 80 x 25 mm. -Gewicht: 510 gram -Vermogen: 2,4 ~ 8,4 Watt -Toerental: 1300 ~ 4800 RPM. -Luchtverplaatsing: 35 ~ 128 m³/h -Geluidsproductie: 17 ~ 48 dBA -Spanning: 12 Volt -Aansluiting: 3-pin molex -Lagering: dubbele kogellagering Volc 7+ Grootte (incl. koeler): 72 x 70 x 70 mm. -Grootte van de koeler: 70 x 70 x 25 mm. -Gewicht: 680 gram -Vermogen: max. 6,6 Watt -Toerental: 3000 / 4800 / 6000 RPM. -Geluidsproductie: 24 / 35 / 47 dBA -Spanning: 12 Volt -Aansluiting: 3-pin molex Als ik hier naar kijk denk ik toch dat de 7+ beter is. Meer vermogen, 1 Db stiller :) Meer toeren Tja...keus is makkelijk als ik zo kijk
Link naar reactie
Ja, er zit een pot meter bij. Je moet waarschijnlijk (met wat improviseren moet dit lukken) het kabeltje verlengen anders krijg je hem niet naar de voorkant van je case, ik heb hem onder de floppy drive zitte. Hij loopt op 3200rpm, zo maakt hij niet overdreven veel lawaai en hij houdt mijn CPU onder internette onder de 40 graden.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...