Ga naar inhoud

Office systeem samengesteld


Aanbevolen berichten

Ik heb via de Dell website een systeem samengesteld dat vnl. voor office applicaties gebruikt gaat worden. Het moet echter ook mogelijk zijn zo nu en dan een educatieve cd-rom te bekijken (encyclopedie ofzo) en in de toekomst te internetten en mailen via de (gewone) telefoonlijn. DVDs afspelen hoeft niet, heftige spelletjes spelen ook niet. Hooguit nu en dan een puzzel ofzo. Ook moet het systeem een aantal jaren meekunnen. Het systeem wordt aangeschaft in het kader van een PC prive project, dus zit er nog wat rek in het budget. Microsoft Works zit er verplicht bij, net als het netwerkkaartje. De prijs is 1464.89 euro Standard Features: Intel® 845-PE chipset 400/533MHz Front Side Bus 3,5" Floppy Drive Mini-tower : 6 USB 2.0, 4 PCI, 4 AGP Geïntegreerde 10/100MB Netwerk kaart Dell Solution Center Norton AntiVirus 2002 ( with 90 days free updates) Service: 3 jaar Collect and Return Processor: Intel® Pentium® 4 Processor 2.0GHz/ 400 FSB Geheugen: 256MB 266Mhz DDR SDRAM(1x256MB) Harde Schijf: 30GB ATA-100 Ultra DMA Harde schijf (5400 rpm) Optical drives: 40x/10x/40x CD-RW Grafische kaart: 64MB Geforce4 MX420+TV out Monitor: Dell E171 FP 17" Entry FlatPanel Keyboard: Slimline US Keyboard Qwerty (Standaard voor Nederland) Mouse: MS 2 button Intellimouse met scroll wheel PS2 Speakers: Dell stereo speakers 206 Modem: 56K V.92 PCI Data/Fax/Voice Modem Geluidskaart: Geïntegreerde geluidskaart Operating System: Microsoft® Windows® XP Home (NL) Software: Microsoft® Works 6.0
Link naar reactie
Als ik jou was zou ik geen standaard Dell systeem kopen. Voor dat bedrag zet je een systeem op maat in elkaar. Voor een Office machine zou ik vooral kijken naar geluidsniveau en een hoogwaardig (draadloos?) toetsenbord en muis setje. Wanneer je zelf de onderdelen kan selecteren kun je daar rekening mee houden, anders ben je afhankelijk wat Dell wil. Daarnaast kun je ongewenste zaken achterwege laten en zo de prijs drukken of juist beter onderdelen kopen. Er zijn hier genoeg mensen op het forum die een mooie lijst met onderdelen in elkaar kunnen kloppen (waarvan ik er nou net GEEN ben 8) )....
Link naar reactie
Zelf in elkaar zetten heb ik op het ogenblik geen tijd voor, en het systeem moet voor 31-12-02 aangeschaft worden. Het is overigens niet voor mezelf, daarom ben ik wel gecharmeerd van de collect- en return service van Dell. (Het systeem moet natuurlijk gewoon werken, maar mocht er een probleempje zijn dan kan het wel vijf dagen gemist worden.)
Link naar reactie
Veel pc zaken zetten een zelf samengesteld systeem voor een euro of 35 voor je in elkaar... Daarnaast vind ik bijna 1500 euro veel geld voor een office systeem. Tuurlijk het moet kwalitatief goed zijn een lang meegaan maar voor dat soort werk is zelfs mijn 3,5 jaar oude PII 350 nog goed. Daarnaast zit er niet echt veel byzonders in dat systeem als ik het zo zie, dat moet veel goedkoper kunnen lijkt me. Kijk anders eens bij Mycom ofzo, die hebben basis-systemen waar je zelf dingen aan kunt passen...
Link naar reactie
Voor een office systeem dat lang moet meegaan geldt: genoeg geheugen (512Mb) grotere harde schijf (die dingen zijn altijd te klein :) ) goede monitor/videokaart met goede beeldkwaliteit (Radeon 7500) comfortabele muis en toetsenbord. processor is vrij onbelangrijk, let op de beste prijs/kwaliteit verhouding. Alleen de Celeron is te vermijden.
Link naar reactie
http://www.eynstein.nl/Systemen.php?ID=3822 Zou ik alleen de aopen brander vervangen door een ander. En 512 mb geheugen ipv 256. Of deze, is ook leuk. http://www.eynstein.nl/a/2480.html (zolang je niks geen 3d spel doet) ook 256mb geheugen bij bestellen. Mis je dus wel wat software, maar 90 dagen NAV is ook niet alles ;) btw bij eynstein hebben ze tegenwoordig wel een pakket met software http://www.eynstein.nl/a/2527.html voor 18 Euro. en panda AV http://www.eynstein.nl/a/2123.html 15 euro, 1 jaar updates.
