Ga naar inhoud

Hoe geheugen plaatsen?


Aanbevolen berichten

Statisch ontladen (vooral in de winter belangrijk omdat de lucht droog is en je eerder "oplaadt". Hangt overigens ook van de kleding af: syntetische kleding geeft dit eerder dan katoen) gaat prima door even een kale verwarmingsbuis beet te pakken, of een ander ongeschilderd metalen voorwerp wat met de grond is verbonden (een kraan meestal ook). Verdere tips: rustig werken, voorzichtig doen :lol: , zorgen voor voldoende licht, 220V stekker uit de pc trekken, ...
Link naar reactie
trek al je kleren uit zet dan een hand/been op de verwarminsbuis of een ander voorwerp dat geaard is . pak dan het boekje van je mobo en zoek naar de bladzijde waar het precies in staat hoe je geheugen moet bij plaatsen. als je klaar bent met de klus .stap dan wel eff onder de kraan om het zweer van je af te wassen.
Link naar reactie
//offtopic Eigenlijk heeft plextor gelijk, zij het een beetje onorthodox. Verder ben ik voor een B-tje humor in het forum. Als het nu ook een serieus topic was... Echter, ik vindt de vraag Btje overbodig. Staat nl in ieder mobo manual. Verder zijn deze dagen helemaal niet donker, worden verlicht door een heldere... monitor. Sorry voor deze overbodige post.. :oops:
Link naar reactie
Zorg ervoor dat de inham naar beneden is gericht. Dan zitten de chips naar links. Vaak moet je even aanduwen, maar pas op!. Zorg dat de klemmen helemaal los zitten, dus zover mogelijk van de connector. Dan duwen dus, en vervolgens klemmen vastzetten. Pc aanzetten, dan hopen dat ie géén biospiepen gaat geven... :D
Link naar reactie
Meestal kun je ze zelf nog eff aan duwen omdat ze niet helemaal vast zitte. Voor dat aarde....in de elektronica shop op de hoek kun je daar naar een speciaal bandje vragen. Daar kun je een krokodillenbekje op steken en deze kun je aan het aardpinnetje van een stopcontact klikken. (zo doe ik het altijd :wink: )
Link naar reactie
Hallo, Je moet daar allemaal niet zo in overdrijven, gewoon de stekker uit de pc, ergens aankomen (kom eens aan iets metaalachtig en je bent ontladen) en dan nog . geheugen insteken en voila , je kunt het niet verkeerd steken , je hebt een lange en een korte kant. Dan eens pc opgestart is even kijken bij systeeminfo en je ziet je geheugen staan en hoeveel je er vrij hebt verschiet niet soms bij windows kan je indien 512 mb maar 50mb meer overhebben dit is geen probleem het is gewoon windows die het niet reset maar eens je een toepassing zal opstarten word er wel veel geheugen vrijgemaakt bv na gamen direct eens kijken naar systeeminfo en je zult dan bv 310mb vrij zien staan. Houd rekening dat bij een geheugenmodule 1 op 4 niet werkt dus je garantie bewijsje niet wegsmijten zodat je indien je een niet werkende hebt die kan gaan omwisselen.
Link naar reactie
[quote:f54106c5cc="De Geest Van Oirlo"]Voor een kort klusje is het ook niet erg nee. Maar als je een hele PC gaat bouwen is het toch wel aan te raden. Meeste mensen doen dat volgens mij niet. Die pakke zo eff dat moederbord op als ze zonder schoenen op een mooie vloerbedekking staan :wink:[/quote:f54106c5cc] That's me ;) Nee hoor, ik sta op parket en dat geleid niet goed. En ik ontaard om de circa 15 minuten altijd even, nog nooit iets stukgegaan hier. Ja mijn GF4, maar dat was niet door statische elektrischiteit.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...