Ga naar inhoud

Zelf een computer bouwen


Aanbevolen berichten

Ik wil zelf een computer in elkaar gaan zetten. Nou probeer ik een systeem met de volgende onderdelen: - moederbord: Gigabyte GA7-VAXP - processor: Athlon XP PR2000+ De processor kan ik BOXED kopen. Betekent dit dat de cooler er dan bij zit en zo ja, is dit dan de ventilator of moet ik die dan nog los kopen? Welke onderdelen (behalve de zichtbare en voor de hand liggende zaken zoals hdd, cdrom, memory, videokaart) moeten er nog meer in zo'n apparaat? Voldoet in principe elke PC-kast en zit er altijd de juiste voeding in? Zijn er nog andere zaken waar ik aan moet denken? Ten slotte: moet er nu 133MHz geheugen in of PC2100? Je begrijpt: ik ben een nieuweling dus je moet wat geduld met mij hebben. Alvast bedankt!
Link naar reactie
BOXED betekend idd dat de koeler en ook de ventilator die wij hier kortweg fan noemen erbij zitten, wat jij met koeler bedoeld noemen wij meestal de heatsink. Samen maken fan + heatsink dus de CPU (processor) koeler. Behalve zichtbare onderdelen hoeft er niets in. In PC kasten zitten grote verschillen en in voedingen nog meer, het is belangrijk een kwalitatief goede kast en voeding te hebben. Twee aanraders zijn Chieftec en Antec kasten. Kijk eens op www.eynstein.nl dat is een PC shop, maar ze hebben in de FAQ een hoe bouw ik een PC handleiding. Lees die eerst eens en je bent al een stuk minder nieuweling :D Op dat bord moet je overigens DDR hebben dus PC2100, PC2700, PC3200 enz.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...