Ga naar inhoud

Temperatuur AMD 2400


Aanbevolen berichten

Heb net nieuwe AMD 2400 geïnstalled. Als cooler heb ik de koperen silent cooler master (paste maar net achter mijn voeding). Nu heb ik de temperatuur bekeken via de bios en die was na een uur gebruik op 58C (bij een open kast). Ik zag in een andere post temps van 38 en 39. Is mijn temp nu abnormaal hoog en bij welke temp wordt het gevaarlijk? Is het misschien dat de bios geen goeie temp aangeeft en is er een applicatie waarmee men nauwkeuriger de temps kan bepalen?
Link naar reactie
[quote:4f4ad46a06="janjansen"]Heb net nieuwe AMD 2400 geïnstalled. Als cooler heb ik de koperen silent cooler master (paste maar net achter mijn voeding). Nu heb ik de temperatuur bekeken via de bios en die was na een uur gebruik op 58C (bij een open kast). Ik zag in een andere post temps van 38 en 39. Is mijn temp nu abnormaal hoog en bij welke temp wordt het gevaarlijk? Is het misschien dat de bios geen goeie temp aangeeft en is er een applicatie waarmee men nauwkeuriger de temps kan bepalen?[/quote:4f4ad46a06] Ligt eraan wat voor Silent cooler master je hebt. En zit er wel pasta (Arctic Silver 3) tussen de koeler en cpu?
Link naar reactie
Ja van dat witte spul zit er tussen. Niet teveel en niet te weinig, maar ja hoe kan je dat checken? De cooler is een erg hoge van rood koper en ziut net achter de voeding. Ik dacht zelf dat het daaraan zou kunnen liggen omdat er slechts een halve centimeter zit tussen de bovenkant van de coolerfan en de voedingskast. Maar goed, hoe slecht is een temp van 58 eigenlijk? Ik heb geen vergelijkingsmaterial warop ik mij kan richten.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...