Ga naar inhoud

Bios upgraden


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik wil mijn BIOS upgraden wie wil mij hier even in begeleiden. Ik heb er een K7T Pro2 (MS-6330) mobo in zitten. en nou heb ik op onderstaande Url een update gevonden, is dit de goeie??, zoja hoe doe ik dit dan verder, zo nee welke moet ik dan hebben?? en hoe gaat dat verder.. (en nou niet zeggen als je er geen verstand van hebt van de BIOS afblijven...maar ik moet het toch een keer leren!!) Ik heb er een AMD-Athlon 800Mhz processor op zitten. http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=100&MODEL=MS-6330 b.v.d. Intruder
Link naar reactie
kijk eerst ff op je moederbord naar het serienummer, dan weet je zeker of je de goede update hebt. Maak ook altijd eerst een systeemdiskette aan en TEST! 'm. Kijk verder maar op de site van MSI, daar staat alles beschreven. [url]http://www.msicomputer.com/support/bios_result.asp[/url] klik op de procedure voor jouw bios, Ami of award. Succes
Link naar reactie
Intruder : ik begrijp best dat je het eea een keer wil leren. Kan je niet aan een oude pc komen om te kijken hoe dat gaat. Als je alles goed doet, is het flashen van een BIOS simpel. Gaat het fout dan moet je een nieuwe mobo kopen. De volgende stelling zou ik niet negeren (komt van de fabrikanten). Heb je geen problemen met je MOBO, dan moet je niet flashen, problemen zouden juist door de flash kunnen ontstaan. Elk geval veel succes
Link naar reactie
Ik heb nog wel een oud beestje staan maar die heeft mijn lieftallige dochter in gebruik, en als ik die verpruts dan wordt ik waarschijnlijk geflasht ipv van de BIOS :D :D :D :D [color=red:d42a465cd2]Maar ik heb de waarschuwingen begrepen.[/color:d42a465cd2] Ik heb het idee dat het spulletje nadat ik er XP op gezet heb een beetje traag werkt, wordt dit beter nadat ik de BIOS geupdate heb of heeft dit er niks mee te maken. Vandaag heb ik de nieuwste Tips en Trucks gekocht en hier staat een stukje in over tuning van de BIOS. Misschien kan ik dit beter eerst eens proberen. :( :( Intruder
Link naar reactie
Ik heb op de HCC dagen zo'n plankje gekocht (MSI-6330 v.3, KT7 + raid), er zat bios versie 2.7 op. Ik heb 'm gekocht samen met een Athlon XP1800+, dat was de hoogste die er in kon. Volgens mijn info bij MSI moest er een hoger Bios in om de raid te ondersteunen bij XP installatie. DUS: Flashen maar naar versie 3.6. En oh wonder: dat gelukte heel goed, en 1800XP is nu de laagste die er in kan!!!! en volgens mijn berekeningen kan ik nu door tot XP3100+ !! :lol: Ik heb dus evt. een flash diskette voor je (mijn zwager kocht 't zelfde en 't flashen ging bij hem ook goed). :roll:
Link naar reactie
Jaja, handig zoiets, live update, maar hij doet alles uit zichzelf. laatst had ie bij mij een nieuwe bios "gevonden" maar als je idd wilt flashen worden er geen veiligheidsmaatregelen genomen, diskette, testen enz... Vertrouwen is dan het motto... :cry: Niet doen dus... Doe het maar lekker gewoon op de oude, vertrouwde manier... HANDmatig
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...