Ga naar inhoud

Koelersnelheid.?


Aanbevolen berichten

[quote:f2a76e8673="Marcel de Reus"]je kunt ook de aansluitingsdraadjes omwisselen en hem zo op 7V of zelfs 5V te laten draaien maar dat staat in de FAQ als het goed is en anders ff search gebruiken want dat heb ik een week of 2 terug ook al es uitgelegd.[/quote:f2a76e8673] Voordeel regelbare fan met weerstandje, als hij dan toch te warm wordt kun je al naar gelang het weer hem harder of zachter zetten. En 5 V weet niet of de fan dat trekt, kan niet bij alle typen
Link naar reactie
[quote:a0306150a1="Marcel de Reus"]5V gaat over het algemeen wel goed hoor, de spanning is lager dan normaal en hij gaat dan gewoon langzamer draaien en er gebeuren meestal geen enge dingen, je kunt hem zelfs op een negatief voltage laten draaien maar dan gaat hij de andere kant op en dat koelt behoorlijk slecht en ik spreek uit ervaring[/quote:a0306150a1] De Papst fans die normaal op 12V lopen kunnen van 6 tot 15V aan. 5V is dus te krap denk dat dat voor de meeste geldt. Ze vinden het niet fijn om dan op 5V te lopen, ernstige verkorting van de levensduur vermoed ik, en een niet efficiente koeling gewoon omdat de fan te langzaam loopt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...