Ga naar inhoud

wel of geen laptop....


Aanbevolen berichten

Ik heb 2 "normale" pc's staan, werken beide goed... Deze heb ik in een aparte kamer staan. Deze zijn voorzien van netwerkkaarten Nu wil ik graag een laptop erbij hebben, zodat ik "mobieler" ben, kan dan in de woonkamer werken etc. Maar nu hoor ik veel tegenstrijdige berichten...ik heb er zelf geen kaas van gegeten; de accu's zouden zeer snel "op" zijn.... systeem instabiel, vaak "wegvallen".... Monitor/scherm onduidelijk zijn..... en nog meer van dat soort verhalen. En als ik een laptop zou kopen waar moet ik dan opletten? Welk merk/type is aan te bevelen of juist niet? alvast bedankt
Link naar reactie
Het allerbelangrijkste is wat wil je met de laptop doen m.a.w. wil je hem voornamelijk voor office applicaties en zo nu en dan een game en een filmpje gebruiken of wil je een laptop waar je voornamelijk op wil gamen en films kijken en zo nu en dan wat anders etc. etc. Wat is je budget ? ( hoeveel ben je bereid om te betalen voor een laptop ?) enz., enz.. De levensduur van accus verschilt per laptop maar gelukkig wordt bij de meeste ook een adapter meegeleverd zodat je hem kan aansluiten op het stop contact.
Link naar reactie
de laptop wordt hoofdzakelijk gebruikt voor office applicaties met af en toe een film, weinig tot geen spellen Nou ben ik ook aan het informeren geweest en nu is er ook x-book...zou tussen laptop en pc-systeem inzitten, accu is extern en werkt voornamelijk met net-stroom.... budget rond de 1500 euro (tot ongeveer 2000 euro.)
Link naar reactie
let bij het gebruik van laptop vooral goed op je houding! RSI Als je er echt lang achter moet zitten is een gewone desktop beter voor je. Losse componenten zijn beter op je lijf en ledenmaten af te stellen. Ik spaar ook voor een laptop, omdat het me heel makkelijk lijkt om mee te nemen naar de klanten. Maar het echte werk zal toch achter het buro plaatsvinden
Link naar reactie
mij hebben ze juist een Dell afgeraden...... ik heb gekeken op oa www.topline.nl en met een beetje rondbellen kwamen ze aandraven met een x-book. Je bent alleen afhankelijk van een stopcontact, accu's zijn ook te koop, deze zijn extern en zitten qua prijs tussen desktop en laptop in... Ik wil juist een laptop om af en toe in de woonkamer kan gaan zitten werken (zonder volksverhuizing van mijn gehele desktop, en weer terug) En dat ik bijvoorbeeld zomers ook buiten kan gaan zitten werken. Een pc-kast heb ik ook, maar had op een gegeven moment meer spullen op de kast staan dan in die kast, ze zijn altijd te ondiep, ze houden geen rekening met de stekkers
Link naar reactie
Als je een notebook wilt met lange accuduur dan schrap PIV's (al dan niet mobile) en Athlon's maar. Kijk dan rond naar een P3-m. Snel zat voor office en gaat goed met de accu om. Wil je nog langer kijk dan zoals gezegd naar die Crusoe CPU's of Apple's (die hebben ook modellen waarvan de accu lang mee gaat). Verder zijn dingen als snelle videokaarten en cd-rw/dvd combo drives nog wel redelijke stroom vreters (sommige laptops kan je de cdrom/dvd eruit halen en vervangen door een extra accu). Verder zijn al die verhalen die jij noemt fabels imho, heb zelf een asus laptop en het scherm is prima afleesbaar en het systeem is super stabiel. Die beeldscherm verhalen komen zeker nog van 5 jaar terug, maar met de huidge TFT's heb je prima beeld, tenzij je er echt superscheef voor gaat zitten maar ok. Met mijn non mobile PIV doe ik kwa accuduur ongeveer anderhalf uur met wat internetten. Maar zo'n X-book (zegt me niks) is dan natuurlijk niks anders dan een laptop waarvan je de acculader in het stopcontact prikt volgens mij. Zelf ben ik dus erg tevreden met asus, maar Toshiba, Compaq en Dell zijn ook laptops waarvan de kwaliteit bovengemiddeld is (vast nog wel meer, maar dit is wat ik zo in m'n handen heb gehad en wat ik volg op internet). Apple zou ik dan zeggen met de levensduur van de accu, al zit je daar natuurlijk mee dat je je windows applicaties waarschijnlijk niet meer zult kunnen gebruiken (office is er natuurlijk wel op, en internet explorer vast ook).
