Ga naar inhoud

Geheugen BE-6


Aanbevolen berichten

[quote:5f04a0c086="egslim"]Weet het niet zeker, maar volgens mij kan die BX chipset slechts 128Mb per side aan. Een 256Mb double sided module werkt dus probleemloos, maar 256Mb single sided geeft dit probleem. PC100/PC133 is irrelevant.[/quote:5f04a0c086] Dat is inderdaad het probleem. Ik heb dit zelf ook aan de hand gehad met 256MB (single sided) en ook in een BE6. Hij ziet dan 128MB van de oude module en de helft van de nieuwe module. Het is of 2x 128 doen of voor een double sided inruilen.
Link naar reactie
[quote:d1299fbcfc="fring"]zie maar op je nieuwe geheugen, daar staat twinmos op dit geheugen word ondersteund vanaf de 815 chipset bij de meeste bx borden wordt dan inderdaad de helft gezien. dus zie dat je nog "oud "geheugen kan krijgen.[/quote:d1299fbcfc] Kun je dit enigzins toelichten? Want volgens mij klopt het niet. PC133 is gewoon achterwaarts compattible met PC66/PC100.
Link naar reactie
ik heb hier twee geheugen kaartjes liggen beide pc 133 128mb op de oude zitten er 8 geheugen modules op (of meer, aan beide kanten) op de nieuwe (twinMos) zitten er maar 4 geheugen modules op. hoe het precies werkt moet je mij niet vragen, maar het feit is wel dat TwinMos door de bx chipset niet goed word gelezen dus krijg je de helft van het geheugen. 128 mb wordt dan 64mb. zie voor verdere info in een van de computer totaal.
Link naar reactie
Voor zover ik weet is Twinmos gewoon een latten bakker en de normale SDRAM modules hebben nnooit 4 chippies. Altijd 8 (single sided) of 16 (double sided). Hoe dat verder werkt is nogal simpel. Op een 256mb lat zitten OF 16 chips van 128mbit of 8 chips van 256mbit. Bij beide is dit samen goed voor 256mb capaciteit. Verder is het zo dat een geheugenslot op je mobo niet 1 maar 2 rambanken heeft, voor beide zeide van de module. Nu kan de BX en blijkbaar ook de ZX chipset niet overweg met singlesided 256mb modules. Dit komt waarschijnlijk doordat de chips van de lat 256mbit zijn en de chipset deze als 128mbit herkent.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...