Ga naar inhoud

Hoe moet ik BIOS update doen onder Windows XP


Aanbevolen berichten

Zojuist een tweede hardedisk van 125GB aangesloten. Thans blijkt de BIOSversie te oud voor mijn MB ASUS P3B-1394 met Pentium III. Hoe kan ik de oude AFLASH.EXE onder DOS op een floppy disk krijgen en de downloadversie daarop installeren onder Windows XP? Met andere woorden; hoe kom ik in DOS. Mogelijke domme vraag, maar ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Link naar reactie
op de eerste plaats: flash de bios liever vanaf de harddisk via de commandline; kopieer je flash programma en je flashrom naar een aan te maken map op je c-schijf bv "zooi" maak een bootable floppy dit doe je door met de rechter muisknop op de snelkoppeling van het diskettestation te staan en te kiezen voor "formatteren" en "opstartdiskette maken" start op van de diskette start nu het flash programma en volg de verdere aanwijzingen (tik c: en vervolgens cd zooi; je zit nu in de map waar je flashprog en rom zijn opgeslagen, wil je overzicht van alle progs tik dan dir/p, maakt het exacte intikken makkelijker) misschien weet je al dit geneuzel al, sorry dan :wink:
Link naar reactie
Bedankt voor jullie adviezen. Met de MS-DOS opstartdiskette, programma AFLASH om de oude versie BIOS te backuppen en de nieuwe te laden via A:. is het intalleren gelukt. Hoewel Windows XP de nieuwe disk van 114 GB nu herkent, wordt in de BIOS Setup slechts 8,3 GB weergegeven voor deze schijf. Ik moet nog uitvinden of ik meer dan 8,3 GB data op de nieuwe schijf kan plaatsen. Gaarne hoor ik als andere mensen dit verschijnsel kennen en weten op te lossen voor dit mb (ASUS P3B-1394) met BIOS versie 2003. OLOFSUD
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...