Link naar reactie
Waarom is jou Dell afgeraden? IMHO zijn het dus prima notebooks en ze zijn echt niet duur. Bijv Medion ed zijn goedkoper maar die vreten de accu snel leeg en zijn vaak erg groot ed. Ik denk dat ik zo'n budget heb van rond de 1600 euro volgend jaar maart en hoop dus dat de Dell Inspiron 8200 dan een tikkie in prijs is gedaald. Ik moet namelijk perse een Radeon 9000 of dan eventueel een GeforceFX mobile ($$$$) met TVout, ik wil namelijk ook goed kunnen gamen en ga dat ding op school gebruiken voor webbuilding en gewoon tekstverwerking. Dus als er iemand nog tips heeft. BTW Dell levert standaard Windhoos mee en biedt geen optie dat te deselecteren, ik hoop ze te kunnen overtuigen met een telefoontje wanr dat is gewoon koppelverkoop. Ik moet die rommel echt niet.
Link naar reactie
Mijn 8200 is groot en zwaar :roll: ;) en weigert bepaalde resoluties op z'n eigen scherm. -Uberhaupt: wat ik ervan gezien heb is een aanbevolen resolutie bij een tft iets heel anders als bij een crt- Zou zeker een los beeldscherm in de huiskamer zetten(liefst een tft die wel veel resoluties aankan-€€€€-)-anders grote crt (zijn niet meer zo duur). Misschien zo'n combi tv-monitor(Flipsen)? En een verlengsnoertje voor de voeding van de laptop. En usb voor de speakers. Maximale accutijden zijn gebaseerd op minimaal verbruik(zo weinig dat de fan zelfs niet hoeft te draaien). btw: ferkeerde vorum
Link naar reactie
ja dan kan ik mijn desktop gaan vervangen en dat lijkt me niet echt nodig, ik heb hier al een Audigy, 5.1 speakerset en een flips 19inch monitor alles aangesloten op een heel aardig systeem maar het moet dus mobiel worden. De inspiron 8200 zou 1600x1200x32 gewoon moeten kunnen en dat is dan de max afmeting ook van het scherm, alles daarboven is niet geheel meer zichtbaar als het goed is. Ik gebruik zoiezo maar 1280x1024x32 dus das voor mij geen prob als 1600x1200 niet lekker werkt. Desktop heb ik graag op die res en met games hang ik er gewoon een hoge FSAA aan.
