Ga naar inhoud

upgraden


Aanbevolen berichten

Persoonlijk zou ik NIET upgraden. Tenzij je gelijk het mobo, processor en RAM upgrade. Dan heb je ook een nieuwe kast nodig... Dus ik zou het geld gewoon bewaren voor een nieuwe computer. Maar toch als je wilt upgraden: Ik dacht dat een Celeron 700 nog de PPGA socket gebruikte (van mobo's heb ik geen verstand dus ik kan er gigantisch naast zitten). Intel stapte ongeveer bij de 800-900 MHz over naar de FC-PGA. Dus de processor vervangen heeft weinig nut (als ik er naast zit het toch FC-PGA gebruikt kan je tot heel ver upgraden. Je moet wel je BIOS updaten...).
Link naar reactie
Waarschijnlijk kan je beter meteen een nieuw moederbord kopen. Het snelste wat er nu waarschijnlijk in kan is een celeron 1000 MHz, of een P3 1000 MHz. Daar schiet je imho niet zo heel veel mee op. Afhankelijk van wat je verder wilt kan je waarschijnlijk ook je geheugen niet meer gebruiken. Voor zowel een AMD systeem als een Pentium 4 systeem heb je een ander moederbord nodig, AMD cpu's passen niet in Intel mobo's. En tsja, wat wil je? Het snelste is op dit moment de P4 3.06 GHz, maar die is ook erg duur. Een nForce2 mobo met een AMD cpu is ook een hele goede keuze op dit moment, en minder duur. Met andere woorden, wat had je zelf in gedachte, en wat mag het kosten?
Link naar reactie
[quote:c5d37d1902="BA"]Waarschijnlijk kan je beter meteen een nieuw moederbord kopen. Het snelste wat er nu waarschijnlijk in kan is een celeron 1000 MHz, of een P3 1000 MHz. Daar schiet je imho niet zo heel veel mee op. Afhankelijk van wat je verder wilt kan je waarschijnlijk ook je geheugen niet meer gebruiken. Voor zowel een AMD systeem als een Pentium 4 systeem heb je een ander moederbord nodig, AMD cpu's passen niet in Intel mobo's. En tsja, wat wil je? Het snelste is op dit moment de P4 3.06 GHz, maar die is ook erg duur. Een nForce2 mobo met een AMD cpu is ook een hele goede keuze op dit moment, en minder duur. Met andere woorden, wat had je zelf in gedachte, en wat mag het kosten?[/quote:c5d37d1902] ja, ik dacht aan een 1500-2100 €, als een nieuwe pc beter is.. en dan.. ik zou er snelheid van willen, maar vooral [b:c5d37d1902]PRESTATIE[/b:c5d37d1902] en [b:c5d37d1902]KRACHT[/b:c5d37d1902]... amd of pentium 4?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...