Ga naar inhoud

AMD XP1600+ 266 FSB Socket A , een goede aankoop?


Aanbevolen berichten

AMD XP1600+ 266 FSB Socket A processor, dit is wat ik misschien van iemand kan kopen..... Ik heb nu een Pentium II 350, en wil graag een snellere com[uter. (Voor meerdere programma's, spellen, DVD etc.) Nu vraag ik mij af of dit goed is om te kopen, is het een hele verbetering ten opzichte van mijn PentiumII? Of raden jullie toch een snellere processor aan? Ik heb nu een oud moederbord (Vtech). Welk (goedkoop) of tweedehands moederbord zou ik er goed bij kunnen kopen? Voeding? geheugen?? (Ik gebruik nu SDram 320 MB) Graag advies!
Link naar reactie
dat is een prima CPU en een stuk sneller dan wat je nu bezit als je echt goedkoop wil upgraden koop dan het volgende Moederbord: ECS K7S5AL Deze ondersteund zowel SDRAM als DDR (2 sdram banken en 2 DDR banken) en kost slechts € 68,00 bij www.wintelco.nl zoek voor nog lagere prijzen op www.tweakers.net/pricewatch Als je dit moederbord koopt kan je je Sdram dus ook weer gebruiken en in een later stadium overgaan op DDR geheugen. DIt moederbord bezit eveneens On-board Sound en On-board 10/100MB netwerk adapter. die AXP 1600+ is 2ehands zo'n 50 Euro waard dus betaal niet te veel!
Link naar reactie
Niet douwen he! Het ligt er net aan wat voor voeding je nu erin hebt zitten. Als je bijvoorbeeld een 200 watt psu erin hebt zitten kun je rustig proberen of die het aan kan. Je moet er ook een nieuwe cpucooler bij kopen. Een moederbord + processor inbouwen is niet moeilijk als je maar weet wat je doet. Ga eens even googlen en zoek naar sites met voorbeeld plaatjes oid.
Link naar reactie
Ik denk dat je voor een AXP 1600 minimaal een 250W voeding nodig hebt. Al die voedingen hebben hetzelfde (ATX) formaat, dus je kunt 'm gemakkelijk vervangen. Soms wordt de CPU koeler bij de CPU geleverd, soms moet je 'm los kopen. De standaard meegeleverd koelers zijn niet super, maar ze voldoen wel. Ik weet het niet zeker, maar misschien past je huidige videokaart niet in het nieuwe moederbord. In ieder geval werken bepaalde moderne Intel moederborden niet met oude videokaarten, hoe het met AMD moederborden gesteld is weet ik niet. Je kunt ook een nForce of nForce2 moederbord (met VGA) nemen, dan heb je wel DDR geheugen nodig, maar je hebt dan al ingebouwde video. Overigens werkt je SDRAM geheugen nu op 100MHz, in combinatie met een AthlonXP moet het waarschijnlijk op 133MHz werken. Dat gaat alleen lukken als het PC133 is. Anders heb je dus ook nieuw geheugen nodig en dan kun je beter meteen DDR aanschaffen. Het inbouwen van een moederbord + CPU is heel gemakkelijk - als je het al een paar maal gedaan hebt. Als je het voor de eerste maal doet loop je het risico iets kapot te maken, of dat het niet goed werkt. Tip: Laat de winkelier de CPU met koelblok op het moederbord installeren. Dat is namelijk een enigzins lastig karwei, waarbij de CPU kan sneuvelen.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...