Ga naar inhoud

problemen met ECS k7s5a


Aanbevolen berichten

Ja, het is een versie 3 MB. Ik heb inderdaad later de opdruk van het board gevolgd, anders gebeurt er helemaal weinig. De videokaart en het geheugen heb ik inmiddels uitgewisseld met een andere PC en dat werkt daar wel! Op Internet staan hele forums vol met problemen met dit board en vaak wordt een te lichte voeding als oorzaak genoemd. Het is een nieuwe 300W voeding waar alle andere boards gewoon mee werken. Misschien is de een of andere spanning niet binnen de limieten, ik zal het eens meten. Ron
Link naar reactie
De produktie van de K7S5A is ondertussen reeds enkele maanden gestopt, mogelijk gaat het hier om een "refurbished" bord; dwz een gebruikt, maar zo goed als nieuw moederbord. Men vergeet hierbij soms om het MB te resetten. Voer dus zelf even een bios reset uit: jumper verplaatsen, veel kans dat het nu wel werkt. :o Eddy
Link naar reactie
Zojuist heeft mijn 1 maand oude K7S5A (v3) weer de CMOS gewist. 2e maal in 4 weken. Deze K7S5A was een vervanging voor een 1 jaar oud v1 model. Situatie: De computer heeft vandaag al een paar uurtjes gedraaid. Na het branden (via Scsi) van een CD-Rom uitgezet. Zojuist weer aangezet. Deze CMOS reset was vrij hardnekkig. Het systeem startte na de harde schijf controle niet door. Dus ik kon niet in de Bios komen! Ook niet na handmatig wissen van de CMOS informatie voor de Bios. Omdat de SCSI check niet volgde, ben ik mijn PCI kaarten 1 voor 1 gaan verwijderen. Pas toen de SCSI kaart eruit ging, startte de BIos door en moest ik vervolgens op F1 drukken om de Bios aan te passen. De kaart heb ik daarna teruggeplaatst. De SCSI kaart (met NCR810A) lijkt op zich goed te werken. Bij het goed zetten van de FSB, viel mij op dat de CPU spanning afwisselend 1,744 en 1,76 Volt lijkt te zijn. Ik weet niet of dit ook iets heeft te betekenen.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Misschien helpt het iets, misschien is het nutteloze info, ik heb zelf ook een ECS moederbord voor AMD, met mijn duron 650 werkt hij prima, ik heb alleen ergens in het boekje en op enkele plaatsen op internet ontdekt dat hij geen 133 FSB ondersteund :evil: , misschien is dit een probleem bij je Athlon XP? verder zie ik geen mogelijke oplossing voor het probleem.
Link naar reactie
[quote:699f1c7a21="tux for ever"]Misschien helpt het iets, misschien is het nutteloze info, ik heb zelf ook een ECS moederbord voor AMD, met mijn duron 650 werkt hij prima, ik heb alleen ergens in het boekje en op enkele plaatsen op internet ontdekt dat hij geen 133 FSB ondersteund :evil: , misschien is dit een probleem bij je Athlon XP? verder zie ik geen mogelijke oplossing voor het probleem.[/quote:699f1c7a21] Waar haal je dat ?????????????????? 133 MHz is helemaal géén probleem Eddy :o :o
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[quote:8e4e79c019]Waar haal je dat ?????????????????? 133 MHz is helemaal géén probleem[/quote:8e4e79c019] Bij mij dus wel, ik weet de code niet uit mijn hoofd. Ik weet wel dat er drie versies zijn, versie 1 die ik heb kan helemaal geen 133 :cry: , versie 2 alleen met Bios update en 3 kan het in iedergeval.
Link naar reactie
[quote:43abcab5dc="tux for ever"][quote:43abcab5dc]Waar haal je dat ?????????????????? 133 MHz is helemaal géén probleem[/quote:43abcab5dc] Bij mij dus wel, ik weet de code niet uit mijn hoofd. Ik weet wel dat er drie versies zijn, versie 1 die ik heb kan helemaal geen 133 :cry: [/quote:43abcab5dc] Hmm, dan is er wat anders aan de hand. Het versie 1 moederbord dat ik heb gehad, kon gewoon op 133. Het enige probleem dat ik had/heb is het wissen van de Bios CMOS data. Dat probleem treedt ook op bij mij nieuwere versie (3) moederbord. Afgelopen 2 dagen weer 2x maal mee gemaakt. Dus totaal 5x in 9 weken ... Waarvan 2x maal de verwijdering van de SCSI kaart nodig was om het ding weer op te starten. Ik overweeg er een oudere Bios versie op te zetten (als dat kan).
Link naar reactie
