Ga naar inhoud

CPU cooler past niet op MB!


Aanbevolen berichten

hallo, ik heb net een nieuw aantal componenten gekocht om in m'n computer te bouwen. maar nu blijkt opeens dat mijn heatsink niet op mijn moederbord past! aaargh inderdaad. ik heb: - Gigabyte GA-7VAXP moederbord (Socket A) - Alpha PAL8045 heatsink - Papst 8412NGM fan (- AMD Athlon XP 1800+ cpu) het probleem is dat de heatsink moet worden vastgeschroefd op het mb, maar dat er geen gaten in het mb zitten voor de schroeven! behoorlijk dom dus. nou lijkt mij de meest logische oplossing de aanschaf van een nieuwe heatsink (TOCH?), en is mijn vraag of jullie tips hebben wat ik zou kunnen nemen. ik baal er wel flink van, aangezien ik al een hele tijd bezig ben met zoeken naar wat precies wil hebben. (zie [url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=52115&highlight=[/url]) alvast bedankt. @bel
Link naar reactie
nou ik dacht zelf aan het ASUS A7V8X mobo als alternatief voor de gigabyte ga-7vaxp. komt erg goed uit de tests en heeft op zich wel de specs die ik zoek. en hij heeft ntrlk de omstreden gaten! ;) hij is alleen wel behoorlijk prijzig: 162 euro. wat denk je ervan? ik heb alleen wel een vraag over dit mobo: hij ondersteund serial ATA én raid, maar betekent dit dat je geen parallel IDE raid kan gebruiken? thnx wederom.
Link naar reactie
[quote:a4cbeb6da0="abeldebeer"]euhm A7N8X... met de nvidia nforce2? euhm is dat beter dan via kt400? waarom stel je die voor?[/quote:a4cbeb6da0] Omdat die iss beter is dan de KT400 :D Hij ondersteunt namelijk ook 400mhz FSB waardoor hij tot de laaste AXP's meegaat en hij kan beter omgaan met de verschillende PC3200 modules. Bovendien is hij dualchannel waaroor als je 2 PC3200 modules gebruikt je een geheugenbandbreedte van 800mhz hebt.
Link naar reactie
Ja ik ga je heel erg overtuigen. De Asus A7V8X gaat namelijk de Barton cores waarschijnlijk niet ondesrteunen en dat betekend dat je bij 2700+ upgrade dood ben terwijl je met de A7N8X tot misschien wel 3200+ kunt upgraden en dus langer meet gaat. Bovendien biedt de A7N8X Dual Channel DDR, waardoor je ook gelijk weer extra preformence meepakt. Er zijn BTW ook versies zonder onboard video dus je koopt niets overbodigs.
Link naar reactie
ehhh ik zit nog een beetje met dat raid verhaal bij de asus a7n8x deluxe. ik heb hier een plaatje gevonden: [img:bf1645f81f]http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7n8x-d/a7n8x-d_l.jpg[/img:bf1645f81f] en daarop zie ik volgens mij maar 1 raid 'aansluiting' onboard. klopt dat? ik heb nmlk wel 2 mooie 80GB hdd's liggen, maar als ik die niet aan kan sluiten... hoe gaat dit precies in zijn werk?
Link naar reactie
Daar zit idd geen IDE RAID op alleen SATA RAID, of de A7N8X ook een versie heeft met IDE RAID weet ik niet. Hier staat BTW helemaal geen RAID bij: http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7n8x-d/overview.htm Als er SATA RAID op zit kun je misschien met een converter werken maar dat zul je moeten opzoeken dat weet ik echt niet.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...