Ga naar inhoud

Problemen: MSI KT4 (6712) ? doet raar


Aanbevolen berichten

hallo, mijn net nieuwe systeempje doet een beetje raar. MSI KT4 (6712, V1.0) moederbord, WesternDigital 80GB HD (8Mb cache), Realtek LAN kaartje, PCI128 geluidskaartje, DDR333 geheugen 256MB, ATI Radeon 9000 videokaartje met 128 Mb. Hij start nu helemaal niet meer op, waarschijnlijk probleem met XP, los ik wel op. Maar als ik grote hoeveelheden data (meer dan 100MB ofzo, kan ook mer zijn) via ons thuisnetwerk probeer over te zetten naar een andere PC, dan start mijn PC ineens opnieuw op, en wordt het bestand natuurlijk niet goed op de andere PC geplaatst. Tevens startte hij wel vaker ineens opnieuw op. Drivers al vernieuwd, BIOS (nog) niet. Kan iemand mij helpen?? Groet Rudilio
Link naar reactie
Hey voeding is volgens mij 300W ik heb mijn monitor al niet langer erop ziten: die was doorgelust, maar is nu gewoon apart met stopcontact verbonden. koeler: coolermaster, nieuwe koeler, voor AMD Athlon XP, de CPU temperatuur komt niet boven de 50 graden uit, meestal lager, rond de 45-47 graden. ik heb al gekeken naar de IRQ: eerst zaten mijn sound card en mijn netwerkkaartje op hetzelfde channel (18). Maar de audiokaart heb ik er ff uitgehaald en gedeinstalleerd. ik weet t nu ook niet meer Als ik nu grote bestanden via t netwerk verplaats start ie niet meer opnieuw op maar blijft ie hangen. Ik heb al het voltage van de core (Vcore) vrhoogd van 1,7 naar 1,8. alvast bedankt rudilio
Link naar reactie
je hebt genoeg HD ruimte : of een verse install van Xp of zet op een andere partitie 98SE. Wat doet ie dan ? Probeer deze eerst. Je zou ook een verborgen conflict kunnen hebben. Geef je Videokaart, NIC en SB een dedicated IRQ, in elk geval de NIC bij voorkeur IRQ=10 Volgorde kaarten : Radeon, in eerstvolgende te gebruiken PCI (meestal 2) slot doe je de NIC en dan de SB128. Verder bij MSI kijken of er BIOS fizen zijn die jouw probleem beschrijven, indien JA Flash anders niet
Link naar reactie
hay ook kreeg ik bij het copieren van een groot bestand (730Mb) een blauw scherm met enkele meldingen zoals: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL en bestandsnamen: usbuhci.sys en win32k.sys verder stonden daar rara nummers bij zoals: 0x0000008E, BF800000, BF87273D etc en voerde de pc een memory dump uit. thanx rudilio
Link naar reactie
Tjaa, wie draaid er dan ook Windows XP met 128MB geheugen???? Dat is veel te weinig. Doe VTW niet zo moeilijk en haal gewoon al je PCI kaarten eruit en test dan nog eens. Ik denk BTW dat of Win XP gewoon flipt, heb je niet de swapfile per ongeluk ernstig klein gemaakt, of dat je voeding te zwak is. Wat voor merk is het?
Link naar reactie
In je openingspost staat 128MB vandaar. Hoe die swap file heet weet ik niet hoor, ik ken Windows verder niet zo goed. Het is iig een file waar gegevens heen geschreven worden die niet direct nodig zijn om geheugen ruimte te besparen. Linux gebruikt daar een aparte partitie voor en Windows dus een file met variabele grote.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...