Ga naar inhoud

BIOS


Aanbevolen berichten

Sinds enkele maanden maar helaas wel zeer onregelmatig wil mijn pc (Slot1/Socket 370, Xcel2000, PCchips M741LMRT mobo) niet goed meer draaien : gaat soms spontaan uit, wil soms ineens NIET meer uit, soms een paar seconden aan zonder POST en dan weer uit, is BIOS-settings al eens kwijt geweest...... alle aansluitingen losgehad en opnieuw bevestigd hielp een tijdje, maar nooit lang. Gek wordt ik ervan. :evil: Systeem: 96Mb RAM, Win 98SE Helaas bij het verwijderen van de BIOS-chip (686 AMI BIOS van 1999) in een poging toch maar weer eens iets te proberen is een nu pootje van die chip afgebroken. :oops: Natuurlijk wil ik mijn pc weer tot leven wekken, twee vragen : 1. Wat zou de reden kunnen zijn van het vreemde gedrag 2. Hoe kom ik aan een nieuw en werkend BIOS ? Alvast bedankt voor reacties !
Link naar reactie
Nieuwe Bios-chip kun je via importeur of leverancier bestellen. Of dat voor een wat ouder bord ook nog lukt weet ik niet zeker. Ik denk trouwens dat het sneller en goedkoper is om te kijken voor een tweede hands bordje. Zeker een niet al te nieuw exemplaar hoeft niet zo veel te kosten. Uit je klachten denk ik dat het mobo zowiezo overleden is. Dit lijkt me een slecht kontaktje op of in het moederbord. Succes.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...