Ga naar inhoud

Nforce2 chipset; ervaringen en scores


Aanbevolen berichten

  • Reacties 112
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
//Fr4ggie--- als je nou goed kijkt, zie je toch wel dat die score op je GPU duidt en niet op je processor.... :-? nou weer wat.... heb winhoos gereinstalled, ook drect maar het MBR gecleaned.... nou alles ging nog goed, maar toen.... - 1e keer 3dmark draaien, liep na de 1e keer al vast... bij de polygone count test... rebooten, en in een keer doet 3dmark het niet meer... zegt ie iets omtrend dat ik de videokaart snelheid omlaag moet schroeven :-? en dat ie ''failed to validate material'' nou ik opnieuw reinstallen kreeg em met geen mogelijkheid aan de praat meer.... nou weer 3dmark installen en maar rivatuner ook runnen en de gpu maar underclocken.. ik clock em op 234 en 472, en wat zul je zien... geslaagde 3dmark... :-? was maar 8458 punten dus nog niet goed, maar is toch niet normaal dat ik moet underclocken om 3dmark te laten werken... ik ben bang, dat ik mn videokaartje toch gemold heb tijdens het plaatsen van de 2400, want alles scoort wel goed, alleen de gpu niet... damn, zal morgen hoop ik als diniz tijd heeft zijn GF4 er ff inrammen, en nog wat andere mogelijkheden uitproberen, maar ik ben bang dat ik toch op de een of andere manier mn videokaart gemold heb :(
Link naar reactie
Wat ik dan wel heel raar vind is dat je videokaart het verder nog wel doet. ik heb vaak zat gemolde videokaarten gezien en zelf ook gehad (Ti 4400) en die deden het of gewoon helemaal niet. of alleen nog maar in VGA modus. Maar goed. testen in een ander systeem is altijd een goed idee. btw, goed excuus om een Ati Radeon 9700 pro te kopen ;)
Link naar reactie
iemand mn computer kopen??? :evil: snap er niks meer van, gister niks te doen dus: - alles eruit (direct ook maar beetje gecleaned) - alles netjes terug geplaats - GPU goed geplaatst. - win reinstall. WIN 2000 PRO) - detonators gedownload (40.72) - Via drivers erweer op (4.43 ofzo) - BIOS 3x doorgelopen, alles goed... nou benchen met alles standaard... rond de 8300 punten... ik OC'en, - CPU 2400@XP2600 - GPU 300 en 600 mhz weer benchen, en jah hoor, 8800... :( ik weet het gewoon niet meer... heeft iemand nou nog een nuttig idee waar ik wat meekan??
Link naar reactie
heb nu weer wat opties geprobeerd: - videokaart bij diniz getest... maakte een perfect 3dmark score van rond de 11000 - jumpers voor AGP voltage en VDIMM omlaag gezet op default - andere detonators gedownload nog steeds blijf ik hangen rond die 8500 punten... ik snap er niks van, bij diniz, in precies dezelfde setting (alleen heeft hij een XP1800) haal ik een score van 11000 en in mijn systeem, identiek, maar 8800.... ik wordt gek :cry:
Link naar reactie
nee ik had het mobo ook al op de korrel... maar als het de cpu zou zijn, dan hoort ie toch ook niet goed te scoren in bijvoorbeeld Sisoftsandra cpu benchmark right??? ik zal ff een image maken van een cpu benchmark.... http://members.lycos.nl/turbulence/sandra.jpg edit:// is dus een normale score kijk maar naar [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=73906]soepkip[/url] zn score in de 1e post. bijna net zoveel als mijn AXP...
Link naar reactie
Jerren heeft zelf altijd een xp1800+ erin gehad, toen haalde hij dezelfde score als mij, het heeft nu weinig zin om weer te gaan wisselen. Bovendien had hij hiervoor er een duron met morgan core erin zitten die dezelfde score haalde als met zijn xp 2400+. Ik denk dat het mobo ondanks dat hij over de juiste beschikbare bios flash beschikt niet goed draait met deze processor. Idd, het enige wat rest om die gedachte te bevestigen is de xp 2400+ in mijn systeem te drukken. :D trek je conclusies maar.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...