Link naar reactie
heeft iemand verstand van of ervaring met een desknote, x-book? Ik ga dus niet met een volledig systeem door het huis lopen zeulen...., dan hoef ik er ook geen bij te kopen, heb er al 2... verkeerd forum, tja ben nieuw en vond dit eigenlijk het beste passen... in een notebook/laptop zit een moederboard, processor en hou zit het eigenlijk met de koeling in een laptop? en moet ik gaan voor een athlon of een PIV, bij een laptop? en als een desknote een desktop is in een laptop verpakking, hoe zit dat dan met de koeling? kan de schijf wel tegen het verplaatsen, rondsjouwen? en qua moederboard is aopen wat? Ben vanochtend aan het rondbellen geweest en wederom wordt een laptop van Dell afgeraden, door de dealers/resellers.... ivm goedkopere componenten zouden de laptops niet goed zijn, ze zouden op dezelfde tour gaan als oa IBM, teren op naam, en de inside van de laptop bestaat uit B-merken.... geadviseerd wordt oa Topline van Tulip....(topline 501:intel PIV 2000 400 MHz 512k S478, 256 DDR, 15 " tft, DVD, 30 Gb en 2 jaar garantie, verdere specificatie op hun site, prijs 2011 euro, zonder bestuuringssysteem of andere applicatiesoftware)
Link naar reactie
Topline ... zoek maar is op GoT (www.tweakers.net) daarover, schijnen nogal regelmatig problemen mee te zijn. Die dealer die Dell en IBM afrade verkoopt zeker Topline's? Maar goed, je andere vragen. Ik ga dan even uit van mijn asus (en zo is het bij de meesten) met een non mobile PIV, dit is eigenlijk ook meer een desknote dan een laptop door de vrij korte accuduur van het apparaat. Er zit in deze machine een gewone Pentium IV CPU in (deze vreet dus vrij veel stroom en wordt vrij warm). Deze CPU wordt gekoeld door een mooi koelmechanisme dat ook mijn Mobile Radeon koel houdt. Als de CPU harder moet werken (bv in games) gaat de ventilator ook harder draaien en dan komt er vrij veel geluid vanaf. en ook de lucht die eruit komt is vrij warm. Dat is het nadeel van desktop CPU's, het voordeel is natuurlijk de prijs die een stuk gunstiger ligt dan een PIV-m. De hardeschijf is een gewone laptop hdd (zo'n 2,5") en ik kan em gewoon verplaatsen als de pc aan is, geen probleem mee (het houdt natuurlijk een keer op, maar dat verschilt niet van een doorsnee laptop). Moederborden van AOpen, denk dat je doelt op de post dat AOpen nu barbone laptops levert? Bij een laptop hoort in principe gewoon een "eigen" mobo, dus een Dell een dell (zal dell niet maken, maar goed) en bij een Toshiba een Toshiba. Dit omdat voor laptops niet een standaard is zoals de AT, ATX en WTX standaarden voor desktops. Of je voor een PIV of AMD moet gaan is natuurlijk wat je budget is, vaak zijn de PIV's krachtiger (of zuiniger als je de PIV-m neemt) echter een Athlon is goedkoper. Deze tref je dan vaak ook aan in de goedkopere systemen. Persoonlijk zou ik eens zeggen kijk is bij asus laptops, niet zo duur als een Dell/Toshiba/Compaq/Topline en kwalitatief gewoon goed. Check bv is zoiets -> [url=http://www.multicom-int.nl/product.php?productn=L3800S%20Intel%20P4%202,0%20GHz%20CD-DVD-CDRW%20combo&productc=Notebooks&stid=41e22f2039c7033977be18c1be85ee1b]*click*[/url] dezelfde specs die jij noemt bij die topline alleen dan een DVD/CD-RW drive en een grotere hdd voor 200 euro minder (kan je weer een jaar garantie van kopen en het geheugen uitbreiden).
