Ga naar inhoud

koelerprobleem met XP1800


Aanbevolen berichten

Heb m'n systeem geupgrade van een Celeron 700 naar een AMD XP1800, het goede nieuws is dat een 3dmark test aangeeft dat m'n syst. ongeveer 4x zo snel is geworden :D , het slechte nieuws is dat het na een half uur oververhit raakt :( .Als ik m'n kast open houd is het probleem opgelost, maar dat geeft wel wat erg veel herrie. Ik wil het liefst èn een stillere èn een beter koelende cpu kooler. Maar misschien is dat wat te veel gevraagd. Ik heb nu een Coolermaster CP5-6J11. Een Zalmann of Molex cooler ligt dus voor de hand qua geluid, maar koelen die ook beter? Een andere optie is natuurlijk een case fan, maar dan moet ik weer een grotere kast kopen. Wie heeft hier ervaring mee? syst. info: XP1800 ECS K7S5A Mobo 196 SDRAM Win 98SE
Link naar reactie
Wat is de temperatuur van de CPU? Wat is de temperatuur in de kast? Zelf maak ik gebruik van standaard koelers (lees goedkoop en vrij luidruchtig). Eentje is een onbekend merk de ander een Coolermaster. Ik gebruik deze koelers voor XP1600 en 1800 CPU's. Ik gebruik deze koelers zo'n beetje op 2/3 van het normale toerental (wel met een temperatuur regeling, voor het geval dat ...). Ik heb meer dan voldoende koeling wat de CPU betreft. In de zomer ook problemen gehad. TOen bleek de toevoeging van een case-fan de oplossing te zijn. Ook die case fan draait niet op het maximum toerental! Dat bleek helemaal niet nodig. Oh ja, bij mij zijn nu de grootste herrieschoppers de harde schijven en de ventilator in de netvoeding.
Link naar reactie
Ik heb een Coolermaster DP5-7JD1B erg stil moet ik zeggen en houd mijn processor op ± 45 graden. Heb je wel coolpasta tussen je cooler en processor zitten dit scheelt ook een hele hoop, niet teveel maar ook zeker niet te weinig. Als je teveel doet dan loopt het over je processor is en daar wordt het allemaal niet beter van. Een casefan past al snel hoor als je ATX-kast hebt past er voorin altijd wel een casefan.
Link naar reactie
tja, mijn CPU wordt ook al snel 60 (3000rmp) Niet echt iets om je zorgen over te maken, maar het kán koeler. Ik heb een Spire 2 op m'n cpu. Denk dat ik er nog wel 2 fans bij kan zetten. Het is dus zeker hitte, extra fans erbij voor jou dus... Wel even kijken hoe groot die fan moet zijn. En koop er ook een grill bij, dat scheelt een vinger (of twee.
Link naar reactie
[quote:8eea59f4c6="Heiden"]Mamamia, koop asjeblief een goede cooler. Ik heb nu een 1700 met Q-tec cooler, loopt stabiel op 1617Mhz!! Mijn CPU wordt niet warmer als 42C. :lol:[/quote:8eea59f4c6] Wat voor 1700? Een P4, een AXP? Wat voor Q-tec? Wees liever een beetje duidelijker. [edit] shoot me, een AXP dus [/edit]
Link naar reactie
Jdlhaye, je had gelijk hoor, ik ging er van uit dat je zo'n fan aan de achterkant moest plaatsen, maar aan de voorkant heb ik er gewoon ruimte voor(beetje dom hè :oops: ). Het verschil tussen jouw Coolermaster en een Zalman is zo'n 5 Db, dat lijkt weinig maar volgens mij is de Db-schaal niet linear maar logaritmisch en dan is het verschil behoorlijk groot.
Link naar reactie
[quote:3d399847ce="Knepsel"]Jdlhaye, je had gelijk hoor, ik ging er van uit dat je zo'n fan aan de achterkant moest plaatsen, maar aan de voorkant heb ik er gewoon ruimte voor(beetje dom hè :oops: ). Het verschil tussen jouw Coolermaster en een Zalman is zo'n 5 Db, dat lijkt weinig maar volgens mij is de Db-schaal niet linear maar logaritmisch en dan is het verschil behoorlijk groot.[/quote:3d399847ce] idd voor elke 3 dBa extra heb je een verdubbeling van het geluid :(
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...