[quote:0cc4d6c509="tux for ever"][quote:0cc4d6c509]Waar haal je dat ?????????????????? 133 MHz is helemaal géén probleem[/quote:0cc4d6c509] Bij mij dus wel, ik weet de code niet uit mijn hoofd. Ik weet wel dat er drie versies zijn, versie 1 die ik heb kan helemaal geen 133 :cry: , versie 2 alleen met Bios update en 3 kan het in iedergeval.[/quote:0cc4d6c509] ??? Draai nu zelf reeds anderhalf jaar met een versie 1 op 133MHz, zou dus niet werken :o :o , strange. Versie 2 nog nooit gezien of tegengekomen, lijkt mij veeleer op indianenverhalen :) . Voor Hans Vosman: Bios: Quick boot disabled: geen resultaat. Auto detect Dimm disabled: geen resultaat. Beiden tegelijk disabled:idem. Maaaaaaaar: sinds 27 december 2002 geen enkele reset meer op mijn eigenste versie 1. Alle andere (vier ondertussen) door mij gebouwde PC's met versie drie K7S5A hebben nog nooit een bios reset gehad. Enige verschil: Keyboard PowerOn; is standaard disabled . Only: mijn eigen PC enabled (zelf ingesteld). Sinds 27/12/02 op disabled. Geen reset sinds dan. Om eerlijk te zijn vindt ik het nog te vroeg om "Eureka !" (halléluja voor andergezinden) te roepen. Ik begin te vermoeden dat het toch een voedingsprobleem is. OK, ik gebruik een 300Watt met voldoende stroom op 3-5 en 12Volt, maar als ik kijk naar de specificaties van de andere voedingen; dan ligt het vermogen hier een 300mA hoger. Afwachten maar, Eddy :o :o :o
Link naar reactie
Eh dat alleen op 100 draaien. Helaas is hier wel een bekent probleem, 3 bordjes gehad meerdere processors gehad. Soms ging het een dag goed en dan met geen mogelijkheid op 133 te zetten. 2 van de bordjes vraten processors en geheugen. Toevallig nu in 1 van diezelfde bordjes 1800XP en draait nu bijna 2 maanden goed. Ik houd m'n adem in.
Link naar reactie
[quote:96d48241d3="Eddy X"]sinds 27 december 2002 geen enkele reset meer op mijn eigenste versie 1. Alle andere (vier ondertussen) door mij gebouwde PC's met versie drie K7S5A hebben nog nooit een bios reset gehad. Enige verschil: Keyboard PowerOn; is standaard disabled . Only: mijn eigen PC enabled (zelf ingesteld). Sinds 27/12/02 op disabled.[/quote:96d48241d3]Bij mij staat die instelling al op disabled. Wat zijn de overige ACPI instellingen? Die van mij heeft voor alles de standaardwaarde (mede vanwege die resets). Dat het misschien een voedingsprobleem is, dat zou best kunnen. Ik heb er twee naast elkaar staan. Eentje heeft dat probleem dus veel vaker. Die ander heeft het toch ook wel gedaan, maar ik weet niet hoe vaak (1 of 2x in 5 maanden). Mijn broer hetzelfde moederbord, hij heeft tot nog toe 1x maal een reset gehad in 5 maanden. Er zijn wel meer verschillen, zoals de Bios versie. Misschien nog een geluidskaart plaatsen. De probleem computer gebruikt de onboard versie. Tja en dan zit ik nog met die SCSI kaart. Ik overweeg nu om mijn oude 250W voeding terug te plaatsen. Deze is volgens mij wel okay. Het vreemde is dat het soms 3 weken goed gaat terwijl de probleem computer elke dag gebruikt wordt.
Link naar reactie
[quote:aa3970cdbb] De produktie van de K7S5A is ondertussen reeds enkele maanden gestopt [/quote:aa3970cdbb] ..maar de opvolger staat klaar:[url=http://www.ecs.com.tw/products/pd_spec.asp?product_id=269]ECS K7S5A Pro[/url] Overigens heb ik ook al 5 keer een cmos reset gehad in twee maanden, dat blijkt idd een veel voorkomend probleem. Zie ook het [url=http://www.ocworkbench.com/ocwb/ultimatebb.php?ubb=forum;f=35]ECS forum[/url] van [url=http://www.ocworkbench.com]OCWorkbench[/url] Er zijn ook enkele eervolle vermeldingen, waaronder "Best Socket A (Cost/Performance Ratio)" voor de K7S5A op de [url=http://www.ocworkbench.com/2003/readersaward/award-1.htm]OCWorkbench Readers' Award 2002[/url]
Link naar reactie
[quote:2eb387a86f="TommyWho"][quote:2eb387a86f] De produktie van de K7S5A is ondertussen reeds enkele maanden gestopt [/quote:2eb387a86f] ..maar de opvolger staat klaar:[url=http://www.ecs.com.tw/products/pd_spec.asp?product_id=269]ECS K7S5A Pro[/url] Overigens heb ik ook al 5 keer een cmos reset gehad in twee maanden, dat blijkt idd een veel voorkomend probleem. Zie ook het [url=http://www.ocworkbench.com/ocwb/ultimatebb.php?ubb=forum;f=35]ECS forum[/url] van [url=http://www.ocworkbench.com]OCWorkbench[/url] Er zijn ook enkele eervolle vermeldingen, waaronder "Best Socket A (Cost/Performance Ratio)" voor de K7S5A op de [url=http://www.ocworkbench.com/2003/readersaward/award-1.htm]OCWorkbench Readers' Award 2002[/url][/quote:2eb387a86f] Wis ik niet, ziet er zeer aantrekkelijk uit. Veel veranderingen zijn er niet, maar iig de USB 2.0 erbij maakt dat dit bord nog weer een hele tijd meekan.
Link naar reactie
ik heb een dergelijk probleem gehad, geen beeld en ik kon (dus) ook niet in het bios komen. heel frustrerend. uiteindelijk kwam het bij mij op het volgende neer: het bleek dat mij diskette-drive op twee manieren aangesloten kon worden. toen ik hem eenmaal los had ging het opeens allemaal goed! kabel omgedraait en alles draaide weer als een zonnetje! ik hoop dat dit voor jou ook werkt! iede.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...