Ga naar inhoud

Beste AMD chipset: Nvidia's nForce 2 of KT400?


Aanbevolen berichten

WIl nieuwe mobo aanschaffen met AMD 2400 erop. Ik twijfel alleen nog welk moederbord ik moet nemen. Ik wilde eerst een nForce2 chipset nemen maar vernam dat deze niet zo stabiel was. Daarna hoorde zelfde verhalen over instabiliteit van bepaalde versies van de KT400 chipset. Ik raak nu de weg een beetje kwijt en heb de volgende vraag: Ik wil het (op dit moment) beste moederbord voor een AMD 2400 processor kopen (niet lettende op de prijs). ps: ik dacht zelf de gigabyte av7x.
Link naar reactie
Ik heb al zitten zoeken waar ze zo'n board verkopen. INderdaad moeilijk te verkrijgen. Ik vroeg me wel af of ik eerst één 512 Mb module (kingston) erin kan zetten en over een half jaart er één bijprikken. De vraag is of het board nog wel zo presteerd als je geen gebruik maakt van de dual DDR mode door slechts één bank te gebruiken. Zou het ook mogelijk zijn om één bank van 512 en één bank van 256 erin te stoppen?
Link naar reactie
[quote:5a7e6f8788="Robertstam"]Ik dacht het niet Dual-ddr moet je twee dezelfde voor hebben. Dus of 2x256 of 2x512. En als je de review hebt gelezen/bekeken moet je ook wel gezien hebben dat het bord niet heel veel beter presteert met dual-ddr, slecht met bepaalde toepassingen. Bekijk de benchmarks maar ff.[/quote:5a7e6f8788] Dit betekend dus dat ik gewoon twee verschillende geheugen modules erin kan stoppen. Het enige dat niet werkt is dan de Dual-DDR maar dat heeft weinig invloed op de performance volgens de tests. Geinig, bedankt. Komt er echter weer een ander 8) Wat als ik twee 256MB modules op Dual DDR zet en later in de laatse bank een 512 erbij prik, hmm. Enfin ik draaf door. Ik probeer op korte termijn een besparing te realiseren die ik later goed kan maken. Thnx voor de replys
Link naar reactie
[quote:0479860bbc="janjansen"] Komt er echter weer een ander 8) Wat als ik twee 256MB modules op Dual DDR zet en later in de laatse bank een 512 erbij prik, hmm. Enfin ik draaf door. [/quote:0479860bbc] Dan draait er 1gb DDR op single mode. Mogelijke combo's zijn 1, 2 of 3 modules op Single mode 2 modules op Dual mode. thats it.
Link naar reactie
[quote:192acb4e7c="Red Dragon"][quote:192acb4e7c="janjansen"] Komt er echter weer een ander 8) Wat als ik twee 256MB modules op Dual DDR zet en later in de laatse bank een 512 erbij prik, hmm. Enfin ik draaf door. [/quote:192acb4e7c] Dan draait er 1gb DDR op single mode. Mogelijke combo's zijn 1, 2 of 3 modules op Single mode 2 modules op Dual mode. thats it.[/quote:192acb4e7c] Volgens mij werkt wat hij voorstelt wel in dual channel modus. In een handleiding die hier ligt wordt dual channel aanbevolen en gezegd dat de DIMM's in de volgende configuraties geïnstalleerd mogen worden: Slot 1 en 3, Slot 2 en 3, Slot 1, 2 en 3
Link naar reactie
Mijn bewering kwam na het lezen van een review op [url=http://www6.tomshardware.com/mainboard/02q4/021111/index.html]THG[/url] Na het lezen van deze review kam ik tot die conclusie. echter is dit onjuist. op anandtech las ik dus: [quote:04a1eb17af]Remember that the nForce2 chipset can run in either 64-bit (single channel) mode with only one memory stick installed or 128-bit ([b:04a1eb17af]dual channel) mode with two or three sticks of memory installed.[/b:04a1eb17af] [/quote:04a1eb17af] Dhr. Slim en micky.g hebben dus gelijk, ik kom bij deze terug op mijn opmerking.
Link naar reactie
ze zin er al wel, idd in kleine hoeveelheden, de chaintech die ook in de test bij Tom stond was al exclusief te verkrijgen op de HCC, de Asus A7N8X is volgens de site van [url=www.alternate.nl]alternate[/url] al goed leverbaar.. Epox heeft ook al een Nforce2 bord in hun assorti opgenomen, zal binnen ook niet al te lange tijd in NL komen....
Link naar reactie
Luister mijn telefoongesprek met computerland over nForce2 chipset ging ongeveer zo .......: ik: "hallo, verkopen jullie al moederborden met een nForce2 chipset?" Meisje aan andere kant (mak): "neee joh, die zijn allang op. Wacht misschien heb ik ernog een?" mak: "nee sorry de laatste is net weg." ik: "Wanneer krijgen jullie weer nieuwe binnen?" mak: "Nee die bestellen we niet meer. Geluid on board wil men nog wel maar nForce2 niet." ik: "Pardon??? Ik bedoel niet een grafische kaart ofzo maar de CH I P S E T op het moederboard." mak: "Nee alles on-board verkoopt zo slecht dat we die toch echt niet meer bestellen" ik: "U weet wel waar ik het over heb????" mak: "jazeker, maar die verkopen we echt niet meer" ik: "Oke, vriendelijk bedankt en tot ziens" :lol: :lol: :lol: :lol:
Link naar reactie
Valt nog wel mee met dat duur. Ik heb goed moeten zoeken naar een goedkope winkel in de buurt van Nieuwegein. Heb er nu wel 2 gevonden, maar computerland behoort nog tot de goedkopere. Als je iets via internet wilt bestellen ben je 12 euro verzendkosten kwijt en ben je ook weer duurder uit. Misschien dat dat meisje aan een nforce 1 dach dat ze die niet meer bestellen? Keer dat ik er was werd ik ook niet echt vriendelijk geholpen, dus het is niet alleen bij jou zo. :wink:
Link naar reactie
Een vriend van mij had zijn computer er besteld, hij heeft hem 3 keer terug moeten brengen. Ze hebben 3 keer het moederbord en processor vervangen. Eerste keer was zijn harde schijf gesmolten, kreeg ie een ander merk met u100 ipv de u133 waar ie voor betaald had. Ze doen er 3 weken over om achter het probleem te komen en dan kunnen ze niet eens even opbellen dat ie klaar is. Nog een blunder van computerland: Hadden ze zijn kast open gezet en tussen een aantal andere gezet, wisten ze niet meer welke van hem was, omdat de persoon die daarover ging ziek was. :lol: :lol: :lol:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...