Ga naar inhoud

Crashende compu


Aanbevolen berichten

  • Reacties 108
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:57b6bdd42a="egslim"]Illegale software is hier niet toegestaan. Als mensen erover doorgaan gaat dit topic op slot.[/quote:57b6bdd42a] Het discusseren over wel. Het aanbieden, aanzetten tot, tips geven tot gebruik, links naar enz enz, hier is niks gezegd dat op dit forum niet toegestaan is hoor.
Link naar reactie
[quote:1d961d0733]FSB op 100 kan een paar dingen betekenen[/quote:1d961d0733] Wat bedoel je daarmee? Dat als ie goed werkt op een fsb van 100 dat dat die redenen had die je noemt? - De processor wordt niet te warm volgens VIA Hardware monitoring. - Slechte voeding zou ik niet weten. - Mobo te warm lijkt me onwaarschijnlijk, omdat ie ook vaak na een paar minuten crasht als ik net de computer heb aangezet, maar een paar uur Warcraft III kan ie wel aan.
Link naar reactie
Kijk eens onder Pchealth in je Bios. Post daar alle voltages eens, ook de lijnen dus bijvoorbeeld: +5v - 4.97 Als je daar een afwijking van ~5% hebt is het makkelijker om te zeggen dat je een probleem hebt met je moederbord of je voeding. Je voeding verstrekt namelijk wat je moederbord vraagt. ----------------------------------------- Dit vond ik gisteren: Als je problemen hebt met je pc, dat hij dus op eens hangt en niets meer doet en je beschikt over een AGP video adapter en een AMD Athlon processor, dan is dit de oplossing. Verander het onderstaande in je register: Registry Editor Key: HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEM/CurrentControlSet/ Control/Session Manager Value Name: LargePageMinimum Data Type: REG_DWORD Value: 0xFFFFFFFF in Hex / 4294967295 in Decimal Ofdat het werkt :roll:
Link naar reactie
Of dat register truukje werkt kun je waarschijnlijk simpel testen. Download de Gentoo UT2k3 demo cd is, dat is een hele lichte Linux die je van cd kunt booten en de demo van UT2k3 kunt spelen. Als ie dan niet crasht dan ligt het dus aan Windows en dan zou die register oplossing uitkomst kunnen bieden. www.gentoo.org
Link naar reactie
Ik heb die voltages even opgezocht: Vcore 1,72V 3.3V 3,25V 5V 4,88V 12V 12,24V Bij frequency/Voltage Controls staat nog het volgende: bij CPU/Host/PCI/Spread Spec. kan ik kiezen uit Default - 133Mhz/33Mhz/-0,5% - 133Mhz/33Mhz/off - 133Mhz/33Mhz/+-0,5% Bij Via Hardware Monitor staat dit: Vcore wisselt tussen 1.76 en 1.78 3.3V wisselt tussen 3.26 en 3.27 5V wisselt tussen 4.91, 4.98, 5.00 en 5.03 12V wisselt tussen 11.83 en 11.89 Bij Range kun je waardes instellen in procenten, hij staat (default) op 125% - 75%
Link naar reactie
mmmh niet echt slecht, maar sommige zijn wat laag. De V-core zou het beste 1.74 zijn waar ie bij mij 1.76 is. De rest is wel goed. hhhhm, nog steeds problemen? tja, ik ook... Ik ga even kijken ofdat ik nog crashes heb...heb gisteren partities gemaakt, windows opniew geinstalleerd... Mijn voeding gaat trouwens deze week terug. Het was de verkeerde, en hij gaf abnormale voltages aan...
Link naar reactie
Ik wil ook graag een nieuw moederbord, maar dat moet ik zelf betalen en als niet werkende scholier heb ik niet zoveel geld. Ook vindt mijn moeder het niet erg leuk als ik ineens 300 euro aan de computer ga uitgeven. Nu weer ff ontopic: Als de computer vastloopt dan hoor ik een fan wat harder draaien en is de computer 'bevroren'. Ik weet alleen niet welke fan dat is, maar ik vermoed toch de voeding, helaas kan ik dit niet zo eenvoudig testen. En om de kast open te schroeven en er naast te gaan zitten wachten tot ie is gecrasht, kost ook wat teveel tijd, die ik veel liever besteed aan andere dingen.