Link naar reactie
Het is een flatpanel idd, dat had ik al gezien. Maar het is wel een ENTRY level flat panel. Maw, goedkoop dus. Nou kan dat natuurlijk best een goed aparaat zijn, maar het kan dus net zo goed een prul zijn. Dell(of welk merk dan ook) betekend niet altijd meteen goed. Kritisch shoppen kan je: a) een hoop geld besparen. b) een goed systeem opleveren dat er nog jaren tegenaan kan.
Link naar reactie
De goedkope monitor (crt) welke we hier op het werk van Dell hebben zijn iig Slechte monitoren. de 15" crt's waren zo slecht dat ze maar 17" modellen aanschaffen tegen woordig :D (dat is natuurlijk leuk voor ons) maar die 17" modellen zijn ook niet super. Geen idee natuurlijk hoe het met de tft's is. De Service van Dell is ook niet onbesproken. http://www.tweakers.net/nieuws/24217 Egslim had daar laatst ook een leuke discussie over ;)
Link naar reactie
Een leuke waarneming is dat DELL het met desktop systemen veel beter doet dan HPQ. Zodra je kijkt naar professionele Xeon servers en workstations dan is HPQ vrijwel onbedreigt. Het essentiële verschil tussen die markten is dat professionele gebruikers veel meer waarde hechten aan goede ondersteuning/kwaliteit en minder aan prijs. DELL is synoniem voor het drukken van de prijs. Leveren gaat razendsnel, maar service als reparatie/ondersteuning is een ander verhaal.
Link naar reactie
Wat is HPQ? Hoewel het natuurlijk niet de bedoeling is van een servicecontract kan ik zelf als dat nodig is wel wat aan een pc sleutelen. Ik begreep trouwens dat die Dimension systemen met gewoon normale hardware geupgrade of gerepareerd kunnen worden. Het systeem zoals dat hierboven staat aangegeven is voor m'n moeder ter vervang van haar huidige P75. Er hoeft dus niet overgeclockt te worden ofzo. Zelfs een cdwriter is al een hele gok, nu werkt ze nog met floppy's (echt voor alles) Die P75 doet het in principe nog goed, hij is alleen super traag en het 14" beeldscherm werkt niet prettig meer. De ogen worden wat ouder, een 17" tft scherm lijkt haar ideaal. Ook werkt de printer niet meer, (HPDeskjet500) en is er dus een mogelijkheid aan pc-prive project mee te doen. Dit alles bij elkaar genomen is gewoon een goede aanleiding eens een knap nieuw systeem aan te schaffen. Het huidige systeem heeft ze een jaar of vijf terug van mij overgenomen. Ik had het toen al wat jaartjes staan / gebruikt en er geen problemen mee gehad. Zij heeft er ook nooit problemen mee gehad. Het systeem wordt neergezet en blijft dan tot in de eeuwigheid staan. Het gaat niet open of wordt niet verplaatst.
Link naar reactie
Hmnmm, ik idd verder dan Dell gaan zoeken en heb dit bij een winkel in de buurt gevonden: AMD Athlon XP 2000 256 DDR 64Mb GeForce 4 met TV out 60 Gb HD (7200 rpm) 48x12x40 CD Rewriter 16x48 DVD speler On board geluid 56K6 soft modem 3x FireWire Philips A2.300 subwooferset Sony S71 17" TFT (1280x1024, 92 Hz, 0.264mm dotpitch) Ook hier zit software bij. Dit systeem kost bij elkaar 1578 euro. Dat is 15 euro duurder dan het Dell systeem (bij Dell moeten bezorgkosten betaald worden, dit systeem haal ik zelf op) Het voordeel van dit systeem vind ik wel dat ik de monitor in de winkel kan bekijken en controleren op dode pixels.
Link naar reactie
Ik vind Dell computers na de Sun Desktops met linux natuurlijk :) de einige goede OEM leverancier die nette maatPC's aflevert, die er strak uitzien, goed samenhangende componenten leveren voor een degelijke prijs. Blijft dat zelf samenstellen vaak net iets goedkoper is en vooral vrijer in de keus. Vergeet ook het voordeel van die shop dichtbij niet als er iets stuk gaat, bij Dell is dat weer allemaal geregel en bij de shop om de hoek kun je gewoon ff langsgaan.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...