Link naar reactie
hoe weet de leverancier dat de Dell minder zou zijn... die vraag heb ik hem ook gesteld, doordat hij Dell's krijgt oa als inruil... En hierbij was niet de leverancier van de topline. Ik nu een offerte binnen van een Xbook (=shuttle) dezelfde specificaties als de topline (ik ben ook geen tulipfan, door ervaring), maar dus zonder accu (deze kost rond de 100 euro) en deze kost 1728 euro incl. btw excl. software (besturing, office enzo) en een combodrive Doe me 1 plezier als je reageerd gebruik geen afkortingen (dan snap ik er helemaal geen pepernoot meer van :o ) en wat is kingston nu weer voor merk/type? 256 MB DDR 266 Mhz kingston en wat is een optische externe muis? De offertes heb ik gehaald bij een pc-zaak hier in de buurt, waar ik dus geen pc of laptop zal kopen en ja Aopen verkoopt ook complete laptops/notebooks en ook desknotes...[url=http://www.aopen.nl/products/nb/1846.htm]Aopennotebook[/url] van die desknote weet ik weer van tweakers. Ik betaal liever wat meer voor wat goeds, vandaar dat ik info vraag, dan wat minder voor "slechter" spul. Met de aanschaf gaat een groot bedrag gemoeid, dan liever wat meer betalen (muv maandagmorgen spul), en dan ga ik niet over 1 nacht ijs... Daarbij komt dat ik leek ben in pc-wereld, als ik het ene eindelijk snap is er weer wat nieuws... Heb ik eindelijk na een poosje prutsen mijn pc's samen aan het werk met een netwerkkaartjes en een crosslinkkabel, moet ik een routeraanschaffen voor mijn skyaccesmodem en om beide pc's, en straks de laptop toegang te kunnen geven tot internet, en ik snap nu nog steeds niet wat je met een hub kunt doen :-? Om spelletjes te doen heb ik een PII staan, en een PIII waar de scanner, printers, camera enz. achterhangen.... de laptop is puur voor administratieve doeleinden, af en toe dvd kijken op de tv (ik heb veel software op dvd's staan) en internetten. Wat het geluid van de koeler betreft (dacht dat enorm grote dingen waren.... vandaar mijn vraag hoe een laptop koelt) zolang het geluid maar niet identiek is aan een opstijgend vliegtuig.....
Link naar reactie
ik heb dus 2 pc's staan.... en wil voor de mobiliteit een laptop erbij hebben....Aangezien ik er weinig tot geen verstand van heb, heb ik hier de vraag gesteld..... De laptop wordt dus niet de "hoofd"computer... Ik ben niet zo'n modebewuste op het gebied van componenten, er wordt alleen vervangen indien er wat stuk is.... en niet om het nieuwste van het nieuwste te hebben....
Link naar reactie
Vind die Shuttle dan nog wel duur als ik zie dat je voor wat meer die asus hebt wat ik aangaf die wel een accu heeft (gewoon volwaardige laptop, echter met desktop cpu). Dan kan je ook nog is een uurtje in de tuin internetten zonder dat je een snoer eraan hebt hangen. Een externe optische muis is gewoon een optische muis, zoals je em ook bij je gewone pc hebt. Kingston is gewoon een fabrikant van geheugen.
Link naar reactie
ik heb nu de offerte binnen van een levernacier (waar ik mijn andere pc's ook gekocht heb, nar volle tevredenheid..) van een Xbook: Zelfde specificaties als boven (geen accu, kost 135 euro = extern en kan buiten de pc om opgeladen worden, bijv. s'nachts) dus een PIV, 256 DDR geheugen, dvd/cdrw combdrive, 30 Gb. voor 1448 euro. Ik denk dat ik voor deze ga, netstroom vind ik geen probleem, het gaat mij puur om een pc die ik kan meeslepen door het gehele huis. En wat ik mij dan afvraag, als ik zit te werken duurt dit over het algemeen langer dan 1.5 a 2 uur.... houdt een accu dit dan wel vol of moet ik dan alsnog netstroom gaan gebruiken? dan is de desknote toch een betere optie lijkt mij...(gebruik als een desptop met het uiterlijk en gebruik van een laptop) Ik zat alleen te twijfelen door de berichten die ik kreeg (en toen wist ik nog niet van het bestaan af van een desknote) over de accu's, beeldschermen, uitvallen van het systeem etc...
Link naar reactie
Er zijn zat notebooks die (veel) langer dan 2 uur op een accu kunnen, alleen niet met gewone desktop CPU's die in jouw desknote zitten. Het verschil tussen desknote en notebook is gewoon puur de accu dus, want een notebook kan je ook prima als desktopvervanger gebruiken (mijne is gewoon sneller als m'n desktop :D). Maar in ieder geval succes met je aanschaf, en je bent weer wat wijzer geworden (en daar gaat het hier tenslotte om!).
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...