Link naar reactie
[quote:805a90454f="Robertstam"]Ik wil ook graag een nieuw moederbord, maar dat moet ik zelf betalen en als niet werkende scholier heb ik niet zoveel geld. Ook vindt mijn moeder het niet erg leuk als ik ineens 300 euro aan de computer ga uitgeven[/quote:805a90454f] Dan moet je ervoor zorgen dat je werk krijgt, of iig geld :) En een moederbord kost geen €300,- :roll: Voor die Epox van mij legde ik €135,- neer en is nu al te bestellen voor €128,- :wink:
Link naar reactie
Dat van dat moederbord weet ik ook wel, maar probeer maar eens sd-ram te laten werken op een NForce 2 mobo. Dus daar moet ik dan ook weer geld voor uittrekken. Ik wil beginnen met 256 mb, om er later nog eens 256 bij te nemen als ik bijv een snellere processor neem, maar dat duurt nog wel een tijdje. En om nou te gaan stoppen met korfbal :D om te kunnen werken gaat me ook wat ver. Ik ben van plan aan het begin van de zomervakantie die nieuwe spullen te kopen en dan te gaan werken. (de rillingen lopen al over mijn rug :wink: )
Link naar reactie
krantenwijk, 6 keer per week, elke dag. 26 uur per maand dus. €150,- eventuele bonussen zijn welkom :D Als ik weer wat besteld heb vind mijn moeder dat echt niet erg. Het ligt eraan wat voor 'n chipset je wilt kopen. Ik zou voor een Kt333 gaan, Kt400 zou ook kunnen...kost wel ietsje meer. Mobo +/- 130 256DDR +/- 90
Link naar reactie
Mijn moeder zou het niet erg vinden als ik van mijn "zuurverdiende" centjes wat zou kopen. En ik wil graag een NForce 2 mobo, omdat ik dan geen geluidskaart meer nodig heb. Ik zie mezelf nog niet binnenkort een Audigy 2 met een 6.1 geluidssetje kopen. Ook is een NForce wat meer gericht op de toekomst en heeft ie officiële ondersteuning voor 333 mhz fsb en zou ie barton ondersteunen, volgens Abit.
Link naar reactie
[quote:7aede71bc3]Als de computer vastloopt dan hoor ik een fan wat harder draaien en is de computer 'bevroren'. Ik weet alleen niet welke fan dat is. [/quote:7aede71bc3] Ik vermoed dat het de voeding is, maar daar ben ik absoluut niet zeker van. Als ik bijvoorbeeld met de muis op het kruisje van IE klik om hem af te sluiten en ik houd de muisknop ingedrukt, hoor ik de fan ook wat harder draaien. Als ik de muisknop daarna weer loslaat gaat ie terug naar het normale geluid. Als de computer crasht hoor ik dus hetzelfde, maar dan houdt het aan, tenminste die 3 seconde voor ik de resetknop indruk. Ook als ik dan de windowsknop of andere toetsen indruk (waarvoor dient dat ding eigenlijk???) is er geen led-activiteit. (is die voor je hd?) Cd-rom-laatje kan wel gewoon open en dicht.
Link naar reactie
draai eens burnk7, en houd er even een health monitor naast, die ook je voltages laat zien.. die voltages die je eerder gaf: [quote:5ff454c073]Vcore 1,72V 3.3V 3,25V 5V 4,88V 12V 12,24V [/quote:5ff454c073] zijn wel goed, alleen vindt ik de 5V lijn wel wat magertjes.... draai dat proggie eens, en houdt de 5V in de gaten... ik had ook een brakke voeding, en als die van jou ook brak is, dan springt de 5V lijn zo naar beneden....
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...