Ga naar inhoud

Spontane reboots


Aanbevolen berichten

De computer van mijn vrouw lijdt aan "spontane herstarts". Het systeem start soms uit zichzelf ineens op. Er is niet aan te geven wanneer dit gebeurd, soms duurt het lang tussen twee keer, soms gebeurd het twee keer in korte tijd. Het lijkt overigens wel vaker tijdens het spelen van spellen te gebeuren. Surfen, e-mailen of de computer aan laten zonder iets te doen leveren geen reboots op. Scherm wordt zwart, "piep", en de boel start opnieuw. Ik kan niets vinden in allerlei logs, als die al gemaakt worden. Het systeem bestaat uit: - ABit BX133-RAID moederbord (RAID uitgeschakeld, alle BIOS opties standaard (geen tweaks), Intel R440BX chipset) - Seagate ST320420A 20Gb harddisk (FAT32, één partitie) - Philips PCRW404 rewriter - Liteon LTN525S cd-rom - 768 mb geheugen - Creative 3DBlaster TNT2 M64 videokaart (AGP) - Wacom Graphire II tekentablet/muis - HP 2200s scanner - Philips PCVC680K webcam - Epson C40S printer De laatste drie zijn aangesloten via een USB hub (Sitecom CN012). Op de PC draaide eerst WinXP, maar die rebootte heel regelmatig (ook wanneer geen games gespeeld werden). Die heb ik kaal geïnstalleerd, maar dat leverde ook reboots op. Win98 vervolgens geïnstalleerd en dat levert weliswaar minder reboots op, maar nog steeds tijdens het spelen van games of zware belasting van de PC ... tenminste, dan lijkt het het meest te gebeuren. De coolers draaien, ter warm wordt hij niet! Ik heb een aantal checks op de schijven losgelaten, maar zonder resultaat. Ook heb ik GoldMemory een uitgebreide geheugencheck laten doen, maar ook zonder resultaat. Wie kan me een zet in de juiste richting geven?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...