Ga naar inhoud

Nforce2 chipset; ervaringen en scores


Aanbevolen berichten

ik gisteren op de HCC dagen een nieuwe cpu kopen (AMD XP2400) nou vandaag maar eens 3dmark draaien, eens zien wat ie aankan.. na de benchmark haal ik nog een lagere score dan met hetzelfde systeem wat ik eerst had.. ter verduidelijking: [url=http://service.madonion.com/compare?2k1=4317406]dit[/url] is mn ''ouwe systeem... alles is hetzelfde gebleven, alleen de XP1800 is dus vervangen door een 2400 [url=http://service.madonion.com/compare?2k1=5144697]en dit[/url] is de nieuwe benchmark, met precies dezelfde settings, alleen dan met een XP2400 ik heb de VIA drivers geupdated, de 40.72 detonators er opgezet... bij beide benches heb ik de videokaart geOC'ed met de core @ 300 mhz en het mem @ 600 mhz nu kan ik natuurlijk begrijpen dat er misschien wat verschil mag wezen, maar als ik bijna 12000 haal met de XP1800 en maar 8788 met de XP2400, dan is er wel wat mis.... :cry:
Link naar reactie
  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
nee, FSAA stond op auto (ik neem aan dat ie dan niet aanstaat ofwel??) daarnaast stond ie volgens mij altijd al op auto) filtering staat al op 0x dus dat is het ook niet... zal nog een keer benchen met aliasing uit... edit:// :oops: stond dus nog wel aan in Rivatuner... Aniso stond op Level 2 en aliasing op 2x... zat bij de standaard windows instellingen te kijken, en daar stond alles uit, maar rivatuner liep natuurlijk ook en daar stond het wel aan...
Link naar reactie
allereerst had ik de 1800 een tijdje terug al verkocht omdat ik graag een 2400 wou.. heb een tijdje met een duron gedraaid. [quote:49c06a90d6]Nu merk je er toch (bijna) niks van. Nu is het zelfs in je nadeel[/quote:49c06a90d6] kijk er zit wel bijna 500 mhz verschil tussen, dat is wel wat meer dan een klein verschil.. en over dat nadeel; het kan en mag natuurlijk nooit zo zijn dat je minder punten scoort met een sneller systeem... alles is identiek gebleven, dus.....
Link naar reactie
Er is echt iets mis met de settings van je pc of zo. Vergelijk jou score maar eens met die van mij. (in me sig met die kleine letters) ik heb een AXP 2200+ 1800mhz@1899mhz en de ti 4400 @ 310/690 jij moet zeker net zo iets als ik halen.. deinstaleer de drivers nog eens en instaleer ze nog eens. deinstaleer ze zoals ik heb aangegeven in me FAQ
Link naar reactie
ja ik weet wel op welke wijze je ze moet verwijderen, en zo heb ik het ook gedaan, net als in je FAQ... maar toch nog wordt de score niet hoger.. ik heb nu sinds vanmiddag ook een computergriepje opgelopen, heb al gescaned, maar NIS kon ook niks vinden, misschien heeft dat er ook nog wat mee te maken doe van de week wel ff een fresh install en ram er alles ff opnieuw op, misschien dat het helpt....
Link naar reactie
//Turbulence Dat is zeker raar, ik heb mijn GPU nog steeds niet OC'ed (ben ik te lui voor) en heb mijn 2400+ ook nog niet verder dan 12,5 * 177 gehad (geen hogere VCore gedaan) MAAR: Met dit systeem en non OC'ed 2000+ haalde ik wel minder punten dan met mijn non OC'ed 2400+ (toen 'ie nog gelocked was). Als ik 'ooit' nog eens tijd heb ga ik voor de 13K 3dmarks :) Scores hier onderin is steeds zonder OC.. Micchien nog een leuk idee: Maak van je kist meteen een multiboot, met 2 of meer primaire partities, dan kan je gewoon op je 2e partitie XP her-installeren en kijken of het daar aan lag, of op je tweede win98 douwen, en kijken wat die ervan bakt. Dat heb ik ook en het is af en toe erg handig. Toen mijn XP was overleden, heb ik op die manier mijn data kunnen redden :D LET WEL! dan moet je allebei de partities FAT32 doen, wat ik dus ook gedaan heb, zie t nu van NTFS niet, en dat zou in dit geval mijn multiboot voordeel weghalen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...