Ga naar inhoud

Lengte IDE kabels


Aanbevolen berichten

Sinds ik een wat grotere case heb gekocht, zit ik met een probleem tav. de IDE kabels. Ik wil namelijk een HDD en een CDROM op 1 IDE kabel stoppen, maar aangezien de twee nogal ver van elkaar verwijderd in de kast huizen, lukt dat dus voor geen meter. Dus ik een 60 cm IDE kabel gekocht. Blijkt het stuk tussen master en slave precies hetzelfde te zijn als mijn gewone 45 cm kabel. Dus alleen het stuk van HDD naar mobo was groter geworden. Althans als ik 'm volgens het bekende kleurpatroon systeem aansluit. Of kun je zo'n kabel ook gewoon andersom aansluiten? Dus bv. blauw op de CDROM, grijs op HDD en zwart op mobo?
Link naar reactie
je kan de 80 polige ide kabel andersom aansluiten, echter dan werken eventuele ATA66-ATA100 en ATA133 apparaten als ATA33 en dat moet je niet willen. De langste IDe kabels die ik ben tegengekomen 90 cm, echter je moet wel vooraf kijken als de connectoren op de gewenste afstand zitten en rekening houden met de blauwe(soms rode connector). Anders zal je je cdrom of hd toch moeten verplaatsen. Succes
Link naar reactie
D8 dat zwart master, grijs slave en blauw mobo MOET zijn. waarschijnlijk idd om te vermijden dat wat bosje zegt gebeurt. Zet je apparaten anders dichter bij elkaar, als je harde schijf 31/2 inch is en je hebt nog een 51/4 slot over, koop dan een rack om die schijf in een 5 1/4 te zetten. kost geen drol al moet je waarschijnlijk goed zoeken naar een zaak die hem op voorraad heeft. anders bestellen via internet.
Link naar reactie
In dit geval is het inderdaad niet absoluut noodzakelijk om HDD en CDROM op dezelfde kabel te zetten. Vroeg me ook af wat het effect van omkeren zou zijn. Niet aan te bevelen dus. Echter als je 3 CD/DVD drives zou hebben, zit je toch met een probleem. Want in een flinke kast red je het dan vaak niet om een HDD die vaak ergens onderin in een rack bungelt, te verbinden met een CDROM ergens bovenin. Tuurlijk kun je met HDD-racks gaan werken, maar dan benut je vaak weer de HDD koeling dmv. front intakes weer niet. Jammer, dat daar niet beter over is nagedacht. Maar ja, die kabels zelf zijn nou ook niet van het handigste formaat wat ik ooit heb gezien :lol:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...