Ga naar inhoud

Cooler CPU en Systeem


Aanbevolen berichten

Ik heb 2 vragen, ik heb net 2 nieuwe systeem coolers gekocht. Nou blijkt (lekker dom) dat ik maar 1 connector heb voor een sysfan, nou heb ik hier wel eens gelezen dat jullie wel weten hoe je een 2e cooler moet aansluiten.... ps: ik heb er wel een kabeltje bij gekregen: input voor 3pin connector en 2 dikke kabeltjes met vier dikke ingangen (zo eentje die je ook in je cdrom doet). dat zit er aan het meegegeven kabeltje. Nou ben ik ook niet echt tevreden over mijn cpu cooler, ik heb een Arctic Super Silent Pro TC, hij kan toeren hebben van 3500 rpm maar hij draait altijd maar op 2500 en 1500 en dan is de temp 58 GRADEN!!! dat vind ik niet echt netjes, ik heb een MSI KT4V mb en een 2000XP en 333mhz 256 mb geheugen. Ik wil ook graag nog een beetje oc'en dus die 58 is niet zo goed dan toch?
Link naar reactie
*je stopt de 3 pin in dat verloop kabeltje en sluit zo'n molex stekker aan op je voeding en that's it. *nee voor oc'en is 58 graden niet erg prettig. Heeft dat ding een temp sensor oid dat hij variable toert? Anders moet er gewoon een ander blokkie in, ik zou een Zalman CNPS6000Cu nemen, die goed en stil en als je lekker extreem wilt OC'en een Swiftech MCX462-BA of een Alpha 8045t met daarop een Delta 80HP fan alleen dat maakt echt een takkeherrie en ik kan het weten :(
Link naar reactie
Bedankt voor het antwoord marcel, maar 1 ding snap ik nog niet, ik sluit em op me voeding aan zei jij. Maar op je kabels? Want ik zou niet weten in welke kabel ik em moet pluggen... Of moet ik me voeding openschroeven ps: ik weet er niet zoveel van en normaal kan mijn broer me helpen maar die is even weg :cry: kun je het iets precieser uitleggen? Alvast bedankt, Jordi Franken
Link naar reactie
[quote:fd3434920b="Grave Dancer"]Nou ben ik ook niet echt tevreden over mijn cpu cooler, ik heb een Arctic Super Silent Pro TC, hij kan toeren hebben van 3500 rpm maar hij draait altijd maar op 2500 en 1500 en dan is de temp 58 GRADEN!!! dat vind ik niet echt netjes, ik heb een MSI KT4V mb en een 2000XP en 333mhz 256 mb geheugen. Ik wil ook graag nog een beetje oc'en dus die 58 is niet zo goed dan toch?[/quote:fd3434920b] TC staat voor Temperature Controled. Vanaf 60°C begint de fan 3000 rpm te draaien. Ik heb ook zo'n koeler, een MSI KT4 ULTRA en mijn 2000XP+ loopt 12,5@140. Bij normaal gebruik 51°C en na een tijdje Toast haalt ie 60°C. Ik gebruik 2 casefans, één vooraan op inblazen en één achter op uitblazen. Mijn temps en fan-rpms controleer ik met PCAlert4. :wink:
Link naar reactie
Ik heb precies hetzelfde (cooling, 2 case fans) Maar ik heb mijn 2000XP draaien op 142.5 fsb, dat betekend 2200XP maar die van mijn houd ie ook opo 59 ofzo, dat is wel erg heet maar je kan er dus wel mee overclocken dan nog ff een vraagje, als ik verder wil overclocken met FSB moet ik dan alleen een betere cooler hebben of niet? Ik dacht dat soms je PCI kaarten het ook niet aan kunnen, ik heb een GEFORCE 4 MX 440 (een beetje geoc'ed) en een 10/100 MB/s netwerkkaart....
Link naar reactie
Zorgen die twee casefans niet voor een lagere casetemp? Hoe lager de casetemp hoe beter dat de andere onderdelen hun warmte kunnen afgeven. :wink: 59°C is niet te warm voor een AMD. Een FSB van 142.5 is niet slecht voor een 2000XP! :o Heb je je systeem al eens zwaar belast met Toast of CpuBurn ?? :-? Om minder lawaai te hebben van je casefans kun je ze eventueel op 7V aansluiten. Wat ook nog helpt is het verwijderen van het rooster voor je fans en er zo'n draadbescherming voor te plaatsen, minder lawaai en betere luchtdoorstroming. :wink:
Link naar reactie
142.5 is idd niet slecht hoor, en als je hoger wilt dan zul je dingen moeten uitsluiten: [list:df1325aeb2] [*:df1325aeb2] Is de voeding sterk genoeg? [*:df1325aeb2] Kan het geheugen het aan? [*:df1325aeb2] Kan de processor het aan? [*:df1325aeb2] Kan het moederbord het aan? [*:df1325aeb2] Kan de grafische kaart het aan? [*:df1325aeb2] Kan de netwerkkaart het aan? Testen door: [*:df1325aeb2] Spanningen door te meten en kijken of ze in de huidige situatie nog niet teveel afwijken. [*:df1325aeb2] Testen op lagere latency's en timingen. [*:df1325aeb2] Vcore verhogen (kijk uit met die hoge temp!!!!!) [*:df1325aeb2] Wat voor mobo is het? Meestal wel zo ongeveer bekend. [*:df1325aeb2] Grafische kaart is meestal het probleem niet. 2/4 van 142 = 71mhz dus dat zou nog makkelijk kunnen, de meeste GF's lopen tot de 90mhz. [*:df1325aeb2] Netwerkaarten gaan tot zo rond de 35-40mhz afhankelijk van het merk. Je zit nu op 1/4 van 142 = 35.5mhz dus dat zou geen prob moeten zijn. [/list:u:df1325aeb2]
Link naar reactie
zo jij weet er veel van! Mijn PC: AMD XP 2000+ KT4V moederboard, MSI Dane-Elec CAS 2.5 DDR333, 256 MB Maxtor 20 GB GF 4 MX 440 Leadtech 10/100 Mp/s Netwerkkaart Artic Super Silent Pro TC CPU cooler 2 casefans Coolermaster 2500 rpm 5.1 DVD Channel sound (niet echt belangrijk maarja) en dat was het d8 ik.... Ik denk dat jij moet beoordelen wat het aankan en wat niet, ik zou het niet weten. En die Vcore, ga ik dus niet doen vanwege jouw waarschuwing Ik koop een Zalman 6000 CU, dan word het een stuk koeler daarbeneden. Maar daar moet ik nog even voor kijken :roll:
Link naar reactie
Ik mis je voeding nog, maar voorlopige conclusie is teweinig voltage voor je proc dus betere koeler en dan Vcore omhoog. Grafische kaart is het niet, Leadtek kaarten kunnen dat makkelijk hebben. Geheugen is PC2700 dus dat is het ook niet, tenzij je de FSB:memory verhouding op 4:5 hebt staan? Je moet ff handmatig instellen dat je geheugen 133mhz moet draaien, dat is betr voor overklokken anders wordt met elke 4mhz FSB hoger de klok van het geheugen 5mhz hoger en dan zou je geheugen de bottleneck wel eens kunne zijn. Wat is het merk van dat netwerk ding? Ik denk niet dat hij het prob is maar als het een goedkoop naamloos ding is kan hij wel het probleem worden.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...