Ga naar inhoud

welke cpu clock speed voor xp2000


Aanbevolen berichten

Hallo, op men mobo staan drie settings voor de cpu bus speed, 100mhz, 133mhz, 166mhz en men processor is een xp2000. Welke instellingen zijn de juiste, het geheugen is samsung ddr333 256mb maar met 3d mark durft men pc wel es chrashen waarbij ik een blauw scherm krijg met de info " systeem herstelt van fysieke geheugendump" komt dit omdat er maar 256mb ram insteekt? De cpu bus speed staat momenteel ingesteld op 133mhz en men geheugensettings in de bios op auto detect. Zijn deze settings correct en draait men geheugen aan 333mhz of kiest de bios voor 266mhz. groetjes
Link naar reactie
Zet de fsb op 133, dan klopt het, ga maar naar systeem en zie dat de xp2000 op 1667 draait, zoals het hoort. Geheugen op autodetect moet het gewoon doen. Dat crashen door geheugendump ken ik niet. Wel wil 3d-mark eens onstabiel zijn (bij mij wel dan). Speel anders 's in het bios met de geheugensettings, kijk of het dan beter wil, zet ze eerst allemaal op laag en ga dan stap voor stap omhaag. Duurt FF maar als het lukt ken je de settings ook uit je hoofd :wink:
Link naar reactie
Multiplier voor Athlon is [i:d6c86f78d1]altijd[/i:d6c86f78d1] een integer/2. Dus precies 12,0 12,5 etc. Het is de FSB die niet altijd nauwkeurig is. Offcieel moet die 100,000/ zijn, 133 1/3, 166 2/3 etc. zijn, maar in de praktijk zit dat er altijd enigzins naast. Reden is dat de FSB wordt gegenereerd door een klokgenerator, waarvan de nauwkeurigheid analoog is - goed, maar niet perfect. De multiplier wordt geregeld door een logische schakeling en heeft dus discrete waarden.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...