Ga naar inhoud

Geheugen past niet


Aanbevolen berichten

Ik heb net geprobeerd nieuw geheugen te installeren, maar het lukt niet. De inkepingen halen net de twee brackets niet, hij klikt dus niet vast. De kaart kan ik ook niet verder duwen. Ik heb het geheugen van Kingston en opgezocht met de geheugenwizard, dus het is precies voor mijn type computer gemaakt. Hoe verder?
Link naar reactie
Welk moederbord heb je, met wat voor geheugenbanken (DIMM, RIMM, SIMM? DDR?) en wat voor geheugen heb je gekocht? Als het echt klopt (allebei hetzelfde is) probeer het dan voorzichtig eens met wat kracht, zorg wel dat de inkepingen "goed om zitten". Je zult versteld staan hoeveel kracht het kost om een DIMM (182 pins) te plaatsen. Als 'ie goedom zit en je een beetje voorzichtig doet, moet het lukken, en klikken de "witte dingetjes" aan de zijkant vanzelf vast. ..Misschien kun je een foto maken?
Link naar reactie
Als het type geheugen goed is (dat kun je zien aan de inkepingen aan de lange zijde van het geheugen) dan moet het passen. Soms kost dat vrij veel kracht ja, om het geheugen tot de inkepingen aan de zijkant (korte zijde) erin te duwen. Of trek het geheugen er even uit en probeer het opnieuw. Ondersteun je mobo ook zo goed mogelijk...
Link naar reactie
Heb ik toevallig gisteren nog gedaan bij een vriend. Daar was het bedrijf van de PC zo aardig geweest :evil: om een wit klik ding van geheugenbank te verwijderen omdat anders de videokaart eruit moest met upgraden. De andere 2 sloten werkte niet dus toch maar de Videokaart eruit gehaald er die module erin gezet. Hopen dat hij blijft zitte. :P
Link naar reactie
Het geheugen zit er inmiddels in. Het kostte wat kracht, maar dan heb je ook wat. Er wordt in de handleiding van mijn pc gezegd dat brackets vanzelf vastklikken, maar bij moest ik de brackets gewoon handmatig erin klikken. Vervolgens in de BIOS geken en daar stond de nieuwe module vermeld. Onder Deze Computer > systeem stond ook het goede getal. Kun je eigenlijk meten of de computer maximaal gebruik maakt van dit geheugen?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...