Ga naar inhoud

Overklokken IBM 300PL P3 500 Mhz


Aanbevolen berichten

Sinds ik XP heb geinstalleerd is mijn PC zo traag als wat Ik heb een IBM 300PL P3 500 Mhz welke ik graag zou willen overklokken. Kan iemand mij adviseren hoe ik dat aan moet pakken? 128 MB Video S3 Trio 3D Machine 6862N40 Flash Eprom NVKT49AUS Ik heb geen idee welke gegevens er nodig zijn, dus als iemand mij wil helpen.....
Link naar reactie
Dat overklokken is geen garantie voor een snel systeem. Je huidige configuratie is wat hardware betreft aan de "lichte kant" voor XP. Meer RAM zou je wat meer voordeel op kunnen leveren dan overklokken (ga bijv. naar 256MB) Van de andere kant; alle snelheidswinst die je haalt door overklokken is natuurlijk mooi meegenomen.
Link naar reactie
Dat WinXP 'Zo traag als wat' is, zou best kunnen. Ik zoek de traagheid niet bij de CPU, maar ten dele in de hoeveelheid geheugen en het wel of niet optimaal werken van de harde schijf cq. de IDE controller. Tja, of een P3 systeem 'aan de lichte kant' is, dat durf ik te betwijfelen. Ikzelf heb hier een WInXP systeem draaien op een socket 7 systeem. Geen enkel probleem zou ik zeggen. Er zit wel 192 MB in die computer en ook een 'moderne' 40GB harde schijf. Voor de rest allemaal behoorlijk antiek ...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...